Facebook Ads to nazwa systemu reklamowego serwisu społecznościowego Facebook. Przez wielu marketingowców jest obecnie uważany za jedną z najlepszych możliwości reklamy w marketingu online, pozwalając na wyświetlanie reklam charakteryzujących się niskim kosztem oraz wysoką skutecznością i zaawansowanymi możliwościami analitycznymi.
Facebook Ads – co to jest?
Reklama na Facebooku opiera swoją skuteczność na tym, że wśród dwóch miliardów osób korzystających z serwisu każdego miesiąca – niemal każda firma może znaleźć swoich potencjalnych klientów. FB Ads pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej i wyświetlenie reklamy tylko tym, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani danym produktem i/lub usługą.
Struktura kampanii reklamowej w systemie Facebook Ads składa się z trzech części:
- kampania, dla której należy określić jeden cel reklamowy;
- zestaw reklam, dla którego należy określić grupę docelową, budżet, harmonogram, umiejscowienie, sposób składania ofert;
- reklama – obejmuje wybór opublikowanego wcześniej posta lub stworzenie materiału reklamowego.
Tworzenie reklamy na Facebooku
Reklamodawcy tworzą reklamy na Facebooku korzystając z dedykowanego narzędzia, jakim jest Menedżer reklam. Umożliwia ono:
- tworzenie reklam;
- określanie grup odbiorców;
- zarządzanie budżetem reklamowym;
- wybór umiejscowień reklamy;
- monitorowanie kampanii reklamowych;
- optymalizację reklam;
- analizowanie skuteczności reklam;
- a także zarządzanie kontem, rozliczeniami i podobne opcje.
Facebook Ads – umiejscowienia reklam
Stworzenie reklamy w systemie Facebook Ads pozwala na wyświetlanie jej nie tylko w kanałach aktualności samego serwisu.
Obecnie wyświetlanie reklamy jest dostępne:
- na Facebooku (w aktualnościach oraz w prawej kolumnie),
- w Audience Network (sieć wybranych aplikacji i witryn internetowych),
- w Messengerze,
- na Instagramie (w aktualnościach oraz w sekcji Stories).
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Określanie budżetu reklamowego odbywa się na etapie tworzenia kampanii reklamowej. Decyzję o jego wysokości podejmuje reklamodawca. Istnieją dwa sposoby określania budżetu reklamowego:
- ustawianie budżetu całościowego dla kampanii lub budżetu dziennego (połączone z określeniem czasu emisji reklam);
- ustawianie kosztu za osiągnięcie poszczególnego wyniku.
Promowanie posta a reklama na Facebooku
Wiele osób błędnie określa korzystanie z niebieskiego przycisku “Promuj post” korzystaniem z reklamy na Facebooku. Niebieski przycisk pojawiający się pod publikowanym postem, to bardzo mocno uproszczona forma reklamy na Facebooku.
Choć teoretycznie promowanie posta mieści się w ramach obejmujących reklamę na Facebooku – istnieje spora różnica pomiędzy kliknięciem w niebieski przycisk, a korzystaniem z Menedżera reklam.
Tworząc reklamy z wykorzystaniem Facebook Ads (w Menedżerze reklam) zyskujemy dodatkowo:
- wybór celu reklamowego kampanii;
- możliwość korzystania z zaawansowanego targetowania;
- wybór umiejscowienia reklamy;
- możliwość kontrolowania i optymalizacji kampanii;
- szczegółowe statystyki dotyczące reklam;
- możliwość podpięcia Piksela Facebooka i inne skuteczne rozwiązania.