Średnio 70% użytkowników sklepów e-commerce porzuca koszyk zakupowy. Głównym powodem jest wczesny etap procesu zakupowego, w którym użytkownik jedynie przegląda ofertę (58,6% badanych).
Wśród pozostałych powodów możemy wyróżnić takie, na które możemy mieć wpływ, usprawniając proces zakupowy, poprawiając komunikację z użytkownikiem lub delikatnie modyfikując produkt. Są wśród nich m.in. zbyt wysokie koszty (53%), potrzeba utworzenia konta (31%) czy zbyt długi lub skomplikowany proces (23%).
Wśród sposobów zwiększenia konwersji na stronie www znajdują się m.in. website layery, exit pop-up czy web pushe i pushe aplikacyjne.
Można nimi komunikować dodatkowe zachęty (np. darmowa dostawa, polecane produkty, itp.) do użytkowników, którzy wahają się lub ulegają rozproszeniu. Świetnie sprawdzają się też w przypadku osób, które nie są jeszcze zdecydowane na zakup naszego produktu. Należy im zapewnić właściwy zasób informacji, by mogły świadomie podjąć decyzję.
Więcej podpowiedzi od ekspertów Optimise i PushAd dot. doboru narzędzi zwiększających konwersję w sklepie e-commerce w materiale na Marketer+.