Te kampanie Cię zainspirują: świąteczne reklamy

Przykłady świątecznych kampanii rkelamowych

Ludzie z zasady nie lubią reklam. Jednak jeżeli zrobisz jednoznacznie dobrą kampanię – sytuacja obróci się o więcej niż 180 stopni. Przygotowaliśmy zestawienie wybranych kampanii, które spisały się naprawdę świetnie! To reklamy, które ludzie uwielbiają – i które chcą oglądać znacznie częściej.

Tegoroczny kwiecień to dwa duże święta. Wielkanoc i Prima Aprilis. Żeby było jeszcze ciekawiej – wypadały tego samego dnia. Chcemy podsumować to, co działo się w tym miesiącu – zwracając uwagę szczególnie na treści dotyczące wspomnianych wydarzeń.

Mamy nadzieję, że nas rozumiecie. Tu nie chodzi o monotematyczność. Są dwa piekielnie istotne powody, dla których zdecydowaliśmy się omówić świąteczne kampanie reklamowe – a tym samym odsunąć inne ciekawe rozwiązania na dalszy plan.

Po pierwsze – każdy, kto współpracował z firmami lub osobami działającymi od dłuższego czasu, doskonale zna przekonanie o tym, że życzenia trzeba złożyć. “Politycy przecież robią to w mediach. Konkurencja zalewa każdy dostępny kanał, więc… nie możemy być gorsi. Jak wszyscy to wszyscy”. Najpierw bijesz się z myślami i chcesz przekonać klienta, że może jednak nie warto robić tego, co każdy. Koniec końców – zostajesz bez argumentów, masz mniej czasu, a skopiowanie życzeń z sieci (na wzór znacznej grupy użytkowników facebooka i sms-owych pozdrawiaczy) raczej nie wchodzi w grę.

Po drugie – umiejętność tworzenia naprawdę oryginalnych kreacji, które dotyczą każdego oklepanego tematu (przykład świąt wpisuje się tutaj wręcz perfekcyjnie) to bardzo cenna umiejętność. Daj się zainspirować. I nie chodzi tu tylko o Święta Wielkanocne i Prima Aprilis. Maj również zapowiada się świątecznie. A w przyszłym roku wszyscy będziemy przechodzić przez to samo.

Najlepsze świąteczne kampanie reklamowe

Przeglądając różne kreacje tworzone w języku angielskim, w oczy rzuca się bardzo częsta gra słowem “egg” i… naprawdę ma to swój urok, a w niektórych zastosowaniach wypada po prostu kapitalnie.

Przejdźmy do konkretnych kampanii!

Snapchatowi łowcy jajek

Po wprowadzeniu Instagramowych Stories, Snapchat wie wszystko o kopiowaniu rozwiązań. A już bardziej poważnie – Snap stworzył inspirowane Pokemon GO poszukiwanie jajek oparte na Snap Maps.

snap

Snapchat Egg Hunt, Snapchat

Zabawa jest niemal identyczny jak w przypadku zbierania Pokemonów. Użytkownicy przemieszczali się w świecie rzeczywistym, aby odnaleźć jajka ukryte w świecie wirtualnym – i wyświetlane na ekranach smartfonów. Po znalezieniu jajka i kliknięciu w nie, użytkownik dostawał punkt (w przypadku zwykłego jajka) lub 5 punktów (za złote jajko). Zwycięzcy mogli zamienić zebrane punkty na wykorzystanie specjalnej nakładki na zdjęcie.

Zabawa odbywała się na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, trwała od 30 marca do 1 kwietnia i zgodnie z danymi Snapchata – zebrano w tym czasie ponad 59,7 milionów jajek.

Mimo bardzo wyraźnej inspiracji appką Pokemon GO – Snap stworzył świetną, oryginalną akcję opierającą się na swoim sztandarowym augmented reality – co przełożyło się na naprawdę atrakcyjne wyniki zaangażowania.

GIFY EMAIL MONKS

Nie tylko duży może więcej. W tym przypadku wystarczyło wysłanie równie prostych, co atrakcyjnych wizualnie maili. Forma zawierająca GIFy połączona z jasnymi informacjami o tym, że ludzie wydają więcej w czasie Świąt Wielkanocnych to nieskomplikowane i skuteczne rozwiązanie. Można?

Personal-Creations

Źródło

#CraftyEggs

Z oryginalnym rozwiązaniem jeszcze w 2014 r. wyszło także Mashable. Klucz? User-Generated Content. Stworzono wyzwanie, w ramach którego odbiorcy mieli tworzyć pisanki i przesyłać video, w którym je przedstawiają oraz dołączać hasthag #CraftyEggs. Najlepsze zostały wybierane i publikowane na Vine przez Mashable. Efekt? Zaangażowanie odbiorców i duża porcja ciekawych treści.

mashable eastereggs

Źródło

Wielkanocne jaja

Reese’s postanowiło wykorzystać połączenie Wielkanocy i Prima Aprilis. W ramach akcji postawili w supermarkecie opakowania na jajka, które zamiast zwykłych jajek – zastąpiono masłem orzechowym – Reese’s Peanut Butter Crème Eggs.

reese

Zdjęcie znalezione w Internecie

Efekt? Zdaniem Erica Bowersa – brand managera Reese’s – był bezcenny: “Whether they were happy, surprised, amused, or confused, the reactions from customers were priceless”.

Osiągnąć pozytywny odbiór można również dzięki jeszcze prostszym rozwiązaniom.

heineken

Heineken, zdjęcie znalezione w Internecie

subaru

Subaru, zdjęcie znalezione w Internecie

Jak już pisaliśmy – maj również obfituje w święta, ale nie martwcie się! W przyszłym miesiącu przedstawimy Wam nie tylko świąteczne kampanie reklamowe. Jedno jest pewne. Będzie inspirująco!

bool(false)
Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...

3 inspirujące przykłady grywalizacji

Walka o uwagę i zainteresowanie konsumenta, pracownika, czytelnika, użytkownika. To problem, z którym ścigają się dzisiaj wszyscy – marki, pracodawcy,...