Sieć reklamowa Google

sieć reklamowa Google

Sieć reklamowa Google to kompleksowy system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce, YouTube, Gmailu oraz na stronach partnerskich.

Sieć reklamowa Google – co to jest?

Sieć reklamowa Google (Google Display Network) pojawiła się jako naturalne następstwo rozwoju wyszukiwarki Google i lawinowego przyrostu stron internetowych, do których wyszukiwarka linkuje. Skoro technologia cookies umożliwia zbieranie informacji o tym, na jakie strony wchodzi dany użytkownik, dlaczego nie zacząć wyświetlać mu kontekstowych reklam, właśnie na stronach, które odwiedza?

Jeśli interesujesz się trekkingiem, to Google prędzej czy później się o tym dowie – będziesz odwiedzał blogi i serwisy newsowe związane z tym tematem, a także sklepy oferujące sprzęt do trekkingu. Jeżeli za jakiś czas spróbujesz dokonać zakupu specjalnych butów, ale w ostatniej chwili przerwiesz proces zakupowy, to możesz spodziewać się, że później, na odwiedzanych przez Ciebie stronach, które są zjednoczone w GDN, będziesz widział reklamy zachęcające do dokończenia transakcji.

Innym razem, reklamodawca korzystający z sieci reklamowej Google może zdefiniować w swojej grupie odbiorców osoby, które kupują wegańskie jedzenie. Jeżeli należysz do grupy docelowej, to na karcie „oferty” w swojej skrzynce na Gmail, nad mailami, zobaczysz 2-3 sponsorowane linki. Będą one wyglądać jak email, ale po ich kliknięciu wyświetli się graficzna reklama z CTA, po kliknięciu w którą przeniesiesz się na stronę reklamodawcy.

Poszukiwałeś ostatnio informacji o szkole fitness? Jeśli nie stosujesz AdBlocków, za to lubisz YouTube’a, zaczną wyświetlać Ci się reklamy szkoły fitness, która zdecydowała, że chce wyświetlać się osobom wpisującym takie słowa kluczowe do wyszukiwarki. W niektórych internetowych kampaniach reklamowych takie rozwiązanie może dać zaskakująco wysoką stopę zwrotu w postaci przekonwertowanych użytkowników.

Jak możemy przeczytać na stronie Google Ads: „Dzięki automatycznej optymalizacji Google Ads z czasem uczy się, jakie grupy odbiorców sprawdzają się w Twoim przypadku. Automatyczne określanie stawek dopasowuje Twoją stawkę, aby ułatwić Ci osiągnięcie docelowego zwrotu z inwestycji„.

bool(false)
Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Programmatic buying

Programmatic buying – pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych kampanii reklamowych, które wykorzystują  spersonalizowane komunikaty i docierają do precyzyjnie określonej grupy odbiorców.

Co to jest lead generation? W jaki sposób zwiększyć liczbę generowanych zapytań biznesowych?

Lead generation to wykorzystanie technologii, narzędzi i strategii marketingowych, mające na celu wzrost zainteresowania ofertą oraz zbieranie informacji kontaktowych, zapytań...