GDN (Google Display Network), czyli sieć reklamowa Google, pozwala reklamodawcom na docieranie do ogromnej liczby użytkowników internetu poprzez wyświetlanie materiałów reklamowych w atrakcyjnych formatach.
GDN – co to jest?
Reklama w Google pozwala na skuteczne dotarcie do użytkowników, którzy potrzebują dokładnie tego, co oferujemy. Z wykorzystaniem Google Display Network możesz trafiać do nich poprzez ponad dwa miliony stron internetowych i ponad 650 000 aplikacji. Jak to działa?
Prowadzenie działań reklamowych w Google (często w ramach większej kampanii reklamowej) wielu początkującym marketingowcom kojarzy się przede wszystkim z wyświetlaniem reklam w wynikach wyszukiwania. GDN pozwala na wykorzystywanie innych form reklamowych. Już przyglądając się samej nazwie, nietrudno domyślić się, że chodzi o reklamy graficzne oraz wideo, popularnie określane jako displayowe czy banerowe.
Wykorzystywanie GDN umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam banerowych na stronach internetowych i w aplikacjach, które należą do sieci reklamowej lub są dla niej partnerami, a także w treściach wideo.
“Sieć reklamowa Google została tak pomyślana, aby pomagać reklamodawcom w znalezieniu właściwych odbiorców. Jej opcje kierowania pozwalają w strategiczny sposób docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie”. (źródło: Google Ads – Pomoc)
Typy kierowania reklam w GDN
Targetowanie reklam w GDN opiera się na opcjach kierowania reklam. Możemy dokonać wyboru ze względu na typ odbiorcy lub zastosować kierowanie kontekstowe.
Określenie grupy docelowej ze względu na typ odbiorcy pozwala skorzystać z:
- remarketingu i kierować reklamy osobom, które dokonały już pewnych czynności (np. odwiedziły stronę internetową),
- danych o zainteresowaniach odbiorców,
- danych demograficznych.
Kierowanie kontekstowe odbywa się poprzez określenie wybranych słów kluczowych oraz tematów, na podstawie których reklamy są wyświetlane w dopasowanych kontekstowo witrynach.
Określając dane dotyczące wyświetlania reklam, dostępne jest również wykorzystanie opcji wykluczania. Możliwe jest:
- wykluczanie stron o określonej tematyce,
- wykluczanie według danych demograficznych, miejsca docelowego i słów kluczowych,
- wykluczanie według opcji kategorii witryny.
Dlaczego warto wyświetlać reklamy w GDN?
Google Display Network to ogromna sieć reklamowa, pozwalająca na osiągnięcie bardzo dużego zasięgu i stosunkowo niskiego kosztu kliknięcia w reklamę. Opracowanie przemyślanej strategii i przeprowadzenie odpowiednich działań, pozwala firmom osiągać bardzo dobre wyniki. Na czym opiera się skuteczność banerowych reklam w Google?
Reklamy wyświetlane są na różnych stronach internetowych – mających różny charakter i różne grupy odbiorców. Umożliwia to skuteczne pozyskiwanie nowych klientów oraz prowadzenie działań z wykorzystaniem remarketingu, który stanowi jeden ze sprawdzonych sposobów na “domknięcie sprzedaży”.
Oprócz zaawansowanych możliwości targetowania reklam i ogromnej ilości danych umożliwiających analizę, GDN wyróżnia się dużymi możliwościami wyświetlania reklam – zarówno w zakresie miejsc docelowych jak też formatów reklamowych.