Opportunity Alert #48: Sprzedawaj w modelu Direct to Consumer
Opportunity Alert #48: Sprzedawaj w modelu Direct to Consumer
W ostatnich tygodniach w internecie zaktywizowała się nowa fala nabywców w sklepach e-commerce. To jeden z wniosków pochodzących z czwartej fali badania „Barometr COVID-19” realizowanego przez Kantar.
W czasie pandemii wielu ludzi po raz pierwszy kupiło przez Internet coś, czego wcześniej w tym kanale nie nabywało. Prawie co trzecie gospodarstwo domowe (32% ogółem i 40% gospodarstw domowych z dziećmi) zwiększyło lub znacząco zwiększyło wydatki na zakupy przez Internet w okresie pandemii.
W tym szczególnym czasie zyskują podmioty sprzedające w modelu D2C (Direct to Consumer). Zapewnia on konsumentom bezpośrednią dostawę od producenta, w pominięciem pośredników: sieci handlowych czy dystrybutorów. Klient może dokonać zakupów bezpośrednio od producenta wieloma kanałami: przez stronę www, telefon, komunikator czy przez kanały social media. Bezpośredni kontakt z konsumentem minimalizuje koszty (dystrybucji, logistyki itp.) i pozwala łatwiej dopasować proces sprzedaży do zmieniającej się rzeczywistości.
W celu generowania leadów, marketerzy wykorzystują szereg sprawdzonych technik i narzędzi marketingowych. W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednie treści,...
Podcastów słucha już 16% użytkowników aplikacji Spotify. I jedna czwarta polskich internautów! Odbiorcy dobrych podcastów są gotowi spędzić na słuchaniu...
Dodaj do strony www elementy, z którymi użytkownicy mogą wchodzić w interakcję: ankiety, kalkulatory, quizy i konfiguratory. Według agencji Outgrow,...