W drodze na szczyt Google

Masz już stronę internetową i chcesz, aby w końcu zaczęła generować zysk? W takim razie nadszedł czas, by zająć się pozyskiwaniem ruchu. Dziś przyjrzymy się jednemu z najbardziej skutecznych sposobów na zdobycie odbiorców – a jest nim pozycjonowanie strony internetowej. Skupimy się na 3 aspektach, dzięki którym Twoja strona zacznie wędrować na szczyt Google.

Zanim jednak zaczniemy – musisz pamiętać, że warto patrzeć na te działania całościowo. Skupiając się tylko na wybranych elementach, możesz zaniedbać inne – równie proste, co istotne działania wpływające na pozycję w wyszukiwarce. Niemniej – przed Tobą 3 sposoby, które od wielu lat są piekielnie skuteczne.

Pozyskiwanie linków

Liczba i jakość linków prowadzących do Twojej witryny pełnią niesamowicie istotną rolę. Pojawia się jednak pytanie – skąd i w jaki sposób pozyskiwać linki? Już wyjaśniamy!

    • Zakup
      Możesz uruchomić własną sieć kontaktów, pozyskać zainteresowanych z grup w mediach społecznościowych lub skorzystać z platform wspomagających takie działania – i zapłacić wydawcy za to, że zamieści na własnej witrynie treści zawierające link do Twojej strony.
    • Współpraca
      Zamiast płacić wydawcy za zamieszczenie linków w jego witrynie, możesz również zaproponować współpracę, dzięki której obie strony pozyskają linki ze swoich witryn.
    • Fora internetowe
      Fora to dobry i sprawdzony sposób na pozyskiwanie linków. Możesz zamieścić link do witryny w opisie własnego profilu, w stopce albo w treści komentarza. Musisz jednak wiedzieć, że fora często są dziś przepełnione osobami, których praca polega na pozyskiwaniu linków w ten sposób. Zadanie jest coraz trudniejsze, ponieważ z jednej strony – czyhają na Ciebie osoby wynajęte przez konkurencję, a z drugiej – moderatorzy for, którym zależy na utrzymaniu wysokiej jakości dyskusji.
    • Blogi
      Podobnie jak w punkcie powyżej – możesz komentować i pozyskiwać linki z blogów. Sekcje komentarzy na blogach często są kontrolowane przez autora, a dodanie komentarza wymaga akceptacji moderatora. Jeżeli jednak przygotujesz obszerny, merytoryczny komentarz, który odpowiada treści wpisu – możesz liczyć na pozyskanie linków z komentarza na blogu.
    • SEO PR
      Wykorzystuj relacje lub organizuj niesztampowe akcje, które przykują uwagę innych wydawców i dziennikarzy internetowych. To stosunkowo prosty i skuteczny sposób na pozyskanie linków z serwisów informacyjnych i/lub biur prasowych.

Zanim rozpoczniesz pracę nad pozyskiwaniem linków, dowiedz się, czym są atrybuty dofollow i nofollow, a także zapoznaj się z zasadami Google. Prowadzenie działań niezgodnych z zasadami Google może zakończyć się nałożeniem kary na Twoją witrynę.

Optymalizacja witryny

Działania takie jak na przykład pozyskiwanie linków można prowadzić regularnie i w sposób ciągły. Optymalizacja witryny to zadanie, które nie wymaga ciągłych działań – natomiast warto być na bieżąco, aby odpowiadać na modyfikacje ze strony wyszukiwarki.

Warto zapoznać się z najważniejszymi wytycznymi i rozpocząć pracę od udoskonalenia meta tagów. Praca nad optymalizacją tagów powinna bazować na znajomości struktury witryny i określeniu kluczowych fraz.

    • Title
      Tworząc tagi tytułowe należy zwrócić uwagę na to, aby zawierały kluczowe frazy oraz by były krótkie i unikalne. Zwróć uwagę na adres URL. Tytuł jest istotny zarówno dla wyszukiwarki, jak też dla użytkowników.
    • Description
      Meta description również powinny zawierać kluczowe frazy, a także być stworzone w taki sposób, aby przyciągać uwagę użytkownika i zachęcać go do kliknięcia w dany wynik wyszukiwania.

Pamiętaj, że tagi, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, nie powinny zawierać fraz kluczowych kosztem jakości. Zawsze staraj się wkomponować frazę w kontekst tak, aby wyglądała naturalnie. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić – skup się na stworzeniu atrakcyjnego i skutecznego opisu.

Treści na stronie

Tworzenie treści, które jednocześnie odpowiadają na “potrzeby” wyszukiwarki oraz są wartościowe dla odbiorców, to element, nad którym należy ciągle pracować. Na szczęście – Google w tym przypadku docenia twórców.

Jeżeli nie masz doświadczenia z copywritingiem, tworzenie dobrych treści na początku może być dla Ciebie czasochłonne. Z biegiem czasu nabierzesz płynności. Większość SEOwców powie Ci, że “content is king”. Pamiętaj, by regularnie publikować treści atrakcyjne i unikalne, stworzone w sposób, który pozwoli je dobrze czytać zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarki.

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...