Newsletter

Newsletter to jedno z najważniejszych pojęć dla firm, które w swoich działaniach promocyjnych wykorzystują e-mail marketing. Czym jest i jakie niesie korzyści?

Newsletter – co to jest?

W tłumaczeniu na język polski słowo newsletter oznacza po prostu biuletyn. W branżowym środowisku dotyczy przede wszystkim biuletynu przesyłanego drogą elektroniczną. Zanim internet stał się płaszczyzną wykorzystywaną przez firmy do komunikacji ze swoimi klientami – dostarczanie papierowych gazetek z aktualnościami i nowymi promocjami było popularnym działaniem. Dzisiaj firmy nadal korzystają z tego modelu – tyle tylko, że przesyłanie informacji odbywa się przede wszystkim drogą mailową.

Newsletter jest często wykorzystany do realizacji celów takich jak:

  • budowanie i rozwijanie relacji z klientami,
  • przedstawianie produktów i promocji,
  • informowanie klientów o aktualizacjach i zmianach w firmie,
  • w przypadku firm wykorzystujących content marketing, newsletter często jest również wykorzystywany do dystrybuowania treści.

Aby otrzymywać newsletter – użytkownicy zapisują się do bazy poprzez podanie swojego adresu e-mail i wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości.

Newsletter często jest stosowany zamiennie z pojęciem mailing. W założeniu – podstawowa różnica pomiędzy tymi hasłami dotyczy tego, że newsletter jest wiązany z regularną wysyłką (np. wysyłanie wiadomości w każdy poniedziałek), a mailing dotyczy jednorazowych akcji (np. wysyłanie wiadomości przy okazji wydania nowego ebooka), które w przypadku działań online często są skupione na zachęcaniu odbiorców do podjęcia konkretnego działania (konwersji).

Dlaczego warto go wykorzystywać?

“E-mail marketing nigdy nie gwarantował skuteczności. Nigdy nie był uniwersalnym złotym środkiem i zawsze lepiej sprawdzał się stanowiąc ogniwo, a nie jedyny kanał komunikacji.”

Newsletter nadal jest jedną z najchętniej wybieranych form komunikacji przez firmy. Jego dużą zaletą jest możliwość kontrolowania zasięgu (w odróżnieniu od publikowania komunikatów na płaszczyźnie mediów społecznościowych, w których liczba odbiorców jest uzależniona od wewnętrznych algorytmów).

Dużą wartością jest tutaj prowadzenie działań komunikacyjnych z wykorzystaniem podstawowej formy kontaktu w internecie. W przypadku korzystania z reklamy w mediach społecznościowych – efekty osiągane przez firmy są ściśle powiązane z kondycją poszczególnych platform. Co więcej – newsletter daje reklamodawcy możliwość kontrolowania listy odbiorców dla każdej wiadomości. Jest to szczególnie istotne, ponieważ pozwala na tworzenie “zamkniętej”, wyróżnionej grupy i przedstawianie jej ekskluzywnych treści.

Włączanie do strategii marketingowych działań w tym obszarze jest korzystne także ze względu na:

  • niski koszt wysłania wiadomości,
  • szeroki zakres dostępnych form komunikatów,
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem,
  • personalizację i segmentację grup odbiorców,
  • duże możliwości analityczne i optymalizację działań pod kątem kluczowych wskaźników efektywności.

Jeżeli chcesz wykorzystywać newsletter w swojej strategii, koniecznie przeczytaj naszą publikację, w której opowiadamy o sposobach na skuteczny zapis do newslettera krok po kroku.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...