Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Razem z Michałem Pachnikiem – dyrektorem operacyjnym Optimise – prezentujemy case study sklepu e-Horyzont. Pokazujemy, jak za pomocą programu partnerskiego i kampanii rozliczanej za efekty udało się zwiększyć sprzedaż aż o 900%.
Klient
Sklep e-Horyzont specjalizujący się w sprzedaży sprzętu i odzieży turystycznej. Współpracę ze sklepem e-Horyzont Optimise rozpoczęło w lipcu 2015.
Cel kampanii
W działaniach dla Klienta wyznaczyliśmy sobie 3 główne cele:
- wzrost liczby generowanych sprzedaży w sklepie internetowym,
- zbudowanie większego zasięgu,
- zwiększenie zaangażowania użytkowników.
Z Klientem rozliczaliśmy się za konkretny efekty, przyjmując model CPS (cost per sale).
Realizacja i wyniki
W pierwszym miesiącu współpracy przygotowaliśmy program partnerski dla sklepu w sieci Optimise, do którego rekrutowaliśmy wydawców, zachęcając ich do promowania sklepu. Stworzyliśmy również dedykowane do programu kreacje graficzne (bannery reklamowe). Początkowo emisja reklam odbywała się wyłącznie na statycznych kreacjach.
Przykład kreacji reklamowej stworzonej w ramach kampanii
W kolejnym miesiącu wykorzystaliśmy plik product feed (spis wszystkich aktualnych produktów w sklepie), który został przygotowany przez Klienta. Dzięki temu, rozszerzyliśmy działania o kolejny kanał komunikacji marketingowej – retargeting. Pozwoliło nam to na budowanie dynamicznych, spersonalizowanych kreacji oraz docieranie z ofertą do użytkowników, który byli na stronie sklepu e-Horyzont, ale nie dokonali zakupu. Całość zaowocowała znaczącymi efektami w porównaniu z wynikami poprzedniego miesiąca. Liczba dostarczanych sprzedaży wzrosła o ponad 400%. Zwiększyła się też liczba przeglądanych stron produktowych o ponad 340%.
Przykład kreacji reklamowej stworzonej w ramach kampanii
Trzeci miesiąc współpracy to sukcesywne dobudowywanie portfolio partnerów, zainteresowanych usługami na rzecz sklepu e-Horyzont.
Do programu włączyliśmy wydawców, którzy wykorzystują aktualne promocje w sklepie i tym zachęcają użytkowników do dokonywania zakupu. Była to komunikacja związana np. z darmową dostawą lub rabatem na konkretny asortyment. Dodatkowo docieraliśmy z reklamą do profili bliźniaczych użytkowników, którzy dokonywali zakupu w sklepie e-Horyzont. Elementy te ponownie zaowocowały wzrostami sprzedaży w porównaniu do poprzedniego. Wzrósł również współczynnik konwersji, ponieważ profile nowych użytkowników doskonale pasowały do danego sklepu i jego oferty. – dodaje Michał Pachnik z Optimise.
W kolejnych dwóch miesiącach pracowaliśmy nad poprawieniem konwersji. Wykorzystywaliśmy między innymi działania on-site, zachęcając użytkownika do pozostania na stronie i finalizowanie zakupu. Nawiązaliśmy również współpracę z największym portalem ogólnoinformacyjnym w Polsce, utrzymując model rozliczeniowy CPS.
Z miesiąca na miesiąc odnotowywaliśmy kilkukrotne wzrosty w każdym aspekcie działań. Porównując pierwszy i piąty miesiąc działań, sprzedaż w programie partnerskim wzrosła o ponad 900%. Liczba osób odwiedzających sklep oraz zaangażowanie użytkowników było coraz większe. Dodatkowo poprawiliśmy również procent porzuconych koszyków oraz wysokość średniego koszyka zakupowego, który w trakcie współpracy wzrósł o 80 zł.
Optimise to powstała w 1999 roku pod nazwą Online Media Group agencja, która tworzy i rozwija autorskie rozwiązania technologiczne w obszarze performance marketingu. Jesteśmy właścicielem wiodącej sieci afiliacyjnej, sieci mobilnej, a także twórcami innowacyjnych rozwiązań w zakresie lead generation oraz optymalizacji mediów i ochrony marki.