Odkryj nowe oblicze kodów QR! Wcześniej często niedoceniane, przeżywają drugą młodość w bezdotykowej, post-pandemicznej rzeczywistości.
Podstawową funkcją kodów QR (czyli Quick Response Code) jest zapisanie informacji w kilku możliwych formatach: od zwykłego tekstu przez dane adresowe czy treść SMS aż po przekierowanie do konkretnego url (np. firmowej strony www, podstrony produktu czy profilu firmy na FB lub LI).
Jak wykorzystać je w nowej normalności? Klienci poszukują aktualnie łatwych sposobów uzyskiwania dodatkowych informacji o firmach i produktach bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Mając to na uwadze WhatsApp wprowadził niedawno kody QR, które umożliwiają szybkie dodawanie nowego kontaktu, a także rozpoczęcie wątku rozmowy z firmą bezpośrednio po zeskanowaniu kodu.
Kody QR radzą sobie także świetnie w zupełnie innej branży. Krakowskie restauracje eliminują papierowe menu i zastępują je kodem, który otwiera wielojęzyczne menu w telefonie. W Warszawie kodami QR zaczęli posługiwać się przewoźnicy, którzy kierują nimi podróżnych do aktualnych rozkładów jazdy.
O nowych sposobach łączenia się z firmami na Whatsapp za pomocą QR kodów (i więcej) przeczytasz tutaj.