lead nurturing

Lead nurturing – atrakcyjne treści w pozyskiwaniu klientów

W celu generowania leadów, marketerzy wykorzystują szereg sprawdzonych technik i narzędzi marketingowych. W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednie treści, które skupią uwagę odbiorców oraz wzbudzą ich zainteresowanie. Sprawdź, jak prowadzić skuteczny lead nurturing!

Treści dostępne tylko dla subskrybentów

Treści dostępne tylko dla wybranego segmentu grupy docelowej powinny zapewnić większą wartość niż te udostępniane bezpłatnie w kanałach marketingowych. Mogą to być e-booki, webinaria, poradniki lub innego rodzaju wysokiej jakości content. Zwykle stanowią rozszerzenie poruszanych zagadnień w obrębie danej branży. Wystarczy tylko, że odbiorcy pozostawią swoje dane, aby uzyskać dostęp do materiałów. Jest to niezwykle skuteczny sposób w lead nurturing, ponieważ konsumenci zwykle wolą pozostawić adres mailowy, zamiast płacić abonament.

Tworząc kampanie dla wybranej grupy odbiorców, nie tylko dzielimy się wartościową, specjalistyczną wiedzą, ale również przedstawiamy najważniejsze informacje na temat produktu lub usługi. Stanowi to doskonały wstęp do procesu generowania leadów, mający na celu przekształcenie użytkownika w płacącego klienta. Jednym ze sposobów na dystrybucję treści jest narzędzie do marketing automation. Dzięki możliwości segmentacji bazy użytkowników, pozwala z łatwością wysyłać spersonalizowane treści do konkretnej grupy odbiorców. Narzędzie do marketing automation daje ogromne możliwości dystrybucji contentu zgodnie z ustalonym scenariuszem na podstawie akcji podjętych przez odbiorców.

Landing page z formularzem

Landing page, czyli strona docelowa, realizuje określony cel marketingowy, czyli generowanie leadów. To miejsce, na które kierowany jest użytkownik po kliknięciu w reklamę. W stu procentach skupia się na zachęceniu odbiorcy do podjęcia konkretnej akcji, dlatego należy ograniczyć liczbę rozpraszających elementów. Landing page powinien zawierać dobrze wyeksponowany formularz, najlepiej po prawej stronie na pierwszym widoku strony. Warto ograniczyć liczbę pól do wypełnienia i zawrzeć kontrastujący kolorystycznie Call To Action (np. „Przetestuj za darmo”, „Zarejestruj się”). Strona docelowa powinna zawierać jak najmniej treści – wystarczą elementy graficzne, nagłówek, treść właściwa i śródtytuły. Dobrą praktyką jest przedstawienie korzyści użytkownikowi – USP (Unique Selling Propositions), czyli unikalnej cechy oferty.

Wyskakujące okienka na stronie internetowej

Jedną z tradycyjnych i skutecznych metod pozyskiwania leadów jest e-mail marketing. Tworzenie listy subskrybentów pozwala wyodrębnić użytkowników, którzy potencjalnie mogą stać się klientami. Na stronie internetowej warto umieścić pop-up, zachęcający do pozostawienia adresu mailowego. Na banerze powinna znaleźć się również informacja, jakie treści będzie otrzymywał subskrybent poprzez wiadomości mailowe. Bardziej nowoczesnym sposobem pozyskiwania leadów są jednak powiadomienia push. W tym przypadku na górze ekranu pojawi się okno z informacją o możliwości zapisu do bazy subskrybentów – użytkownik nie musi podawać adresu mailowego, aby otrzymywać wartościowe treści, co może wpłynąć na większy stopień zaufania do tego typu działań reklamowych. W celu dystrybucji contentu warto wykorzystać narzędzie do marketing automation, które wspiera proces lead nurturing.