Przewodnik: YouTube Marketing (cz. 3)

Stworzenie nieziemskiego materiału to jedno z największych wyzwań dla twórców na YouTube. Niestety, sporo osób zapomina o tym, że YouTube Marketing to nie tylko wysokiej jakości filmy, ale również odpowiednia reklama. Możesz liczyć na to, że jakość obroni się sama (czyli w zasadzie – bazować na rekomendacjach) albo zadbać także o kolejny krok, którym jest promocja materiału.

Na YouTube każdego dnia pojawia się naprawdę sporo filmów – dzięki tym działaniom sprawisz, że użytkownicy będą mogli łatwiej trafić w Twoje wideoprogi.

Sprawdź także:

Tekst – tytuł, opis i tagi

Kto by pomyślał, że tekst odgrywa tak dużą rolę w przypadku YouTube? A jednak! Podobnie jak w przypadku Google – YT również wykorzystuje metadane, by wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane wyniki wyszukiwania. Właśnie dlatego zawsze należy dbać o tytuły i opisy filmów, które publikujesz. Content jest bardzo istotny!

Jak stworzyć tytuł video?

Zastanów się – w jakie tytuły najczęściej klikasz? Z jednej strony – nie znosimy clickbaitów. Z drugiej – chwytliwe nagłówki naprawdę dobrze działają. Na szczęście – platforma walczy z clickbaitami i szukanie złotego środka staje się koniecznością.

Twórz atrakcyjne nagłówki, ale pamiętaj o tym, by precyzyjnie odnosiły się do treści materiału. W innym przypadku wskaźnik utrzymania uwagi spadnie, co może negatywnie wpłynąć na promocję filmu.

Pamiętaj też o słowach kluczowych – warto zamieścić je na początku tytułu. Frazy dotyczące marki lub numerowanie serii zostaw na koniec. Pamiętaj o tym, by analizować skuteczność wybieranych tytułów za pomocą YouTube Analytics.

aut3

Jak stworzyć opis?

Przyjrzyjmy się opisom filmów. Warto zadbać o to, aby były stworzone w taki sposób, które odpowiada na potrzeby użytkownika, jak też wyszukiwarki. Niestety w wynikach wyszukiwania wyświetli się tylko jego fragment – więc warto rozsądnie potraktować to zadanie.

Opowiedz o materiale w jednym lub dwóch zdaniach. Umieść słowa kluczowe na początku opisu, ale unikaj stosowania ciągu słów kluczowych w treści. Opis powinien bazować na naturalnych sformułowaniach. Wybierz 1-2 frazy, na których skupisz się w opisie (i tytule). Jeżeli nie wiesz, jakie słowa kluczowe wybrać, możesz skorzystać z Planera słów kluczowych.

aut2

Oczywiście nie musisz robić tego w zbyt “sztywny” sposób. Tym bardziej, jeżeli Twoje materiał mają co nieco wspólnego z rozrywką.

aut1

Aby z opisów w łatwy sposób mogli korzystać oglądający Twój materiał, możesz dodać sygnatury czasowe (szczególnie w przypadku dłuższych filmów), zamieszczać linki do playlist z powiązanymi tematycznie materiałami, a także zamieszczać linki (pamiętaj o prefiksie http:// aby były klikalne).

Tagi

Trzecim istotnym elementem w kategorii metadanych są tagi. Wybór tagów pozwala na dodatkowe opisanie zawartości poszczególnych materiałów i kanału. Warto wykorzystywać połączenie bardzo ogólnych tagów z niszowymi, bardzo sprecyzowanymi frazami i wykorzystać całe pole do wprowadzania dopasowanych zwrotów. Nie zapomnij dodać słów kluczowych z tytułu do sekcji z tagami.

YouTube Marketing vs. miniatury

Rola, jaką odgrywają miniatury filmów, jest naprawdę ogromna. Tworzenie niestandardowych miniatur już dawno stało się rutynową czynnością wielu twórców działających na YouTube. 90% najlepszych filmów opublikowanych w platformie posiada niestandardową miniaturę.

Zwróć uwagę na dopasowanie miniatury do swojej grupy odbiorców. To element odgrywający prawdopodobnie największą rolę w podejmowaniu decyzji o tym czy postanowią obejrzeć Twój materiał.

aut4

Pamiętaj o tym, że grafika będzie wyświetlana na różnych urządzeniach i w różnych rozmiarach. Wielu twórców tworzy koncepcję tej grafiki jeszcze przed rozpoczęciem nagrywania materiału. Pamiętaj o tym, by stworzyć charakterystyczną miniaturę, która jest czytelna we wszystkich rozmiarach (szczególnie zwróć na to uwagę, kiedy stosujesz tekst).

Kolejna części poradnika o marketingu na YouTube znajduje się tutaj.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...