Kanwa: przestań się bać, zacznij tworzyć

Swoją pierwszą kanwę możesz stworzyć na dwa sposoby. Albo korzystając z zaawansowanego kreatora kanw – gdzie sam określasz i wypełniasz strukturę kreacji, albo bazując na jednym z trzech szablonów, w których największym wyzwaniem jest zamiana bazowych elementów graficznych i tekstu na własne treści.

 

Niedawno pisaliśmy o tym, że tworzenie messenger bota jest prostsze niż układanie puzzli. Za chwilę przekonasz się, że stworzenie kanwy jest co najmniej równie łatwe.

Zanim przejdziemy do kreacji – kilka zalet i wad tej funkcji.

ZALETYWADY
Wyświetla się w trybie pełnoekranowymNiedostępna na desktopie
(wyłącznie mobile)
Bardzo prosty proces tworzenia kreacjiWzględnie niewielkie możliwości edycji
Kreacja otwiera się błyskawicznie
(szybkie ładowanie)

Struktura kanwy może przypominać prosty landing page – i faktycznie, czasami pełni funkcję dobrej alternatywy dla strony internetowej – podobnie jak facebookową notatkę możemy porównywać wpisu na blogu.

Kiedy warto zastosować kanwę? Po pierwsze – wtedy, gdy masz sporo do powiedzenia i nie chcesz tworzyć posta przeładowanego tekstem. Po drugie – jeżeli zależy Ci na atrakcyjnej formie. Kanwa pozwala wykorzystywać wszystkie formaty reklamy na Facebooku.

Jak stworzyć kanwę?

Sposób nr 1 to wykorzystanie gotowego szablonu. Szablony znajdziesz w Menedżerze reklam. Utwórz reklamę i wybierz cel – tworzenie kanwy jest dostępne dla większości celów.

Po określeniu grupy odbiorców, umiejscowienia (ręcznie wybierz tylko urządzenia mobilne) i pozostałych ustawień, przejdź do wyboru Formatu. Z dostępnych opcji wybierz Kolekcję, a następnie jeden z trzech szablonów.

Oprócz różnic w wyglądzie, każdy szablon jest odpowiednio zoptymalizowany pod względem celów reklamy. Użyj szablonu, wprowadź własne treści i skorzystaj z opcji “Podgląd na urządzeniu mobilnym”, następnie wprowadź krótki Nagłówek i postępuj tak, jak w standardowej kampanii.

Właśnie przeszedłeś przez najprostszy sposób na stworzenie kanwy. Czas na sposób nr 2, czyli użycie zaawansowanego Kreatora kanw, by stworzyć własny projekt.

Możesz przejść do niego z poziomu widocznego na powyższym screenie albo z poziomu fanpage – wybierz Narzędzia do publikowania, a dalej – Kanwa znajdujące się na dole lewego menu bocznego. Następnie wybierz Utwórz i Otwórz pustą kanwę lub rozpocznij od prezentacji funkcji.

Do dyspozycji dostajesz 6 elementów, z których zbudujesz własną kanwę. Przeanalizujemy każdy z nich, dzięki czemu poznasz pełne możliwości Kreatora.

Aby usprawnić pracę, warto przed rozpoczęciem określić cel i przygotować własny projekt. Nie zapominaj, że kanwa powinna stanowić atrakcyjną formę, ale także najprostszą drogę do realizacji określonego przez Ciebie celu. Jeżeli stworzysz kreację przeładowaną treścią – użytkownicy nie będą przeglądać jej w całości.

W Ustawieniach wybierz lub wprowadź własny kolor tła.

Nagłówek – stale widoczny element w górnej części. Przygotuj grafikę w rozmiarze 882 x 66 pikseli, która będzie czytelna w tak niewielkim rozmiarze.

Film – prześlij film wysokiej jakości, by podnieść atrakcyjność kreacji i zatrzymać uwagę odbiorcy. Pamiętaj, że może być wyświetlany także bez dźwięku. Film możesz dopasować do szerokości lub wysokości, by wyświetlał się na pełnym ekranie.

Zdjęcie – może stanowić klikalny odnośnik do strony internetowej, sklepu z aplikacjami lub innej kanwy. Możesz dopasować go do szerokości ekranu z możliwością powiększania obrazu lub do wysokości – by wyświetlał się na pełnym ekranie.

Karuzela – bardziej atrakcyjne możliwości wyświetlania zdjęć. Na zdjęciach wyświetlą się strzałki umożliwiające przewijanie w poziomie. Możesz wprowadzić od 2 do 10 zdjęć i osobny odnośnik dla każdego z nich. Jeżeli wprowadzisz zdjęcia w różnych rozmiarze – kolejne dopasują się do pierwszego.

Blok tekstowy – umożliwia wprowadzanie tekstu, który możesz formatować w podstawowym zakresie.

Przycisk – dobre miejsce na call-to-action. Możesz określić jego położenie jako “Stale na dole”, by – podobnie jak nagłówek – był ciągle wyświetlany. Jeżeli nie wprowadzisz przycisku, użytkownik może zostać przekierowany do miejsca docelowego poprzez przesunięcie w dół ostatniego elementu (opcja dostępna w Ustawieniach).

Po wyświetleniu ustawień zaawansowanych możesz określać odstępy pomiędzy poszczególnymi elementami.

Aby sprawdzić, jak wyświetla się kanwa – wybierz Zapisz, a następnie Podgląd – na urządzeniu mobilnym otrzymasz powiadomienie, które pozwoli Ci przejść do podglądu kreacji.

Jeżeli po zapisaniu opcja podglądu nie będzie dostępna – to informacja o błędach dla elementów (przy których wyświetla się znaczek trójkąta).

Uwaga – po kliknięciu Zakończ utracisz możliwość edytowania kanwy. Wybierz Duplikuj, aby móc wprowadzać zmiany w skopiowanym projekcie.

Następnie możesz opublikować kanwę jako post na stronie lub skopiować adres, wprowadzić krótki nagłówek i utworzyć reklamę.

Pamiętaj o określeniu celu i poszukaj inspiracji w dostępnych case studies. Jeżeli Twoja kanwa ma stanowić alternatywę dla landing page’a, zobacz jak przeprowadzić prosty audyt treści.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Jak wykorzystać psychologię, by sprzedawać więcej?

Czy zastanawiasz się czasem, dlaczego – skoro sam masz styczność z branżą marketingową i wiesz, o co tu chodzi –...

Autentyczność – klucz do skutecznej komunikację marki

Nakładem wydawnictwa Onepress pojawiła się niedawno książka Anny Piwowarskiej “Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i autentycznym przekazie?”....