Baza wiedzy AdNext – słownik pojęć marketingowych

LEPIEJ WIEDZIEĆ NIŻ NIE WIEDZIEĆ

Paid media

Paid media to pojęcie z zakresu PR i content marketingu, określające medium, w którym marka pojawia się odpłatnie, np. w…

CATI

CATI to rodzaj badań marketingowych, przeprowadzanych przez ankietera telefonicznie, wedle ustalonego skryptu rozmowy. Nazwa CATI to skrót od computer-assisted telephone interviewing…

Real Time Marketing

Real Time Marketing to taktyka marketingowa zakładająca “przejęcie newsa” (news hijacking) ze świata rozrywki, kultury, sportu czy polityki i wykorzystanie…

Optymalizacja konwersji

Optymalizacja konwersji – opisywana też skrótem CRO (od Conversion Rate Optimization) – dotyczy optymalizacji ilości wykonanych akcji (konwersji) przez użytkowników….

Owned media

Owned media to pojęcie z zakresu PR i content marketingu, które w typologii branżowej oznacza firmową platformę lub wydzieloną przestrzeń…

Wyszukiwarka internetowa

Wyszukiwarka internetowa to algorytm stworzony w celu katalogowania i wyszukiwania informacji w rozproszonej sieci internetowej. Zadaniem wyszukiwarki internetowej jest skojarzyć wpisywane…

Crowdfunding

Crowdfunding to metoda zbierania pieniędzy na projekt, firmę lub ekspansję biznesową od dużej grupy ludzi, najczęściej za pośrednictwem internetu. Dzięki…

EdgeRank

EdgeRank to nazwa algorytmu stanowiąca integralną część portalu Facebook, który na podstawie tysięcy zróżnicowanych wskaźników decyduje, jaką treść wyświetlić użytkownikowi…

Chatbot

Chatbot to aplikacja umożliwiająca prowadzenie zautomatyzowanej komunikacji z użytkownikami. Chatbot wykorzystywany bywa jako wirtualny konsultant, który udziela wcześniej zaprogramowanych odpowiedzi…