Przewodnik: YouTube Marketing (cz. 2)

digitalizacja

Wiesz już, jaki potencjał skrywa w sobie YouTube Marketing. Wiesz także do kogo i w jakim celu chcesz dotrzeć dzięki temu kanałowi marketingu online. Czas na kolejne kroki.

Tworzenie video

Przedstawienie jednego, złotego sposobu na stworzenie dobrego video graniczy z cudem. Na szczęście – istnieje sporo wskazówek, dzięki którym nawet filmowiec-amator stworzy materiał z potencjałem na “oglądalnościowy” sukces.

Muszę to udostępnić!

Publiczne udostępnianie i przesyłanie filmów znajomym jest niesamowicie istotne dla skuteczności Twoich działań na YouTube. Przyglądając się wybranym materiałom z karty “Na czasie” możemy zauważyć kilka cech wspólnych dla popularnych filmów.

Postaw się na miejscu odbiorcy i odpowiedz na pytanie “dlaczego miałbym to udostępnić?”.

yt1 yt2

Zwróć uwagę na:

  • tematykę – bądź na bieżąco z tym, co dzieje się na świecie i przede wszystkim – co jest aktualnie popularne na YouTube,
  • czaruj słowami – znajdź złoty środek pomiędzy przesadną rzetelnością, a nieszczęsnym clickbaitem i stwórz atrakcyjny tytuł oraz opis filmu – nie zapomnij o zastosowaniu słów, którymi użytkownicy mogą kierować się korzystając z wyszukiwarki,
  • dodaj trochę emocji – użytkownicy częściej udostępniają filmu, które ich “ruszyły”.

Przygotowując nagłówki i opisy, możesz szukać podobieństwa do tworzenia treści na strony internetowe, w których starasz się odpowiedzieć jednocześnie na potrzeby użytkownika i wyszukiwarki.

Ludzie decydują się na udostępnienie danego materiału z kilku powodów:

  • pokazują swoje przekonania (tożsame z tymi przedstawionymi w filmie),
  • dzielą się radością (zabawne treści),
  • pokazują, że są “w temacie” i znają się na rzeczy (treści informacyjne),
  • dzielą się wartościami (inspirujące materiały),
  • pokazują, że są na bieżąco (newsy, RTM).

Co pomyślą o udostępniającym jego znajomi – powiązując go z tym materiałem?

Co dwa kanały, to nie jeden!

Użytkownicy spędzają na YouTube naprawdę mnóstwo czasu. Oglądają treści przeróżnych twórców. Twoim zadaniem jest to, by dać im się znaleźć. Jednym z bardzo skutecznych sposobów jest współpraca z innymi twórcami.

yt3

Możemy wyróżnić trzy podstawowe zasady skutecznej współpracy:

  • wspólny punkt – nie musicie robić tego samego, ale warto zwrócić uwagę na to, aby nie współpracować z kimś, kto nie ma nic wspólnego z tematyką Twojego kanału (chyba że planujecie coś naprawdę oryginalnego),
  • korzyści dla obu stron – po pierwsze, dowiedz się czy odbiorcy wybranego twórcy są w Twojej grupie docelowej – druga strona powinna zrobić dokładnie to samo; chodzi nie tylko o dotarcie do potencjalnych klientów, ale także o to, by pokazać ludziom coś, co rzeczywiście może ich zainteresować,
  • jasno określony cel – w jaki sposób ta współpraca ma przełożyć się na korzyści dla Ciebie i za pomocą jakich kroków chcesz do tego doprowadzić?

W każdy piątek o 12:00!

YouTube Marketing wymaga konsekwencji. Oczywiście nie oznacza to, że nieregularne publikowanie wykluczy Cię z gry. Co robić?

  • Twórz serie filmów, które są spójne. Zwróć uwagę także na wygląd miniaturek filmów.
  • Wybierz jeden dzień, w którym będą pojawiać się Twoje filmy. Odbiorcy przyzwyczają się do tego harmonogramu i będą wyczekiwać kolejnych materiałów, co może przełożyć się także na dodatkową aktywność.
  • Warto zadbać również o powtarzalność w zakresie tego, w jaki sposób rozpoczynasz i kończysz film. Wcale nie musi być to profesjonalne intro/outro. Wystarczy (a może nawet będzie lepszym rozwiązaniem) charakterystyczna formułka lub gest, który wykonujesz w tych częściach.
  • Nie zapominaj o tym, że użytkownicy nie będą rozpoczynać przygody z Twoim kanałem od pierwszego opublikowanego filmu. Zwróć uwagę na to, aby nowi oglądający zrozumieli, co robisz i wiedzieli, czego mogą się spodziewać w innych materiałach.

Daj się polubić

Ludzie nie oglądają firm. Oglądają ludzi (pracujących w tych firmach). Postaw na autentyczność. Jeżeli właściwie określisz swoją grupę docelową i będziesz mówić Waszym wspólnym językiem – zbudujesz sympatię, a więzi z odbiorcami będą mocniejsze (także w kontekście Twojej firmy). W jaki sposób budować autentyczność?

  • rozmawiaj z fanami, nawiązuj do ich komentarzy spod poprzednich materiałów, odpisuj na nie i twórz społeczność;
  • opowiadaj swoją historię – nawiązując do trudnych początków i problemów, które udało się pokonać oraz innych niecodziennych wydarzeń;
  • pokazuj się w kontakcie z innymi ludźmi – jeżeli budujesz pozycję eksperta, pokazuj się w towarzystwie osób cieszących się autorytetem – jeżeli nie, po prostu pokaż, że nie spędzasz całego życia sam na sam z obiektywem.

yt4

Brzmi ciekawie? Zapoznaj się z trzecią częścią naszego przewodnika po YouTube. Dowiedz się też więcej o monetyzowaniu video na Facebooku i poznaj świetne kampanie video, dzięki którym będziesz skuteczniejszy w sieci.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...