Reklama internetowa

kreacja reklamowa

Reklama internetowa to forma marketingu oparta na wyświetlaniu komunikatów na płaszczyźnie Internetu. W czasach gdy niemal każda firma i większość odbiorców posiada dostęp do sieci, marketing w Internecie daje ogromne możliwości promocyjne.

Internet daje reklamodawcom potężny zakres możliwości wyświetlania komunikatów potencjalnym klientom. Firmy inwestują coraz więcej, a każdy rok przynosi nowe, jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania. W odróżnieniu od większości tradycyjnych form marketingu, reklama internetowa pozwala na bezpośrednie powiązanie ze sprzedażą.

Reklama internetowa w Google

Reklama w wyszukiwarce to jedno z najczęściej wybieranych rozwiązań przez e-biznes. Reklama internetowa w wyszukiwarce dotyczy przede wszystkim Google i dzieli się na płatną (AdWords) i bezpłatną reklamę (SEO). Ogromną zaletą tego typu reklam jest to, że odpowiadają one na zapytania użytkowników i pozwalają na precyzyjne dopasowanie komunikatów. Standardowym modelem w AdWords jest płatność za podjęcie określonego działania (PPC – pay per click, czyli płatność za kliknięcie). Pozycjonowanie i optymalizacja witryny pozwala na pozyskiwanie bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki, ale często osiągnięcie efektów wymaga długoterminowego działania.

Gigantyczne możliwości w social media

Reklama internetowa w mediach społecznościowych to drugie z najpotężniejszych rozwiązań. Działania reklamowe prowadzone są najczęściej z wykorzystaniem wewnętrznych systemów poszczególnych serwisów (jak np. Facebook Ads, Snapchat Ads, Twitter Ads). Ogromną zaletą marketingu w mediach społecznościowych jest liczba ich użytkowników oraz precyzyjne możliwości targetowania komunikatów. Większość serwisów pozwala także na prowadzenie bezpłatnej komunikacji z odbiorcami.

Reklama internetowa w wizualnej formie

Bannery i pop-up’y to reklama internetowa to inaczej reklama display (typu graficznego). Bannery to jedna z najstarszych i najbardziej podstawowych form reklamy w Internecie. Wydawcy zamieszczają bannery w różnych miejscach swoich stron internetowych i umożliwiają kliknięcia przekierowujące do zewnętrznych witryn. Pop-up to reklama w formie “wyskakującego” okna, które umożliwia przekierowanie użytkownika do innej witryny. Pop-up’y najczęściej zajmują dużą część ekranu, a tym samym – są jedną z najbardziej nachalnych form. Reklama internetowa w formie graficznej nie wpisuje się w trend marketingu przychodzącego. Użytkownicy nie przepadają za niechcianymi reklamami – jedni używają wtyczek, które blokują ich wyświetlanie, a inni po prostu ich nie zauważają (tzw. ślepota bannerowa).

Content to też reklama internetowa

Niektórzy samodzielnie prowadzą firmowe blogi, a inni współpracują z blogerami. Niezależnie od tego, kto realizuje te działania – reklama na blogach to bardzo skuteczna reklama internetowa pozwalająca na dotarcie do zaangażowanych odbiorców, przedstawianie produktów/usług w nietypowy sposób oraz poprawę widoczności w wyszukiwarce i wiele innych.

E-mail marketing

Reklama oparta na komunikacji w formie wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych form. W przypadku wielu biznesów internetowych stanowi trzon komunikacji. Reklama internetowa w tej formie jest sukcesywnie rozwijana, a dzięki dedykowanym narzędziom wykorzystującym automatyzację – pozwala na segmentację, optymalizację pod kątem sprzedaży i wiele innych.

Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *