Content jako klucz do Lead Generation

Content Marketing odgrywa dzisiaj jedną z najważniejszych jeśli nie najważniejszą rolę w procesie, generowania wartościowych leadów. Każdy kto prześpi moment aby poprzez wartościowe treści budować zaufanie oraz zaangażowanie swoich klientów, może odczuć to znacznie na swoich wynikach finansowych.

Żyjemy w czasach kiedy konsument jest świadom swoich potrzeb – Anglicy obrazowo nazywają to zjawisko „empowered consumer”. Jego proces zakupowy, dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu oraz informacji o danym produkcie, znacznie się wydłużył. Według różnych źródeł klient odwiedza od 10 do 11 różnych źródeł przed dokonaniem zakupu.

Content Marketing nie jest niczym innym jak zbudowaniem pokaźnych rozmiarów listy fraz, na które chcemy, aby strona zdobywała pozycje. Każdy Marketer powinien pamiętać o coraz bardziej rygorystycznym algorytmie wyszukiwarki Google, który odpowiada za pozycjonowanie naszych witryn. Stawia on przede wszystkim na unikalne treści.
Powstaje pytanie co muszę zrobić, jakie treści stworzyć aby mój serwis po pierwsze znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a po drugie dokonał zakupu lub pozostawił swoje dane do kontaktu.

Form Content Marketingu, które sprzyjają generowaniu leadów jest dość sporo. Blogi, artykuły eksperckie, wideo, recenzje (szczególnie żywych użytkowników tzw. „social prove”). Jednak musimy pamiętać, aby były one odpowiedzią na to czego klienci aktualnie poszukują. Tutaj z pomocą zawsze przyjdzie nam Google Analytics i raport dotyczący analizy treści naszych serwisów. Jeśli klient zainteresowany będzie korzyściami jakie niesie za sobą zakup naszego produktu oraz opiniami, a my zaserwujemy mu kolejny slogan o super cenie… Czy aby na pewno skusi na zakup produktu?

Przydatne jest też przeprowadzenie tzw. „keyword research”, czyli analizy wartościowych fraz kluczowych, które będą wskazówką na jaki temat tworzyć kontent. Dobrze sprawdza się w tym celu narzędzie ubersuggest.org.

Pamiętajcie o kilku podstawowych zasadach dotyczących treści. Powinny one być:

  • Unikalne – to takie, które nie są skopiowane z innych (często konkurencyjnych) serwisów.
  • Wartościowe – takie, które odpowiadają na potrzeby moich użytkowników oraz dostarczają im informacji o korzyściach z dokonania zakupu.
  • Angażujące – takie, którymi użytkownik, klient będzie chciał podzielić się z innymi.
  • Inspirujące – takie, które stworzą potrzebę, chęć posiadania, chęć kupna czy chęć otrzymywania od nas informacji na dany temat.

 

Marta Hordyjewska
linkedin

Marta Hordyjewska

Head of Growth w Scoop

Marta Hordyjewska pracuje w Scoop (część Grupy AdNext) na stanowisku Head of Growth. Odpowiada za prowadzenie webinarów, szkoleń i warsztatów, a także za wsparcie merytoryczne i sprzedażowe dla Klientów oraz Pracowników AdNext. Występuje w roli eksperta content marketingu podczas wydarzeń branżowych, działa w Content Academy Polska. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami SKN Marketingu Szkoły Głównej Handlowej, jest również wykładowczynią studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Od ponad roku prowadzi autorskie warsztaty "Content Boost", które zbierają entuzjastyczne recenzje uczestników. W szkoleniach wzięło udział już ponad 1500 osób. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Ekomarketing, czyli ecofreak w social mediach

Ekologia to nie tylko styl życia osób dbających o środowisko naturalne, lecz także trend wykorzystywany w promocji marek. Ekopostawy zmieniają...

Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa,...

Blog, ebook, infografika: kończą się pomysły?

Gdy musisz przygotować kolejną kampanię, która będzie opierać się na treściach, dokonujesz dwóch, podstawowych wyborów: co powiedzieć i jak to...