Dlaczego influencer marketing jest skuteczny?

Wykorzystywanie wizerunku znanych osób w działaniach promocyjnych to żadna nowość w świecie reklamy. Mogłoby się wydawać, że przeniesienie schematu znanego z telewizji do sieci nie zmieni zbyt wiele. Na szczęście – influencer marketing okazuje się piekielnie skutecznym rozwiązaniem dla wielu marek. Dlaczego jest tak skuteczny?

Influencer marketing – chcesz współpracować z influencerami albo po prostu zastanawiasz się, dlaczego marki często angażują się w te działania? Nie wiesz do końca co kryje się pod pojęciem? Świetnie! Przed Tobą 5 odpowiedzi na pytanie dlaczego influencer marketing jest skuteczny.

AUTENTYCZNOŚĆ

Lista różnic i podobieństw pomiędzy internetowymi twórcami, a celebrytami z telewizji i gazet plotkarskich mogłaby się nie kończyć. Jedno jest pewne – influencerzy znacznie częściej pokazują nam się w codziennych sytuacjach, bez pełnego make-upu i solidnego przygotowania – a to sprawia, że są zdecydowanie bardziej autentyczni. Wybacz olbrzymie uproszczenie – istnieje jeszcze mnóstwo powodów, takich jak choćby możliwość bezpośredniego kontaktu i wiele, wiele innych, ale o tym opowiemy przy innej okazji.

Autentyczność przekładająca się na zaufanie i zaangażowanie odbiorców odgrywa kolosalną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Większość z nas uważa rekomendacje za najskuteczniejszą formę reklamy. Jeżeli influencer cieszący się dobrą reputacją poleci Twój produkt – możesz spodziewać się, że jego wartość szybko wzrośnie.

Reklama bazująca na autentyczności i zaufaniu to dobra droga do zbudowania długotrwałych relacji i lojalności klientów. Influencer marketing umożliwia wykorzystanie zaangażowania zamiast walki o jego zdobycie.

ORYGINALNOŚĆ

Gdy Twoja konkurencja ciągle realizuje kampanie, w których zmienia się jedynie data i godzina – wyjdź przed szereg. Zdobądź serca odbiorców dzięki niesztampowej reklamie. Influencer marketing może w bardzo nienachalny sposób ocieplić wizerunek Twojej marki, a jednocześnie wpłynąć na sprzedaż.

Przyznasz chyba, że na co dzień trudno stworzyć sprzedażową reklamę, która zachwyci Twoich odbiorców. Współpraca z influencerami pozwala na pokazanie ludzkiej twarzy marki, przez co świetnie łączy cele wizerunkowe i sprzedażowe.

INBOUND

Myślisz, że Twoi odbiorcy kochają komunikaty sprzedażowe, które zalewają ich z wszystkich stron? Marki, które zrozumiały już, że nikt tego nie lubi wykorzystują inbound marketing. Dostarczają odbiorcom treści, których ci potrzebują i które doceniają. Nie muszą przesadnie przekonywać ich do zakupu. Zaangażowani użytkownicy dobrze wiedzą, co robić.

Jeżeli influencer, który rzeczywiście uwielbia Twój produkt i wierzy w jego jakość, opowie o nim swoim fanom – będą mu za to dziękować!

ZWROT Z INWESTYCJI

Znasz historie o półkach sklepowych, które błyskawicznie opustoszały po tym, jak znana vlogerka poleciła jeden z dostępnych produktów?

ROI to jeden z najważniejszych wskaźników wpływających na ocenę efektywności kampanii. W przypadku biznesu internetowego influencer marketing pozwala na precyzyjne mierzenie skuteczności niemal wszystkich działań. Co więcej – część z nich możesz monitorować i analizować w czasie rzeczywistym. Jeżeli sprzedaż odbywa się w sklepie stacjonarnym – możliwości są nieco mniejsze, ale nie w tym rzecz – kluczowe jest to, jak dobre wyniki możesz osiągnąć, jeżeli odpowiednio zaplanujesz współpracę.

Osiągaj natychmiastowe efekty sprzedażowe i długotrwałe efekty wizerunkowe.

WALCZ Z ADBLOCKIEM

Twoja reklama może zostać wyświetlona przed filmem – albo odgrywać istotną rolę w materiale, który użytkownicy chcą oglądać. To ogromna różnica. Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę użytkowników korzystających z wtyczek blokujących wyświetlanie reklam – dojdziemy do bardzo prostego wniosku.

Przykład obrazujący formy reklamy dostępne w ramach YouTube nasuwa nam bardzo trafne pytanie – chcemy reklamować nasze produkty w miejscach, których odbiorcy unikają czy w miejscach, do których podążają?

Influencer marketing nie tylko pozwala obejść wtyczki blokujące reklamy, ale przede wszystkim umożliwia lokowanie produktu tam, gdzie internauci chcą go oglądać.

Współpraca z influencerami to niewątpliwie jedno z najlepszych rozwiązań dla marek, które poszukują nieszablonowych i skutecznych rozwiązań. Lista korzyści płynących z działań tego typu jest znacznie dłuższa, jednak różne efekty przypisane są określonym formom współpracy.

 

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...