E-mail marketing

e-mail marketing

E-mail marketing to w uproszczeniu wykorzystywanie poczty elektronicznej do komunikacji marketingowej, której celem jest promowanie marki, produktów i/lub usług.

E-mail marketing – co to jest?

To forma marketingu online bazująca na komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, która najczęściej odbywa się pomiędzy marką, a większą liczbą odbiorców. Choć w zasadzie można użyć tego określenia do każdej wiadomości wysłanej poprzez pocztę elektroniczną. Cechuje się automatyzacją działań i personalizacją komunikatów, pozwala na osiągnięcie niskich kosztów reklamy oraz mierzenie zwrotu z inwestycji. To jeden z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji przez firmy.

Temat, jakim jest marketing z wykorzystaniem maila, zrzesza wielu zapalonych zwolenników, ale przez wielu marketingowców jest uważany za formę, która sukcesywnie odchodzi do lamusa. W jednej z naszych publikacji pisaliśmy o tym – jak dzisiaj robić e-mail marketing.

Nie wdając się teraz w szczegóły – przedstawiliśmy tam możliwości prowadzenia działań w tym kanale, z uwzględnieniem nowoczesnych narzędzi i aktualnych trendów – od automatyzacji, po prowadzenie do konwersji na mobile.

Możliwości i standardy promocji z wykorzystaniem poczty elektronicznej znacząco zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Tak samo, jak kiedyś najpopularniejszym rozwiązaniem było przesyłanie “suchych” ofert – tak dzisiaj e-mail marketing to narzędzie realizujące szeroki zakres celów. Od budowania relacji z klientami poprzez spersonalizowaną komunikację, po niestandardowe kreacje z audiowizualną warstwą, poprawiające CTR i wskaźnik konwersji.

Jakie korzyści daje?

Marki korzystające z tej formy marketingu bezpośredniego otrzymują następujące możliwości:

  • analityka i mierzenie skuteczności oraz zwrotu z inwestycji,
  • docieranie do dużych grup odbiorców (tworzenie baz adresów),
  • segmentacja odbiorców i tworzenie spersonalizowanych komunikatów,
  • automatyzacja działań (autorespondery często wykorzystywane jako wiadomości dotyczące transakcji, które pozwalają na szybki kontakt z użytkownikami dokonującymi określonych działań),
  • sprawna realizacja programów lojalnościowych.

Podstawowe wskaźniki skuteczności działań w obszarze e-mail marketing to:

  • liczba zapisów do newslettera,
  • współczynnik otwarć (open rate, OR),
  • współczynnik klikalności (click-through rate, CTR),
  • współczynnik kliknięć do otwarć (click to open rate, CTOR).

E-mail marketing świetnie sprawdza się jako ogniwo łączące różne kanały komunikacji z odbiorcami. Działa nie tylko w standardowym połączeniu – ze stroną internetową – ale także w połączeniu z marketingiem w mediach społecznościowych.

Zgodnie z danymi przedstawionymi w DMA Insight: Marketer email tracking study (2017), o których pisaliśmy w jednej z naszych publikacji –  większość firm planuje zwiększenie budżetu na e-mail marketing. 44% planuje wzrost, 9% – znaczący wzrost, a 43% firm zakłada utrzymanie budżetu na tym samym poziomie. Cztery na pięć firm przeznacza na mailing do 20% wysokości całego budżetu na działania marketingowe.

W tym artykule analizujemy 5 głównych błędów e-mail marketingu.

Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *