Powiadomienia push i targetowanie użytkowników

mężczyzna z telefonem oraz kartą kredytową w ręku

Podstawowym przeznaczeniem powiadomień push jest zaangażowanie użytkowników, podtrzymanie kontaktu, zwiększenie ruchu w witrynie i informowanie o ofercie sklepów online. Jednak kluczem do sukcesu sprzedażowego jest dotarcie z wiadomością do odpowiedniej grupy docelowej, czyli targetowanie przekazu.

Na jakiej zasadzie działają powiadomienia push?

Z roku na rok możemy zauważyć niesłabnący wzrost zaangażowania konsumentów w kanałach mobilnych. Smartfony towarzyszą nam niemal w każdej sytuacji, dając markom możliwość jeszcze efektywniejszej komunikacji i interakcji z konsumentami. Nowe technologie zmieniły ich sposób myślenia, nawyki i zachowania. To ogromna szansa dla marek, które powinny wykorzystać dynamikę zachodzących zmian. Jednym ze sposobów dotarcia z przekazem do użytkowników są powiadomienia push, które dają możliwość wchodzenia w interakcje z odbiorcami w dowolnym miejscu i czasie poprzez aplikacje mobilne i przeglądarki internetowe. Jednak to tylko połowa sukcesu – trzeba wiedzieć, jakimi treściami interesują się użytkownicy, a więc jakie mają potrzeby i oczekiwania. W tym kontekście niezbędnym zabiegiem jest ustalenie grupy docelowej i targetowanie przekazu.

Powiadomienia push na urządzenia mobilne

Powiadomienia push to jedno ze skuteczniejszych narzędzi dotarcia do konsumentów ze spersonalizowanym przekazem. Marketerzy mogą korzystać z całego spektrum funkcji, by zwiększyć skuteczność działań sprzedażowych. W branży e-commerce zdecydowanie warto wykorzystać mechanizm marketing automation. Jak to działa? Automatyzacja daje możliwość zaplanowania scenariuszy wysyłanych powiadomień push w odpowiedzi na zachowania odbiorców, np. podziękowanie za transakcje, przypomnienie o porzuconym koszyku, przyznanie rabatu na kolejne zakupy czy zaoferowanie darmowej przesyłki. Narzędzie do automatyzacji marketingu PushAd może w znaczący sposób przyczynić się do zwiększenia konwersji sklepu internetowego. Jednak kluczem do sukcesu jest zdefiniowanie grupy docelowej i targetowanie.

Targetowanie na podstawie różnych kryteriów

Targetowanie demograficzne pozwala dotrzeć do odbiorców spełniających odpowiednie kryteria – najczęściej są to płeć, wiek, profil zawodowy czy wykształcenie. Przekaz kierujemy do wyselekcjonowanych użytkowników, którzy mogą być najbardziej zainteresowani danymi produktami lub usługami. Jednak targetowanie demograficzne daje zbyt szeroki obraz konsumenta, dlatego warto przyjrzeć się jego zachowaniom w przeglądarkach na urządzenia mobilne.

Profil behawioralny użytkownika

Dzięki śledzeniu stron internetowych, które odwiedza potencjalny klient na smartfonie, można z łatwością stworzyć jego profil behawioralny. Jeśli poznamy jego zachowania i nawyki, wyświetlone odbiorcy powiadomienia push będą miały największy potencjał sprzedażowy. Targetowanie behawioralne pozwala segmentować odbiorców na podstawie m.in. przeglądanych stron na smartfonie, zakupionych produktów czy klikniętych linków.
Równie ważny jest kontekst, w jakim wyświetla się przekaz reklamowy. Oferta może być skierowana do osób o konkretnych intencjach zakupowych czy zainteresowanych daną dziedziną życia. Aby jeszcze bardziej zawęzić grupę docelową, warto ograniczyć emisję kampanii np. do określonych słów kluczowych czy wybranych stron internetowych.

Marketing automation pozwala na dotarcie do użytkowników o różnych kryteriach, dając ogromne możliwości sprzedażowe. Powiadomienia push to doskonała alternatywa dla e-mail marketingu, odznaczająca się podobnymi funkcjami, jednak w jeszcze bardziej przystępnej formie.

array(24) { ["ID"]=> int(5855) ["id"]=> int(5855) ["title"]=> string(20) "Jaroslaw Sokołowski" ["filename"]=> string(39) "Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["filesize"]=> int(4252) ["url"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["link"]=> string(38) "https://adnext.pl/jaroslaw-sokolowski/" ["alt"]=> string(28) "Jarosław Sokołowski PushAd" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(19) "jaroslaw-sokolowski" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 11:54:52" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 11:55:02" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(116) ["height"]=> int(116) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-300x300.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_large-width"]=> int(116) ["medium_large-height"]=> int(116) ["large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["large-width"]=> int(116) ["large-height"]=> int(116) ["1536x1536"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(116) ["1536x1536-height"]=> int(116) ["2048x2048"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(116) ["2048x2048-height"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(116) ["medium_medium"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(116) ["medium_medium-height"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(116) } }
Jarosław Sokołowski
linkedin

Jarosław Sokołowski

Prezes Zarządu PushAd Marketing Automation, Chief Technology Officer w Grupie Adnext

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjna i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...