Digitalizacja

digitalizacja

Digitalizacja pozwala na zaimplementowanie nowoczesnych technologii w biznesie, a także wpływa na oszczędność czasu i pieniędzy. Digitalizacja daje ogromną przewagę konkurencyjną. 

Digitalizacja – co to jest?

Digitalizacja to termin, który od lat pojawiają się na najpopularniejszych blogach biznesowych i technologicznych, ale nadal mogą pojawić się trudności z jego zdefiniowaniem. Według Business Dictionary digitalizacja polega na przekształceniu informacji analogowej na postać cyfrową za pomocą odpowiednich urządzeń elektronicznych. Dzięki temu dane mogą być przetwarzane, przechowywane i przesyłane za pośrednictwem obwodów cyfrowych, sprzętu i sieci.

Digitalizacja w biznesie

Digitalizacja biznesu prowadzi do tworzenia bardziej cyfrowego środowiska przedsiębiorstwie. Często liderzy błędnie traktują to jako „brak papieru”, ale może to znaczyć o wiele więcej. Wpływa bowiem na:

  • styl pracy,
  • dostęp do informacji,
  • możliwość zdalnego wykonywania zadań,
  • wprowadzenie istotnych zmian do dokumentów,
  • łatwiejsze księgowanie,
  • kontrolowanie danych,
  • szybkie udostępnianie informacji osobom z zewnątrz,
  • tworzenie nowych miejsc pracy,
  • przechowanie danych zebranych na przełomie wielu lat,
  • skracanie czasu tworzenia i przesyłania danych,
  • bezpieczeństwo informacji.

Digitalizacja w obecnym świecie powinna być priorytetem przedsiębiorstw, ponieważ pomaga firmom i organizacjom przekształcać ich działania i procesy wykonywane dotychczas ręcznie (fizyczne dokumenty, szafki na pliki, obsługa poczty etc.) w systemy wspierane przez technologię. Firma która jest zdigitalizowana, może zaplanować konkretny lejek sprzedażowy i na bieżąco go optymalizować, podnosząc swoją rentowność. 

Digitalizacja – zastosowanie w praktyce

Istnieją trzy kwestie, które są najważniejszymi punktami przemawiający za prowadzeniem digitalizacji w swojej firmie. Należą do nich:

1. Bezpieczeństwo

Pliki cyfrowe są w znacznie mniejszym stopniu narażone na zniszczenie. Dane przechowane w chmurze pozostaną tam niezależnie od tego, czy w danej korporacji zdarzy się wypadek, taki jak zalanie czy pożar. Gdy są one odpowiednio zabezpieczone, a serwer, na którym się znajdują, prowadzony przez wartościową firmę, to nie będą one również stanowiły kierunku ataków hakerów.

2. Szybkie przekazywanie informacji

Informacja w formie tekstowej może być odczytana na komputerze, laptopie czy telefonie. Nie musi zostać przekonwertowana do formy fizycznej, co znacznie skraca czas jej dostarczenia. Dla przykładu – kiedy specjaliści od marketingu w konkretnej firmie stworzą nowe studium przypadku, które będzie pomocne dla całego zespołu ds. sprzedaży, to dokument ten musi być udostępniony tylko raz, w centralnej lokalizacji, z której każdy zainteresowany może skorzystać. Digitalizacja zasobów pomaga przenieść do cyfrowego świata wszystkie najważniejsze dokumenty, a także szybko uruchomić sprawną internetową kampanię reklamową.

3. Ciągły dostęp do danych

Do korzystania z plików cyfrowych potrzebne jest wyłącznie posiadanie sprzętu, na którym można go odczytać, a większość osób ma go cały czas przy sobie w postaci smartfona. Digitalizacja oznacza, że nie trzeba wracać do biura po zapomniane raporty czy też prosić współpracowników o skserowanie najnowszych wytycznych. Wszystkie te informacje znajdują się w jednym punkcie, do którego każda upoważniona osoba ma dostęp.

Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *