Marketing automation na dobre zagościł w strategiach marketingowych, szczególnie w branży e-commerce. Wciąż rosnący popyt na zakupy online wymusił na marketerach korzystanie z nowych technologii, jednocześnie kształtując zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie. W jaki sposób marketing automation zmienił pracę marketerów i dlaczego warto wyspecjalizować się w automatyzacji?
Automatyzacja w skrócie
Narzędzia do marketing automation pomagają lepiej poznać odbiorców, poprzez śledzenie ich zachowań w sieci. Konsumenci mają coraz większe wymagania i oczekiwania wobec marek, które powinny jak najdokładniej odpowiadać na potrzeby grupy docelowej. Dzięki automatyzacji możliwe jest analizowanie preferencji i zachowań konsumentów na wszystkich punktach styku z marką. Wszystko to służy dotarciu do użytkowników ze spersonalizowanymi komunikatami, które będą bardziej angażujące i pomogą zwiększyć ruch na stronie. Narzędzia do marketing automation umożliwiają wysyłkę idealnie dostosowanych treści do odbiorcy poprzez kampanie e-mailowe czy powiadomienia push, co nawet kilkukrotnie zwiększa szansę na sprzedaż.
Zwiększony popyt na ekspertów z zakresu marketing automation
Marketing automation to nie chwilowy trend, ale przyszłość marketingu. Automatyzacja otwiera drzwi do rozwoju branży e-commerce i daje możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorcom. Narzędzia do marketing automation zapewniają wiele funkcjonalności i w znaczący sposób przyspieszają pracę marketerów. Dzięki nowym technologiom nie muszą poświęcać czasu na rutynowe, żmudne działania – sztuczna inteligencja robi to za nich. Nie oznacza to oczywiście, że czynnik ludzki zszedł na dalszy plan – jest wręcz przeciwnie. Od pracowników działów marketingu czy sprzedaży wymaga się większej kreatywności, analitycznego myślenia czy ciągłego podwyższania swoich kompetencji. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na innowacyjne rozwiązania, wzrasta również popyt na specjalistów z zakresu automatyzacji.
Certyfikaty i znajomość narzędzi
Marketerzy, którzy zdobywają nowe umiejętności z zakresu automatyzacji, przejmują kontrolę nad swoją ścieżką kariery. Kluczowymi aspektami w tym zakresie są nie tylko doświadczenie i wiedza na temat nowych technologii, ale również certyfikaty potwierdzające praktyczne umiejętności. Dynamicznie rozwijające się firmy szukają największych talentów – potwierdzenie zdobytych umiejętności, na jakie pozwalają certyfikaty, zdecydowanie wyróżnia wartościowych kandydatów, którzy stale doskonalą się w swojej dziedzinie. Poznawanie narzędzi do marketing automation zwyczajnie się opłaca i nierzadko wyznacza ścieżkę kariery specjalisty. Niektóre firmy nastawione na rozwój pracowników przeznaczają budżety na szkolenia i certyfikaty, dbając o rozwój i skalowalność biznesu. Siłą napędową każdego przedsiębiorstwa jest dobrze dobrana strategia marketingowa – marketerzy powinni wprowadzać innowacje, szukać nowych rozwiązań i poznawać nowe technologie.