Lead nurturing – atrakcyjne treści w pozyskiwaniu klientów

lead nurturing

W celu generowania leadów, marketerzy wykorzystują szereg sprawdzonych technik i narzędzi marketingowych. W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednie treści, które skupią uwagę odbiorców oraz wzbudzą ich zainteresowanie. Sprawdź, jak prowadzić skuteczny lead nurturing!

Treści dostępne tylko dla subskrybentów

Treści dostępne tylko dla wybranego segmentu grupy docelowej powinny zapewnić większą wartość niż te udostępniane bezpłatnie w kanałach marketingowych. Mogą to być e-booki, webinaria, poradniki lub innego rodzaju wysokiej jakości content. Zwykle stanowią rozszerzenie poruszanych zagadnień w obrębie danej branży. Wystarczy tylko, że odbiorcy pozostawią swoje dane, aby uzyskać dostęp do materiałów. Jest to niezwykle skuteczny sposób w lead nurturing, ponieważ konsumenci zwykle wolą pozostawić adres mailowy, zamiast płacić abonament.

Tworząc kampanie dla wybranej grupy odbiorców, nie tylko dzielimy się wartościową, specjalistyczną wiedzą, ale również przedstawiamy najważniejsze informacje na temat produktu lub usługi. Stanowi to doskonały wstęp do procesu generowania leadów, mający na celu przekształcenie użytkownika w płacącego klienta. Jednym ze sposobów na dystrybucję treści jest narzędzie do marketing automation. Dzięki możliwości segmentacji bazy użytkowników, pozwala z łatwością wysyłać spersonalizowane treści do konkretnej grupy odbiorców. Narzędzie do marketing automation daje ogromne możliwości dystrybucji contentu zgodnie z ustalonym scenariuszem na podstawie akcji podjętych przez odbiorców.

Landing page z formularzem

Landing page, czyli strona docelowa, realizuje określony cel marketingowy, czyli generowanie leadów. To miejsce, na które kierowany jest użytkownik po kliknięciu w reklamę. W stu procentach skupia się na zachęceniu odbiorcy do podjęcia konkretnej akcji, dlatego należy ograniczyć liczbę rozpraszających elementów. Landing page powinien zawierać dobrze wyeksponowany formularz, najlepiej po prawej stronie na pierwszym widoku strony. Warto ograniczyć liczbę pól do wypełnienia i zawrzeć kontrastujący kolorystycznie Call To Action (np. „Przetestuj za darmo”, „Zarejestruj się”). Strona docelowa powinna zawierać jak najmniej treści – wystarczą elementy graficzne, nagłówek, treść właściwa i śródtytuły. Dobrą praktyką jest przedstawienie korzyści użytkownikowi – USP (Unique Selling Propositions), czyli unikalnej cechy oferty.

Wyskakujące okienka na stronie internetowej

Jedną z tradycyjnych i skutecznych metod pozyskiwania leadów jest e-mail marketing. Tworzenie listy subskrybentów pozwala wyodrębnić użytkowników, którzy potencjalnie mogą stać się klientami. Na stronie internetowej warto umieścić pop-up, zachęcający do pozostawienia adresu mailowego. Na banerze powinna znaleźć się również informacja, jakie treści będzie otrzymywał subskrybent poprzez wiadomości mailowe. Bardziej nowoczesnym sposobem pozyskiwania leadów są jednak powiadomienia push. W tym przypadku na górze ekranu pojawi się okno z informacją o możliwości zapisu do bazy subskrybentów – użytkownik nie musi podawać adresu mailowego, aby otrzymywać wartościowe treści, co może wpłynąć na większy stopień zaufania do tego typu działań reklamowych. W celu dystrybucji contentu warto wykorzystać narzędzie do marketing automation, które wspiera proces lead nurturing.

array(24) { ["ID"]=> int(5855) ["id"]=> int(5855) ["title"]=> string(20) "Jaroslaw Sokołowski" ["filename"]=> string(24) "Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["filesize"]=> int(102921) ["url"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["link"]=> string(38) "https://adnext.pl/jaroslaw-sokolowski/" ["alt"]=> string(28) "Jarosław Sokołowski PushAd" ["author"]=> string(1) "5" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(19) "jaroslaw-sokolowski" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 11:54:52" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 11:55:02" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(512) ["height"]=> int(512) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-300x300.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["medium_large-width"]=> int(512) ["medium_large-height"]=> int(512) ["large"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["large-width"]=> int(512) ["large-height"]=> int(512) ["1536x1536"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(512) ["1536x1536-height"]=> int(512) ["2048x2048"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(512) ["2048x2048-height"]=> int(512) ["thumbnail-archive-content"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(512) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(512) ["medium_medium"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(512) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(69) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(512) } }
Jarosław Sokołowski
linkedin

Jarosław Sokołowski

Prezes Zarządu PushAd Marketing Automation, Chief Technology Officer w Grupie Adnext

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjna i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Powiadomienia push – 5 kroków do satysfakcji klienta

Obecnie największym wyzwaniem sklepów internetowych jest dostarczanie pozytywnych doświadczeń klientom, również w kwestii otrzymywanych powiadomień transakcyjnych. W branży e-commerce liczy...

Usuwaj subskrybentów: 5 kroków do zadbanej bazy

Baza mailingowa to serce niemal każdej kampanii marketingowej i nawet jeżeli nie jest wykorzystywana bezpośrednio do promocji, zbieranie adresów bezwzględnie...

Jak automatyzować procesy i nie stać się robotem?

To, czy automatyzujesz już procesy marketingowe w swojej pracy, czy jeszcze nie, ma na razie względne znaczenie. Za 3 do...