Dlaczego warto poznawać narzędzia do marketing automation?

palec dotyka klocka z napisem marketing automation

Marketing automation na dobre zagościł w strategiach marketingowych, szczególnie w branży e-commerce. Wciąż rosnący popyt na zakupy online wymusił na marketerach korzystanie z nowych technologii, jednocześnie kształtując zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie. W jaki sposób marketing automation zmienił pracę marketerów i dlaczego warto wyspecjalizować się w automatyzacji?

Automatyzacja w skrócie

Narzędzia do marketing automation pomagają lepiej poznać odbiorców, poprzez śledzenie ich zachowań w sieci. Konsumenci mają coraz większe wymagania i oczekiwania wobec marek, które powinny jak najdokładniej odpowiadać na potrzeby grupy docelowej. Dzięki automatyzacji możliwe jest analizowanie preferencji i zachowań konsumentów na wszystkich punktach styku z marką. Wszystko to służy dotarciu do użytkowników ze spersonalizowanymi komunikatami, które będą bardziej angażujące i pomogą zwiększyć ruch na stronie. Narzędzia do marketing automation umożliwiają wysyłkę idealnie dostosowanych treści do odbiorcy poprzez kampanie e-mailowe czy powiadomienia push, co nawet kilkukrotnie zwiększa szansę na sprzedaż.

Zwiększony popyt na ekspertów z zakresu marketing automation

Marketing automation to nie chwilowy trend, ale przyszłość marketingu. Automatyzacja otwiera drzwi do rozwoju branży e-commerce i daje możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorcom. Narzędzia do marketing automation zapewniają wiele funkcjonalności i w znaczący sposób przyspieszają pracę marketerów. Dzięki nowym technologiom nie muszą poświęcać czasu na rutynowe, żmudne działania – sztuczna inteligencja robi to za nich. Nie oznacza to oczywiście, że czynnik ludzki zszedł na dalszy plan – jest wręcz przeciwnie. Od pracowników działów marketingu czy sprzedaży wymaga się większej kreatywności, analitycznego myślenia czy ciągłego podwyższania swoich kompetencji. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na innowacyjne rozwiązania, wzrasta również popyt na specjalistów z zakresu automatyzacji.

Certyfikaty i znajomość narzędzi

Marketerzy, którzy zdobywają nowe umiejętności z zakresu automatyzacji, przejmują kontrolę nad swoją ścieżką kariery. Kluczowymi aspektami w tym zakresie są nie tylko doświadczenie i wiedza na temat nowych technologii, ale również certyfikaty potwierdzające praktyczne umiejętności. Dynamicznie rozwijające się firmy szukają największych talentów – potwierdzenie zdobytych umiejętności, na jakie pozwalają certyfikaty, zdecydowanie wyróżnia wartościowych kandydatów, którzy stale doskonalą się w swojej dziedzinie. Poznawanie narzędzi do marketing automation zwyczajnie się opłaca i nierzadko wyznacza ścieżkę kariery specjalisty. Niektóre firmy nastawione na rozwój pracowników przeznaczają budżety na szkolenia i certyfikaty, dbając o rozwój i skalowalność biznesu. Siłą napędową każdego przedsiębiorstwa jest dobrze dobrana strategia marketingowa – marketerzy powinni wprowadzać innowacje, szukać nowych rozwiązań i poznawać nowe technologie.

array(24) { ["ID"]=> int(5855) ["id"]=> int(5855) ["title"]=> string(20) "Jaroslaw Sokołowski" ["filename"]=> string(39) "Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["filesize"]=> int(4252) ["url"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["link"]=> string(38) "https://adnext.pl/jaroslaw-sokolowski/" ["alt"]=> string(28) "Jarosław Sokołowski PushAd" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(19) "jaroslaw-sokolowski" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 11:54:52" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 11:55:02" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(116) ["height"]=> int(116) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-300x300.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_large-width"]=> int(116) ["medium_large-height"]=> int(116) ["large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["large-width"]=> int(116) ["large-height"]=> int(116) ["1536x1536"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(116) ["1536x1536-height"]=> int(116) ["2048x2048"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(116) ["2048x2048-height"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(116) ["medium_medium"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(116) ["medium_medium-height"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(116) } }
Jarosław Sokołowski
linkedin

Jarosław Sokołowski

Prezes Zarządu PushAd Marketing Automation, Chief Technology Officer w Grupie Adnext

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjna i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...