Marketing internetowy (marketing online)

Marketing internetowy, marketing online –  obejmuje działania marketingowe realizowane na płaszczyźnie Internetu. Umożliwia wyświetlanie komunikatów w szerokim zakresie dostępnych form reklamy.

Marketing internetowy bazuje na bardzo szerokim zestawie narzędzi internetowych, które składają się na potężne możliwości działań na wielu polach reklamy. Marketing online umożliwia precyzyjne określanie grupy odbiorców, personalizację komunikatów i daje ogromne możliwości analityczne, które pozwalają na optymalizację kampanii, co przekłada się na ich wysoką skuteczność. Dzięki zaawansowanym możliwościom, marketing online pozwala na realizację strategii, które odchodzą od nachalnych form i docierają do odbiorców z subtelnymi, dopasowanymi komunikatami. Marketing internetowy wpisuje się w idee marketingu przychodzącego, którego skuteczność opiera się na budowaniu zaangażowania i lojalności potencjalnych klientów.

Marketing internetowy – skuteczność

Marketing online oferuje znacznie więcej niż tradycyjne formy marketingu, choć zamiast porównywać – warto znaleźć różnice i docenić wszystkie walory, co ułatwi maksymalne wykorzystanie potencjału reklamy. Marketing internetowy pozwala na dwustronną komunikację i budowanie więzi z klientami. Co więcej – umożliwia nie tylko precyzyjne określanie grup docelowych (których przedstawiciele najczęściej korzystają z Internetu) i tworzenie dopasowanych komunikatów, ale także pozwala firmom “dać się znaleźć” – jeżeli oferują to, czego użytkownik w danym momencie potrzebuje.

Rozwój technologiczny i jego wpływ na marketing online umożliwia prowadzenie dynamicznych działań (choćby na podstawie geotargetowania), co sprawia, że reklamy w marketingu internetowym co raz trafniej odpowiadają na potrzeby odbiorców. Możliwości analityczne pozwalają na optymalizację kampanii reklamowych pod kątem poprawy zwrotu z inwestycji.

Marketing online – formy reklamy

Podstawowym rozwiązaniem, które często stanowi trzon całej strategii jest strona internetowa. Zapewnia widoczność w Internecie, a możliwości w zakresie jej funkcjonalności są niemal nieograniczone. Marketing online w przypadku wielu firm łączy się ze sprzedażą online – w tych przypadkach witryny często pełnią rolę sklepów internetowych. Pozyskiwanie ruchu na stronę internetową często bazuje na zapewnieniu widoczności w wyszukiwarce (dla zapytań zawierających określone frazy). Marketing internetowy to w dużej części działania SEO i SEM.

Kolejnym potężnym rozwiązaniem, jakie daje marketing online są media społecznościowe. Budowanie wizerunku, relacji z odbiorcami i wywoływanie ich zaangażowania w social media to obecnie jedno z kluczowych działań w niemal każdej digitalowej strategii. Media społecznościowe gromadzą ogromne liczby użytkowników oraz ich danych, co pozwala na korzystanie z zaawansowanych możliwości określania grup docelowych i trafiania do nich stosunkowo tanią reklamą.

Marketing internetowy to także popularny od wielu lat e-mail marketing, bazujący na budowaniu baz odbiorców i wysyłaniu im wiadomości w formie e-maili. Dzięki rozwiązaniom automatyzującym działania marketingowe, możliwości reklamy w tej formie są coraz bardziej zaawansowane.

Marketing online to w znacznej części także reklamy displayowe wyświetlane w sieciach reklamowych lub bezpośrednio przez wydawców. To multimedialne (najczęściej graficzne) komunikaty umożliwiające odbiorcom wejście w interakcję z marką, skuteczne przykucie uwagi i zbudowanie większego zaangażowania.

Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *