Marketing Automation zostanie z nami na dłużej – 3 powody

tablet wraz z obrazkiem z napisem automation

Marketing Automation to stosunkowo nowe pojęcie w świecie marketingu, jednak marketerzy odkryli ogromny potencjał tego rozwiązania i coraz chętniej wykorzystują je w swoich działaniach. Dlaczego jeszcze warto wdrożyć automatyzację marketingu, tworząc kampanie reklamowe?

1. Łatwiejsza analiza danych i wyciąganie wniosków

Jednym z głównych trendów w automatyzacji marketingu jest wykorzystanie analiz predykcyjnych i uczenia maszynowego, które wspomagają decyzje w obrębie sprzedaży i marketingu. Dostarczane przez odbiorców dane pozwalają na jeszcze bardziej zaawansowane targetowanie i personalizację. Marketing predykcyjny bazuje na informacjach o działaniach konsumentów, dając możliwość budowania relacji pomiędzy marką a potencjalnymi klientami oraz przewidywania ich zachowania. Wykorzystując takie rozwiązania, nie musimy zgadywać, jakie treści będą adekwatne do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Narzędzia do Marketing Automation pozwalają badać i analizować upodobania klientów oraz określać ich potrzeby zanim zaistnieją, co przyczynia się do możliwości tworzenia jeszcze skuteczniejszych kampanii reklamowych.

2. Marketing wielokanałowy staje się normą

Skuteczne działania reklamowe opierają się na wielu kanałach komunikacji. Marketing Automation pozwala wchodzić w interakcję z obecnymi i przyszłymi klientami za pomocą różnych platform, które automatyzują wszystkie procesy. Podejście multichannel sprowadza się do sposobów dotarcia do odbiorcy za pomocą m.in. e-mail, powiadomień push czy SMS. Początkowo Marketing Automation obejmował e-mail marketing, jednak dopiero wielokanałowość zaczęła dawać wymierne efekty. Marketerzy mają obecnie możliwość szczegółowego zaplanowania procesów i automatycznego uruchomienia kampanii na szeroką skalę. Dlaczego jeszcze narzędzie do Marketing Automation jest tak korzystne dla firm? Przede wszystkim pozwala rozbudować bazę użytkowników przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania leadów. Komunikacja z potencjalnymi klientami odbywa się w ich ulubionych kanałach, zwiększając szansę na interakcje, a co za tym idzie, większą konwersję. Ponadto platformy do Marketing Automation zapewniają dostęp do szczegółowych raportów i analiz, dzięki czemu można w prosty sposób sprawdzić, które kanały przyczyniły się do sukcesu kampanii reklamowych.

3. Coraz większa popularność Marketing Automation

Marketerzy mają coraz większą świadomość korzyści z automatyzacji marketingu. Z tego względu rozwiązanie zostaje wprowadzane przez coraz więcej firm (w tym konkurencji). Aby zdobyć przewagę na rynku, warto już teraz poznać ogromne możliwości narzędzi do automatyzacji marketingu i sprawić, że zajmie stałe miejsce w strategii marketingowej. Jednocześnie wraz z rosnącym zainteresowaniem stają się one coraz bardziej zaawansowane, dając możliwość jeszcze dokładniejszych analiz kampanii oraz personalizacji przekazów reklamowych. Automatyzacja marketingu powinna stać się obecnie normą, niezależnie od wielkości firmy.

array(24) { ["ID"]=> int(5855) ["id"]=> int(5855) ["title"]=> string(20) "Jaroslaw Sokołowski" ["filename"]=> string(39) "Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["filesize"]=> int(4252) ["url"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["link"]=> string(38) "https://adnext.pl/jaroslaw-sokolowski/" ["alt"]=> string(28) "Jarosław Sokołowski PushAd" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(19) "jaroslaw-sokolowski" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 11:54:52" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 11:55:02" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(116) ["height"]=> int(116) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-300x300.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_large-width"]=> int(116) ["medium_large-height"]=> int(116) ["large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["large-width"]=> int(116) ["large-height"]=> int(116) ["1536x1536"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(116) ["1536x1536-height"]=> int(116) ["2048x2048"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(116) ["2048x2048-height"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(116) ["medium_medium"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(116) ["medium_medium-height"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(116) } }
Jarosław Sokołowski
linkedin

Jarosław Sokołowski

Prezes Zarządu PushAd Marketing Automation, Chief Technology Officer w Grupie Adnext

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjna i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...