Sieć reklamowa Google

sieć reklamowa Google

Sieć reklamowa Google to kompleksowy system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce, YouTube, Gmailu oraz na stronach partnerskich.

Sieć reklamowa Google – co to jest?

Sieć reklamowa Google (Google Display Network) pojawiła się jako naturalne następstwo rozwoju wyszukiwarki Google i lawinowego przyrostu stron internetowych, do których wyszukiwarka linkuje. Skoro technologia cookies umożliwia zbieranie informacji o tym, na jakie strony wchodzi dany użytkownik, dlaczego nie zacząć wyświetlać mu kontekstowych reklam, właśnie na stronach, które odwiedza?

Jeśli interesujesz się trekkingiem, to Google prędzej czy później się o tym dowie – będziesz odwiedzał blogi i serwisy newsowe związane z tym tematem, a także sklepy oferujące sprzęt do trekkingu. Jeżeli za jakiś czas spróbujesz dokonać zakupu specjalnych butów, ale w ostatniej chwili przerwiesz proces zakupowy, to możesz spodziewać się, że później, na odwiedzanych przez Ciebie stronach, które są zjednoczone w GDN, będziesz widział reklamy zachęcające do dokończenia transakcji.

Innym razem, reklamodawca korzystający z sieci reklamowej Google może zdefiniować w swojej grupie odbiorców osoby, które kupują wegańskie jedzenie. Jeżeli należysz do grupy docelowej, to na karcie „oferty” w swojej skrzynce na Gmail, nad mailami, zobaczysz 2-3 sponsorowane linki. Będą one wyglądać jak email, ale po ich kliknięciu wyświetli się graficzna reklama z CTA, po kliknięciu w którą przeniesiesz się na stronę reklamodawcy.

Poszukiwałeś ostatnio informacji o szkole fitness? Jeśli nie stosujesz AdBlocków, za to lubisz YouTube’a, zaczną wyświetlać Ci się reklamy szkoły fitness, która zdecydowała, że chce wyświetlać się osobom wpisującym takie słowa kluczowe do wyszukiwarki. W niektórych internetowych kampaniach reklamowych takie rozwiązanie może dać zaskakująco wysoką stopę zwrotu w postaci przekonwertowanych użytkowników.

Jak możemy przeczytać na stronie Google Ads: „Dzięki automatycznej optymalizacji Google Ads z czasem uczy się, jakie grupy odbiorców sprawdzają się w Twoim przypadku. Automatyczne określanie stawek dopasowuje Twoją stawkę, aby ułatwić Ci osiągnięcie docelowego zwrotu z inwestycji„.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...