Wykorzystywanie wizerunku znanych osób w działaniach promocyjnych to żadna nowość w świecie reklamy. Mogłoby się wydawać, że przeniesienie schematu znanego z telewizji do sieci nie zmieni zbyt wiele. Na szczęście – influencer marketing okazuje się piekielnie skutecznym rozwiązaniem dla wielu marek. Dlaczego jest tak skuteczny?
Influencer marketing – chcesz współpracować z influencerami albo po prostu zastanawiasz się, dlaczego marki często angażują się w te działania? Nie wiesz do końca co kryje się pod pojęciem? Świetnie! Przed Tobą 5 odpowiedzi na pytanie dlaczego influencer marketing jest skuteczny.
AUTENTYCZNOŚĆ
Lista różnic i podobieństw pomiędzy internetowymi twórcami, a celebrytami z telewizji i gazet plotkarskich mogłaby się nie kończyć. Jedno jest pewne – influencerzy znacznie częściej pokazują nam się w codziennych sytuacjach, bez pełnego make-upu i solidnego przygotowania – a to sprawia, że są zdecydowanie bardziej autentyczni. Wybacz olbrzymie uproszczenie – istnieje jeszcze mnóstwo powodów, takich jak choćby możliwość bezpośredniego kontaktu i wiele, wiele innych, ale o tym opowiemy przy innej okazji.
Autentyczność przekładająca się na zaufanie i zaangażowanie odbiorców odgrywa kolosalną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Większość z nas uważa rekomendacje za najskuteczniejszą formę reklamy. Jeżeli influencer cieszący się dobrą reputacją poleci Twój produkt – możesz spodziewać się, że jego wartość szybko wzrośnie.
Reklama bazująca na autentyczności i zaufaniu to dobra droga do zbudowania długotrwałych relacji i lojalności klientów. Influencer marketing umożliwia wykorzystanie zaangażowania zamiast walki o jego zdobycie.
ORYGINALNOŚĆ
Gdy Twoja konkurencja ciągle realizuje kampanie, w których zmienia się jedynie data i godzina – wyjdź przed szereg. Zdobądź serca odbiorców dzięki niesztampowej reklamie. Influencer marketing może w bardzo nienachalny sposób ocieplić wizerunek Twojej marki, a jednocześnie wpłynąć na sprzedaż.
Przyznasz chyba, że na co dzień trudno stworzyć sprzedażową reklamę, która zachwyci Twoich odbiorców. Współpraca z influencerami pozwala na pokazanie ludzkiej twarzy marki, przez co świetnie łączy cele wizerunkowe i sprzedażowe.
INBOUND
Myślisz, że Twoi odbiorcy kochają komunikaty sprzedażowe, które zalewają ich z wszystkich stron? Marki, które zrozumiały już, że nikt tego nie lubi wykorzystują inbound marketing. Dostarczają odbiorcom treści, których ci potrzebują i które doceniają. Nie muszą przesadnie przekonywać ich do zakupu. Zaangażowani użytkownicy dobrze wiedzą, co robić.
Jeżeli influencer, który rzeczywiście uwielbia Twój produkt i wierzy w jego jakość, opowie o nim swoim fanom – będą mu za to dziękować!
ZWROT Z INWESTYCJI
Znasz historie o półkach sklepowych, które błyskawicznie opustoszały po tym, jak znana vlogerka poleciła jeden z dostępnych produktów?
ROI to jeden z najważniejszych wskaźników wpływających na ocenę efektywności kampanii. W przypadku biznesu internetowego influencer marketing pozwala na precyzyjne mierzenie skuteczności niemal wszystkich działań. Co więcej – część z nich możesz monitorować i analizować w czasie rzeczywistym. Jeżeli sprzedaż odbywa się w sklepie stacjonarnym – możliwości są nieco mniejsze, ale nie w tym rzecz – kluczowe jest to, jak dobre wyniki możesz osiągnąć, jeżeli odpowiednio zaplanujesz współpracę.
Osiągaj natychmiastowe efekty sprzedażowe i długotrwałe efekty wizerunkowe.
WALCZ Z ADBLOCKIEM
Twoja reklama może zostać wyświetlona przed filmem – albo odgrywać istotną rolę w materiale, który użytkownicy chcą oglądać. To ogromna różnica. Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę użytkowników korzystających z wtyczek blokujących wyświetlanie reklam – dojdziemy do bardzo prostego wniosku.
Przykład obrazujący formy reklamy dostępne w ramach YouTube nasuwa nam bardzo trafne pytanie – chcemy reklamować nasze produkty w miejscach, których odbiorcy unikają czy w miejscach, do których podążają?
Influencer marketing nie tylko pozwala obejść wtyczki blokujące reklamy, ale przede wszystkim umożliwia lokowanie produktu tam, gdzie internauci chcą go oglądać.
Współpraca z influencerami to niewątpliwie jedno z najlepszych rozwiązań dla marek, które poszukują nieszablonowych i skutecznych rozwiązań. Lista korzyści płynących z działań tego typu jest znacznie dłuższa, jednak różne efekty przypisane są określonym formom współpracy.