SEO Copywriting

SEO Copywriting to pisanie tekstów i odpowiednie ich optymalizowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ich celem jest wspomaganie pozycjonowania strony.

SEO Copywriting to tworzenie wartościowych treści, które będą dobrze konsumowane przez roboty wyszukiwarek, a jednocześnie będą atrakcyjne dla użytkowników. Celem SEO Copywritingu jest zyskanie wyższych pozycji strony w wyszukiwarkach oraz zyskanie większej liczby konwersji. Uzyskuje się to głównie za sprawą słów kluczowych, które powinny być umieszczone w odpowiedniej formie i gęstości. Przy tym – tekst powinien być unikalny, naturalny i pozytywnie odbierany przez odbiorcę.

Słowa kluczowe a SEO Copywriting

Wyróżnia się kilka standardowych dobrych praktyk, które wpływają na pozycjonowanie stron internetowych i dzięki którym można mówić o skutecznym SEO Copywritingu. Najważniejszą kwestią jest dobór odpowiednich słów kluczowych – powinny być dopasowane do treści witryny i poruszanej tematyki, do tego powinny odzwierciedlać frazy najczęściej poszukiwanych przez użytkowników.

Następnie słowa kluczowe powinny pojawić się w nagłówku H1 (tytule) oraz na początku i na końcu tekstu. Najlepiej w tych miejscach umieszczać główną frazę, a tekst nasycać frazami synonimicznymi. Ponadto tekst powinien być odpowiednio sformatowany i zawierać nagłówki niższego rzędu (H2, H3…), w których również powinny pojawiać się słowa kluczowe. Praktyka copywriterska najczęściej odnosi się tu do stosowania formy pytań, których użytkownicy szukają w wyszukiwarce, na przykład „Jak dobrać słowa kluczowe”.

Aby wytypować najskuteczniejsze słowa kluczowe, korzysta się z takich narzędzi jak Planer Słów Kluczowych od Google.

Unikalne i wysokiej jakości teksty SEO

Kolejną najważniejszą kwestią w SEO Copywritingu jest jakość i unikalność. Aby mówić o skutecznym pisaniu tekstów na potrzeby internetu, teksty SEO za każdym razem muszą być tworzone na nowo i nie mogą mieć znamion plagiatu. Dopuszczalne są cytaty, ale odpowiednio oznaczone i najlepiej w gęstości nie większej niż 10% tekstu. Pozwoli to uniknąć zjawiska znanego pod nazwą duplicate content, które powoduje obniżenie rankingu strony w wynikach wyszukiwania.

Do sprawdzania unikalności tekstu stosuje się takie narzędzia jak Plagiarism Checker, a do upewnienia się, że opublikowany tekst nie został nigdzie dalej wykorzystany – Copyscape.

Wpływ SEO Copywritingu na pozycjonowanie

SEO Copywriting jest ściśle powiązany z pozycjonowaniem, a także copywritingiem, ponieważ teksty są nastawione na czytelnika. To zbiór reguł, które należy stosować, aby pomóc zoptymalizować stronę internetową, a także stworzyć skuteczne teksty pod kątem pozycjonowania. Dzięki tekstom SEO buduje się dużą siatkę linków, po której poruszają się roboty wyszukiwarek, indeksujące podstrony. Oprócz stosowania standardowych zasad odnoszących się do słów kluczowych i dbania o jakość, należy zadbać o spójny system nawigacji w obrębie strony www. Jest to istotne, by witryna była odpowiednio indeksowana przez roboty, a jednocześnie logiczna i czytelna dla czytelnika.

SEO Copywriting to strategia marketingu internetowego w zakresie dystrybucji przydatnych treści, które będą ciekawe dla użytkowników i skuteczne pod kątem SEO. Dobrze przygotowany i skonstruowany tekst pomoże nie tylko w pozycjonowaniu, ale również budowaniu pozytywnego wizerunku i zwiększy konwersję, a w efekcie – sprzedaż.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...