Facebook Ads – reklama na Facebooku

Facebook Ads - reklama na Facebooku

Facebook Ads to nazwa systemu reklamowego serwisu społecznościowego Facebook. Przez wielu marketingowców jest obecnie uważany za jedną z najlepszych możliwości reklamy w marketingu online, pozwalając na wyświetlanie reklam charakteryzujących się niskim kosztem oraz wysoką skutecznością i zaawansowanymi możliwościami analitycznymi.

Facebook Ads – co to jest?

Reklama na Facebooku opiera swoją skuteczność na tym, że wśród dwóch miliardów osób korzystających z serwisu każdego miesiąca – niemal każda firma może znaleźć swoich potencjalnych klientów. FB Ads pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej i wyświetlenie reklamy tylko tym, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani danym produktem i/lub usługą.

Struktura kampanii reklamowej w systemie Facebook Ads składa się z trzech części:

  • kampania, dla której należy określić jeden cel reklamowy;
  • zestaw reklam, dla którego należy określić grupę docelową, budżet, harmonogram, umiejscowienie, sposób składania ofert;
  • reklama – obejmuje wybór opublikowanego wcześniej posta lub stworzenie materiału reklamowego.

Tworzenie reklamy na Facebooku

Reklamodawcy tworzą reklamy na Facebooku korzystając z dedykowanego narzędzia, jakim jest Menedżer reklam. Umożliwia ono:

  • tworzenie reklam;
  • określanie grup odbiorców;
  • zarządzanie budżetem reklamowym;
  • wybór umiejscowień reklamy;
  • monitorowanie kampanii reklamowych;
  • optymalizację reklam;
  • analizowanie skuteczności reklam;
  • a także zarządzanie kontem, rozliczeniami i podobne opcje.

 

facebook ads - menedżer reklam

Facebook Ads – umiejscowienia reklam

Stworzenie reklamy w systemie Facebook Ads pozwala na wyświetlanie jej nie tylko w kanałach aktualności samego serwisu.

Obecnie wyświetlanie reklamy jest dostępne:

  • na Facebooku (w aktualnościach oraz w prawej kolumnie),
  • w Audience Network (sieć wybranych aplikacji i witryn internetowych),
  • w Messengerze,
  • na Instagramie (w aktualnościach oraz w sekcji Stories).

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Określanie budżetu reklamowego odbywa się na etapie tworzenia kampanii reklamowej. Decyzję o jego wysokości podejmuje reklamodawca. Istnieją dwa sposoby określania budżetu reklamowego:

  • ustawianie budżetu całościowego dla kampanii lub budżetu dziennego (połączone z określeniem czasu emisji reklam);
  • ustawianie kosztu za osiągnięcie poszczególnego wyniku.

Promowanie posta a reklama na Facebooku

Wiele osób błędnie określa korzystanie z niebieskiego przycisku “Promuj post” korzystaniem z reklamy na Facebooku. Niebieski przycisk pojawiający się pod publikowanym postem, to bardzo mocno uproszczona forma reklamy na Facebooku.

Choć teoretycznie promowanie posta mieści się w ramach obejmujących reklamę na Facebooku – istnieje spora różnica pomiędzy kliknięciem w niebieski przycisk, a korzystaniem z Menedżera reklam.

Tworząc reklamy z wykorzystaniem Facebook Ads (w Menedżerze reklam) zyskujemy dodatkowo:

  • wybór celu reklamowego kampanii;
  • możliwość korzystania z zaawansowanego targetowania;
  • wybór umiejscowienia reklamy;
  • możliwość kontrolowania i optymalizacji kampanii;
  • szczegółowe statystyki dotyczące reklam;
  • możliwość podpięcia Piksela Facebooka i inne skuteczne rozwiązania.
array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...