3 zalety Marketing Automation, które poprawią pracę w zespole

Uścisk dłoni w tle liczby emitujące kod binarny

Narzędzia do automatyzacji są wykorzystywane zarówno przez małe, jak i większe przedsiębiorstwa. Pomagają usprawnić pracę działów marketingu i sprzedaży, ułatwiając przepływ informacji i tworzenie efektywnych kampanii reklamowych. Jakie jeszcze są zalety Marketing Automation ?

Oszczędność czasu i niezakłócony rytm pracy

Marketing Automation pozwala nie tylko poprawić proces zarządzania leadami i potencjalnymi klientami, lecz także zwiększyć wydajność i produktywność pracowników. Coraz więcej firm opiera swoje działania na automatyzacji – w końcu to doskonały sposób na zbieranie danych, realizację kampanii reklamowych, a także lepszą organizację pracy. Dzięki narzędziom można ułatwić personalizację i targetowanie grupy odbiorców, co przekłada się na wyniki sprzedażowe. Wspólna platforma dla wszystkich działów w przedsiębiorstwie pozwala zaoszczędzić czas, szczególnie jeżeli zespoły pracowników wykonują żmudne czynności. Przy wdrożeniu Marketing Automation pracownicy nie są obciążeni nadmiarem pracy, ponieważ powtarzalne zadania są zautomatyzowane. Prawidłowo skonfigurowane narzędzie pozwoli również uniknąć ludzkich błędów, które wymagają zarządzania i przetwarzania dużej ilości danych. Te wszystkie czynniki pozytywnie odbijają się na pracy całego teamu i nie zakłócają rozwoju firmy. Dostarczanie innowacyjnych rozwiązań pracownikom wpływa również na ich morale i zadowolenie, co przekłada się na sprawniejszą i wydajniejszą pracę.

Jeszcze lepsze briefy ułatwiające pracę w zespole

Korzystając z narzędzi do Marketing Automation, uzyskujemy możliwość tworzenia lepszych i dokładniejszych briefów, co ma bezpośredni wpływ na powodzenie kampanii reklamowych. Cały zespół pracowników ma dostęp do danych klientów i realizowanych zadań – zarówno marketingowcy czy handlowcy, jak i graficy, programiści czy specjaliści UX. Dzięki temu zarządzanie kampaniami może przebiegać bez zakłóceń. Gorszy przepływ informacji, niejasne wytyczne czy brak znajomości potrzeb i oczekiwań klientów może powodować chaos w przedsiębiorstwie. Jednak Marketing Automation w znaczący sposób ułatwia realizację działań. Automatyzacja daje wgląd do wszystkich aktualnie prowadzonych prac przez wszystkie działy w przedsiębiorstwie.

Podsycanie kreatywności pracowników

Gdy firma staje przed nowym wyzwaniem czy zmianami, pracownicy szukają rozwiązań, dzięki którym praca będzie przebiegała sprawniej, a realizacja działań reklamowych przyjdzie łatwiej. Wprowadzenie do strategii marketingowej narzędzi do automatyzacji pozwala zyskać nowe spojrzenie na zadania i podsycać kreatywność zespołu. Duże możliwości kreowania kampanii reklamowych i przyspieszenie procesów polegających na powtarzalnych działaniach, dają nieograniczone pole do rozwijania nowych pomysłów. Wdrażając narzędzie do Marketing Automation, nie tylko kampanie mogą być bardziej efektywne, lecz także pracownicy staną się bardziej otwarci i kreatywni.

array(24) { ["ID"]=> int(5855) ["id"]=> int(5855) ["title"]=> string(20) "Jaroslaw Sokołowski" ["filename"]=> string(39) "Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["filesize"]=> int(4252) ["url"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["link"]=> string(38) "https://adnext.pl/jaroslaw-sokolowski/" ["alt"]=> string(28) "Jarosław Sokołowski PushAd" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(19) "jaroslaw-sokolowski" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 11:54:52" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 11:55:02" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(116) ["height"]=> int(116) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-300x300.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(300) ["medium_large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_large-width"]=> int(116) ["medium_large-height"]=> int(116) ["large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["large-width"]=> int(116) ["large-height"]=> int(116) ["1536x1536"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(116) ["1536x1536-height"]=> int(116) ["2048x2048"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(116) ["2048x2048-height"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(116) ["medium_medium"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(116) ["medium_medium-height"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Jaroslaw-Sokołowski-e1691675117541.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(116) } }
Jarosław Sokołowski
linkedin

Jarosław Sokołowski

Prezes Zarządu PushAd Marketing Automation, Chief Technology Officer w Grupie Adnext

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego. Wcześniej pracował jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska S.A. oraz Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Swoją karierę zawodową zaczynał w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie był odpowiedzialny za reklamę i sprzedaż internetową, a następnie uczestniczył w projekcie tworzenia pierwszej polskiej niskokosztowej linii lotniczej AirPolonia. Od ponad 20 lat związany z reklamą tradycyjna i internetową. W okresie od lutego 2009 do marca 2012 posiadał jeden z ośmiu wydanych w Polsce certyfikatów Google AdWords Certified Trainer uprawniających do prowadzenia szkoleń w zakresie reklamy w Google Ads. Posiada tytuł Kwalifikowanego Specjalisty Google Ads oraz Google Analytics. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...