Marketing mobilny

Marketing mobilny obejmuje działania marketingowe, które bazują na komunikacji z odbiorcami korzystającymi z urządzeń przenośnych, takich jak na przykład telefon komórkowy lub tablet.

Marketing mobilny – narzędzia

Reklamy internetowe wykorzystywane w marketingu mobilnym przypominają te, które stosuje się w innych kanałach reklamy interaktywnej. Jakie narzędzia obejmuje marketing mobilny?

  • SMS Marketing (SMS – ang. Short Message Service)

To jedna z najpopularniejszych form. Kampanie SMS wyróżniają się niesamowicie wysokim wskaźnikiem open rate. A co więcej – są odczytywane niemal natychmiast po odebraniu wiadomości.

Obok kampanii SMS, znajdują się również działania wykorzystujące formy MMS (ang. Multimedia Messaging Service).

  • Aplikacje mobilne

Powierzchnie reklamowe w bezpłatnych aplikacjach mobilnych pozwalają na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, które bazuje na zbieraniu ogromnych ilości danych.

W kontekście dominującego trendu mobile, marketing mobilny w aplikacjach to dla reklamodawców niesamowicie istotny obszar.

  • Strony mobilne

Posiadanie responsywnej strony internetowej staje się standardem. Marketing online tego wymaga. Witryny dopasowane do małego wyświetlacza poprawiają skuteczność i komfort korzystania.

Samo przeniesienie schematu działającego w wersji desktopowej to nie wszystko. Użytkownicy korzystają z urządzeń przenośnych w inny sposób, przez co ścieżka prowadzenia użytkownika w tym kanale może być inna.

Obok głównych form, marketing mobilny obejmuje wiele innych rozwiązań, takich jak na przykład kody QR, voicemailing czy technologię NFC.

Jakie korzyści daje marketing mobilny?

Coraz większa liczba potencjalnych klientów ogromnej większości firm, przez niemal cały dzień, ma telefon komórkowy w zasięgu ręki. Marketing mobilny wiąże się ze spersonalizowanymi komunikatami i bardzo często umożliwia kontakt w czasie rzeczywistym.

Ogromny potencjał tych rozwiązań wiąże się z geolokalizacją i technologią augmented reality i virtual reality. Marketing mobilny w połączeniu z GPS’em pozwala na wyświetlanie reklamy osobom, które znajdują się w określonej lokalizacji. W przypadku wielu biznesów stacjonarnych to rozwiązanie, którego nie sposób przecenić. Reklama wykorzystująca geolokalizację to teraźniejszość. Rozwój technologii AR/VR to jeszcze przyszłość – choć wiele wskazuje na to, że wkroczy w codzienność szybciej niż moglibyśmy się spodziewać. Obecnie duże marki prowadzą działania reklamowe z wykorzystaniem AR/VR, natomiast trudno byłoby powiedzieć, że już dziś jest to rozwiązanie powszechne.

Marketing mobilny – kiedyś i dziś

Określenie marketing mobilny kiedyś odnosiło się do form reklamy, które fizycznie występowały “w ruchu” – na przykład, do billboardów zamocowanych na samochodowych przyczepach. Choć nadal jest to jedno z popularnych rozwiązań (często funkcjonuje w połączeniu z tzw. krzykaczkami), to dziś mobilna reklama zdecydowanie kojarzy nam się z czymś bardziej nowoczesnym.

Wbrew pozorom – w obrębie idei nie zmieniło się aż tak wiele. Celem nadal jest dotarcie do odbiorcy, który przebywa w określonym obszarze. Tyle tylko, że zamiast przemierzać ulice z wielkim billboardem – możemy wyświetlić reklamę dopasowaną do ekranu smartfona – spersonalizować komunikat i przeanalizować jej skuteczność.

bool(false)
Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Programmatic buying

Programmatic buying – pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych kampanii reklamowych, które wykorzystują  spersonalizowane komunikaty i docierają do precyzyjnie określonej grupy odbiorców.

Co to jest lead generation? W jaki sposób zwiększyć liczbę generowanych zapytań biznesowych?

Lead generation to wykorzystanie technologii, narzędzi i strategii marketingowych, mające na celu wzrost zainteresowania ofertą oraz zbieranie informacji kontaktowych, zapytań...