E-mail marketing

e-mail marketing

E-mail marketing to w uproszczeniu wykorzystywanie poczty elektronicznej do komunikacji marketingowej, której celem jest promowanie marki, produktów i/lub usług.

E-mail marketing – co to jest?

To forma marketingu online bazująca na komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, która najczęściej odbywa się pomiędzy marką, a większą liczbą odbiorców. Choć w zasadzie można użyć tego określenia do każdej wiadomości wysłanej poprzez pocztę elektroniczną. Cechuje się automatyzacją działań i personalizacją komunikatów, pozwala na osiągnięcie niskich kosztów reklamy oraz mierzenie zwrotu z inwestycji. To jeden z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji przez firmy.

Temat, jakim jest marketing z wykorzystaniem maila, zrzesza wielu zapalonych zwolenników, ale przez wielu marketingowców jest uważany za formę, która sukcesywnie odchodzi do lamusa. W jednej z naszych publikacji pisaliśmy o tym – jak dzisiaj robić e-mail marketing.

Nie wdając się teraz w szczegóły – przedstawiliśmy tam możliwości prowadzenia działań w tym kanale, z uwzględnieniem nowoczesnych narzędzi i aktualnych trendów – od automatyzacji, po prowadzenie do konwersji na mobile.

Możliwości i standardy promocji z wykorzystaniem poczty elektronicznej znacząco zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Tak samo, jak kiedyś najpopularniejszym rozwiązaniem było przesyłanie “suchych” ofert – tak dzisiaj e-mail marketing to narzędzie realizujące szeroki zakres celów. Od budowania relacji z klientami poprzez spersonalizowaną komunikację, po niestandardowe kreacje z audiowizualną warstwą, poprawiające CTR i wskaźnik konwersji.

Jakie korzyści daje?

Marki korzystające z tej formy marketingu bezpośredniego otrzymują następujące możliwości:

  • analityka i mierzenie skuteczności oraz zwrotu z inwestycji,
  • docieranie do dużych grup odbiorców (tworzenie baz adresów),
  • segmentacja odbiorców i tworzenie spersonalizowanych komunikatów,
  • automatyzacja działań (autorespondery często wykorzystywane jako wiadomości dotyczące transakcji, które pozwalają na szybki kontakt z użytkownikami dokonującymi określonych działań),
  • sprawna realizacja programów lojalnościowych.

Podstawowe wskaźniki skuteczności działań w obszarze e-mail marketing to:

  • liczba zapisów do newslettera,
  • współczynnik otwarć (open rate, OR),
  • współczynnik klikalności (click-through rate, CTR),
  • współczynnik kliknięć do otwarć (click to open rate, CTOR).

E-mail marketing świetnie sprawdza się jako ogniwo łączące różne kanały komunikacji z odbiorcami. Działa nie tylko w standardowym połączeniu – ze stroną internetową – ale także w połączeniu z marketingiem w mediach społecznościowych.

Zgodnie z danymi przedstawionymi w DMA Insight: Marketer email tracking study (2017), o których pisaliśmy w jednej z naszych publikacji –  większość firm planuje zwiększenie budżetu na e-mail marketing. 44% planuje wzrost, 9% – znaczący wzrost, a 43% firm zakłada utrzymanie budżetu na tym samym poziomie. Cztery na pięć firm przeznacza na mailing do 20% wysokości całego budżetu na działania marketingowe.

W tym artykule analizujemy 5 głównych błędów e-mail marketingu.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...