Reklama kontekstowa i dystrybucja treści

Reklama kontekstowa i dystrybucja treści u zewnętrznych wydawców to bardzo ważny etap działań marketingowych. Dobre, zasięgowe serwisy i portale to idealne miejsce, żeby trafić ze swoimi artykułami lub innymi formami contentu do osób zainteresowanych konkretną tematyką, zaangażowanych i chcących pogłębiać wiedzę o produkcie czy usłudze, a także dzielić się nią dalej. Innymi słowy – dla reklamodawców dysponujących dobrym contentem to studnia bez dna, dająca możliwość przekucia paid media w earned media. Jak nie przegapić mniej dostrzeganych możliwości opłacanych mediów?

Jak wiemy, media, w których możemy dystrybuować treści, dzielą się na owned media, paid media i earned media. Każde z nich ma swoje zalety, dziś jednak zajmiemy się tylko paid media, a szczególnie jednym z ich aspektów – tym, któremu poświęca się mniej uwagi niż media relations, samym publikacjom na serwisach zewnętrznych czy choćby coraz bardziej zagrożonej reklamie displaya mianowicie widgetom rekomendacji treści i narzędziom reklamy kontekstowej.

nextclick4

Subskrybenci naszego newslettera regularnie otrzymują nowe statystyki dotyczące użycia AdBlocków. Jedne z najnowszych badań, z sierpnia 2016 roku, pokazują, że Polacy są w tej dziedzinie zdecydowanym liderem – programów blokujących irytujące reklamy używa aż 42% z nas. Te dane mogą mieć jednak drugie dno – być może polski rynek reklamy lideruje również w złym zrozumieniu tego, jak wyglądać powinna dobra reklama digitalowa.

Omijanie adblocków nie wystarczy (ale może zaszkodzić)

Dystrybucja, ale jaka? Jak to w content marketingu – spersonalizowana, dopasowana do odbiorcy i uwzględniająca gruntowną analizę tego, jak porusza się on w internecie. Innymi słowy – nie tylko taka, która pozwala na omijanie AdBlocka, a wręcz przeciwnie – unikająca wszystkiego, co zmusza nas do sięgania po programy blokujące, opierająca się na głębszym zrozumieniu potrzeb i zainteresowań potencjalnego klienta. Ostatecznie ominięcie blockera i wepchnięcie się przed oczy internauty z tą samą treścią, której powiedział nie”, podejmując decyzję o instalacji programu, może naszej marce tylko zaszkodzić. Jeśli 74% badanych podkreśla, że denerwuje ich reklama w internecie, ponad 50% narzeka na utrudniony dostęp do treści, a 15% uważa, że reklama jest do nich źle dopasowana, to filozofia jak nie drzwiami, to oknem psuje naszą reputację jako reklamodawcy.


Źródło:http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/36-proc-polskich-internautow-korzysta-z-adblockow-irytacja-nachalnymi-reklamami

Kim są bliźniaki behawioralne?

Przykładem narzędzia rekomendacji treści jest NextClickzaawansowane narzędzie analizy bliźniaków behawioralnych udoskonalane od 5 lat, które dzięki wykorzystaniu wnioskowania kontekstowego oraz skanowaniu ścieżek zachowania użytkownika w serwisach internetowych, potrafi w sposób precyzyjny wyświetlić mu dodatkowe treści dobrane do jego zainteresowań. Z podobnych mechanizmów korzystają choćby takie programy jak Spotify, sugerując nam utwory, które spodobały się osobom o guście bliżniaczo podobnym do naszego. Innymi słowy, bliźniak behawioralny to taki użytkownik, który szuka w internecie podobnych treści i wzbudzają one w nim podobne zaangażowanie co u osoby, której ma być wyświetlona rekomendacja redakcyjna. Co więcej, NextClick opiera się nie tylko na analizie zachowania pojedynczego użytkownika w serwisie – przeczytanych artykułach, zaangażowaniu i czasie pobytu na stronieale także na typach urządzeń, z jakich odbiorca korzysta – mobilnych czy desktopowych.

Reklama kontekstowa to korzyści dla reklamodawców

Reklamodawcy poważnie traktujący swoje kampanie content marketingowe powinni mieć świadomość różnych parametrów decydujących o tym, że content naprawdę działa. Jednym z nich jest czas przebywania na stronie – w odróżnieniu od zorientowanej na zasięg kampanii w social media możemy dokładnie zbadać zaangażowanie odbiorcy. W przypadku NextClicka kampanie reklamowe targetowane są na zdefiniowane grupy odbiorców, co zapewnia wysoką jakość ruchu.

Przykładowy widget:

nextclick1

i wydawców

Wydawcyod najpotężniejszych portali aż po małe, ale gwarantujące jakościowy ruch serwisyrównież czerpią korzyści z możliwości umieszczenia widgetów NextClicka na swoich stronach. Po pierwsze, otrzymują darmowe narzędzie do dystrybucji treści spersonalizowanej dla użytkowników, które przekłada się bezpośrednio na wzrost liczby odsłon serwisu – średnio od 4 do 8%. Po drugie, ze względu na uwzględnienie na adblockowej białej liście nie ryzykują, że w miejscu, gdzie powinny znajdować się sugerowane treści, pojawi się białe pole. Po trzecie, treści prezentowane w sposób naturalny i nieinwazyjny – nie ma więc ryzyka zrażenia do siebie czytelnika. To niemal równie tak ważne jak korzyść bezpośrednia – czyli dodatkowe źródło monetyzacji serwisu, łączące się z umieszczeniem na widgecie treści reklamowej.

nextclick2

array(24) { ["ID"]=> int(6696) ["id"]=> int(6696) ["title"]=> string(12) "Marta Pszona" ["filename"]=> string(19) "DSC_2081-scaled.jpg" ["filesize"]=> int(574027) ["url"]=> string(64) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-scaled.jpg" ["link"]=> string(27) "https://adnext.pl/dsc_2081/" ["alt"]=> string(12) "Marta Pszona" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(12) "Marta Pszona" ["caption"]=> string(12) "Marta Pszona" ["name"]=> string(8) "dsc_2081" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2021-07-27 12:44:43" ["modified"]=> string(19) "2021-07-27 12:45:22" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(2560) ["height"]=> int(1696) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(65) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(65) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-300x199.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(199) ["medium_large"]=> string(65) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-768x509.jpg" ["medium_large-width"]=> int(768) ["medium_large-height"]=> int(509) ["large"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-1024x678.jpg" ["large-width"]=> int(1024) ["large-height"]=> int(678) ["1536x1536"]=> string(67) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-1536x1017.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(1536) ["1536x1536-height"]=> int(1017) ["2048x2048"]=> string(67) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-2048x1356.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(2048) ["2048x2048-height"]=> int(1356) ["thumbnail-archive-content"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-1213x809.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(1213) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(809) ["medium_medium"]=> string(65) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-512x512.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(512) ["medium_medium-height"]=> int(512) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/07/DSC_2081-1320x874.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(1320) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(874) } }
Marta Hordyjewska
linkedin

Marta Hordyjewska

Head of Growth w Scoop

Marta Hordyjewska pracuje w Scoop (część Grupy AdNext) na stanowisku Head of Growth. Odpowiada za prowadzenie webinarów, szkoleń i warsztatów, a także za wsparcie merytoryczne i sprzedażowe dla Klientów oraz Pracowników AdNext. Występuje w roli eksperta content marketingu podczas wydarzeń branżowych, działa w Content Academy Polska. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami SKN Marketingu Szkoły Głównej Handlowej, jest również wykładowczynią studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Od ponad roku prowadzi autorskie warsztaty "Content Boost", które zbierają entuzjastyczne recenzje uczestników. W szkoleniach wzięło udział już ponad 1500 osób. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Ekomarketing, czyli ecofreak w social mediach

Ekologia to nie tylko styl życia osób dbających o środowisko naturalne, lecz także trend wykorzystywany w promocji marek. Ekopostawy zmieniają...

Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa,...

Blog, ebook, infografika: kończą się pomysły?

Gdy musisz przygotować kolejną kampanię, która będzie opierać się na treściach, dokonujesz dwóch, podstawowych wyborów: co powiedzieć i jak to...