Te kampanie Cię zainspirują: świąteczne reklamy

Nowy York wieczorem na budynkach reklamy

Ludzie z zasady nie lubią reklam. Jednak jeżeli zrobisz jednoznacznie dobrą kampanię – sytuacja obróci się o więcej niż 180 stopni. Przygotowaliśmy zestawienie wybranych kampanii, które spisały się naprawdę świetnie! To reklamy, które ludzie uwielbiają – i które chcą oglądać znacznie częściej.

Tegoroczny kwiecień to dwa duże święta. Wielkanoc i Prima Aprilis. Żeby było jeszcze ciekawiej – wypadały tego samego dnia. Chcemy podsumować to, co działo się w tym miesiącu – zwracając uwagę szczególnie na treści dotyczące wspomnianych wydarzeń.

Mamy nadzieję, że nas rozumiecie. Tu nie chodzi o monotematyczność. Są dwa piekielnie istotne powody, dla których zdecydowaliśmy się omówić świąteczne kampanie reklamowe – a tym samym odsunąć inne ciekawe rozwiązania na dalszy plan.

Po pierwsze – każdy, kto współpracował z firmami lub osobami działającymi od dłuższego czasu, doskonale zna przekonanie o tym, że życzenia trzeba złożyć. “Politycy przecież robią to w mediach. Konkurencja zalewa każdy dostępny kanał, więc… nie możemy być gorsi. Jak wszyscy to wszyscy”. Najpierw bijesz się z myślami i chcesz przekonać klienta, że może jednak nie warto robić tego, co każdy. Koniec końców – zostajesz bez argumentów, masz mniej czasu, a skopiowanie życzeń z sieci (na wzór znacznej grupy użytkowników facebooka i sms-owych pozdrawiaczy) raczej nie wchodzi w grę.

Po drugie – umiejętność tworzenia naprawdę oryginalnych kreacji, które dotyczą każdego oklepanego tematu (przykład świąt wpisuje się tutaj wręcz perfekcyjnie) to bardzo cenna umiejętność. Daj się zainspirować. I nie chodzi tu tylko o Święta Wielkanocne i Prima Aprilis. Maj również zapowiada się świątecznie. A w przyszłym roku wszyscy będziemy przechodzić przez to samo.

Najlepsze świąteczne kampanie reklamowe

Przeglądając różne kreacje tworzone w języku angielskim, w oczy rzuca się bardzo częsta gra słowem “egg” i… naprawdę ma to swój urok, a w niektórych zastosowaniach wypada po prostu kapitalnie.

Przejdźmy do konkretnych kampanii!

Snapchatowi łowcy jajek

Po wprowadzeniu Instagramowych Stories, Snapchat wie wszystko o kopiowaniu rozwiązań. A już bardziej poważnie – Snap stworzył inspirowane Pokemon GO poszukiwanie jajek oparte na Snap Maps.

3 zdjęcia z snapchata

Snapchat Egg Hunt, Snapchat

Zabawa jest niemal identyczny jak w przypadku zbierania Pokemonów. Użytkownicy przemieszczali się w świecie rzeczywistym, aby odnaleźć jajka ukryte w świecie wirtualnym – i wyświetlane na ekranach smartfonów. Po znalezieniu jajka i kliknięciu w nie, użytkownik dostawał punkt (w przypadku zwykłego jajka) lub 5 punktów (za złote jajko). Zwycięzcy mogli zamienić zebrane punkty na wykorzystanie specjalnej nakładki na zdjęcie.

Zabawa odbywała się na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, trwała od 30 marca do 1 kwietnia i zgodnie z danymi Snapchata – zebrano w tym czasie ponad 59,7 milionów jajek.

Mimo bardzo wyraźnej inspiracji appką Pokemon GO – Snap stworzył świetną, oryginalną akcję opierającą się na swoim sztandarowym augmented reality – co przełożyło się na naprawdę atrakcyjne wyniki zaangażowania.

GIFY EMAIL MONKS

Nie tylko duży może więcej. W tym przypadku wystarczyło wysłanie równie prostych, co atrakcyjnych wizualnie maili. Forma zawierająca GIFy połączona z jasnymi informacjami o tym, że ludzie wydają więcej w czasie Świąt Wielkanocnych to nieskomplikowane i skuteczne rozwiązanie. Można?

Reklama świąteczna

Źródło

#CraftyEggs

Z oryginalnym rozwiązaniem jeszcze w 2014 r. wyszło także Mashable. Klucz? User-Generated Content. Stworzono wyzwanie, w ramach którego odbiorcy mieli tworzyć pisanki i przesyłać video, w którym je przedstawiają oraz dołączać hasthag #CraftyEggs. Najlepsze zostały wybierane i publikowane na Vine przez Mashable. Efekt? Zaangażowanie odbiorców i duża porcja ciekawych treści.

mashable eastereggs

Źródło

Wielkanocne jaja

Reese’s postanowiło wykorzystać połączenie Wielkanocy i Prima Aprilis. W ramach akcji postawili w supermarkecie opakowania na jajka, które zamiast zwykłych jajek – zastąpiono masłem orzechowym – Reese’s Peanut Butter Crème Eggs.

malowane jajka w kartonowym opakowaniu

Zdjęcie znalezione w Internecie

Efekt? Zdaniem Erica Bowersa – brand managera Reese’s – był bezcenny: “Whether they were happy, surprised, amused, or confused, the reactions from customers were priceless”.

Osiągnąć pozytywny odbiór można również dzięki jeszcze prostszym rozwiązaniom.

heineken

Heineken, zdjęcie znalezione w Internecie

subaru

Subaru, zdjęcie znalezione w Internecie

Jak już pisaliśmy – maj również obfituje w święta, ale nie martwcie się! W przyszłym miesiącu przedstawimy Wam nie tylko świąteczne kampanie reklamowe. Jedno jest pewne. Będzie inspirująco!

array(24) { ["ID"]=> int(7392) ["id"]=> int(7392) ["title"]=> string(4) "foto" ["filename"]=> string(8) "foto.png" ["filesize"]=> int(321599) ["url"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["link"]=> string(23) "https://adnext.pl/foto/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(4) "foto" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["modified"]=> string(19) "2024-06-07 09:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(413) ["height"]=> int(531) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-233x300.png" ["medium-width"]=> int(233) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["medium_large-width"]=> int(413) ["medium_large-height"]=> int(531) ["large"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["large-width"]=> int(413) ["large-height"]=> int(531) ["1536x1536"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["1536x1536-width"]=> int(413) ["1536x1536-height"]=> int(531) ["2048x2048"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["2048x2048-width"]=> int(413) ["2048x2048-height"]=> int(531) ["thumbnail-archive-content"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(413) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(531) ["medium_medium"]=> string(61) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto-413x512.png" ["medium_medium-width"]=> int(413) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(53) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2024/06/foto.png" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(413) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(531) } }
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...