Sposoby na skuteczny content

skuteczny content

Poszukiwanie złotych reguł, które pozwolą na stworzenie idealnego tekstu, to droga bez końca. Na szczęście jest sporo sprawdzonych sposobów na skuteczny content. Oto proste zasady, dzięki którym Twoje teksty będą po prostu lepsze.

Content marketing to potężna ścieżka, która pozwala na osiąganie satysfakcjonujących efektów. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób możesz poprawić jakość Twoich treści – ta publikacja jest dla Ciebie. Zebraliśmy kilka zasad, które naszym zdaniem od wielu lat po prostu się sprawdzają.

Rozwój content marketingu pokazuje, że biznes potrafi wykorzystać „dzielenie się informacjami” do osiągania celów sprzedażowych. Gwałtowny wzrost zainteresowania wokół tego zjawiska pozwala dziś rozpoznać kilka zasadniczych tropów, składających się na moc treści.

Przeczytaj również: Sekretny składnik, który musisz dodawać do sosu content marketingowego

Budź emocje

Spraw, by czytelnicy byli:

  • zaskoczeni,
  • przestraszeni,
  • szczęśliwi,
  • zniesmaczeni,
  • podekscytowani,
  • źli.

W badaniu przeprowadzonym przez Wharton Business School, które oparto na analizie 7500 artykułów opublikowanych w New York Times, próbowano odkryć, jakie czynniki wpływają na potencjał viralowy materiałów. Okazuje się, że istnieje silne powiązanie pomiędzy emocjami a wirusowością. Wyróżniono sześć “najskuteczniejszych” emocji: zaskoczenie, strach, radość, smutek, złość, obrzydzenie.

Pisz klarownie

Skuteczny content to tworzenie tekstów, które będą przydatne dla Twojego czytelnika. Jeżeli chcesz tworzyć dobre materiały, przetestuj ten schemat:

  • wprowadzenie do tematu,
  • wyjaśnienie prostym językiem (pisz jak do sześciolatka),
  • wyjaśnienie wpływu zjawiska/tematu na czytelnika,
  • przedstawienie swoich zaleceń (np. w formie wypunktowania),
  • dyskusja – jakie mogą być skutki tego zjawiska/tematu dla czytelnika w przyszłości,
  • podsumowanie i/lub wezwanie do działania

Dodaj obraz

Tworzenie treści, które publikujesz w Internecie, niemal wymaga już wykorzystywania grafik i/lub infografik w treści. Warto wybrać takie grafiki, które przyciągają uwagę czytelnika. Z drugiej strony – to także ważny element, który urozmaici wygląd podstrony z publikacją.

Opowiadaj historie

Storytelling to ogromna moc. Przetestuj to, w jaki sposób wprowadzenie historii wpływa na zaangażowanie Twoich czytelników i… szybko zorientujesz się, że warto robić to jak najczęściej.

Nie mów mi, że księżyc świeci. Pokaż mi blask światła na rozbitym szkle”. Antoni Czechow

Mózg lubi historie!

Możesz wykorzystać taki schemat:

  • Rozpoczęcie: przedstaw bohatera i jego zwykłą codzienność, w której pojawia się wyzwanie,
  • Problem: jakie zagrożenia czekają bohatera, jeżeli nie podejmie działania? jakie wyzwanie czeka go, jeżeli zechce je pokonać?
  • Wprowadź dialog. To proste – sprawi, że Twój tekst będzie jeszcze bardziej przypominał typowe opowieści i zainteresuje czytelnika.
  • Zakończenie: przedstaw, jaką rolę odegrał Twój produkt (lub cokolwiek, o czym piszesz) i w jaki sposób pomógł bohaterowi w rozwiązaniu problemu.

Postaraj się, żeby Twoja opowieść “miała charakter”. Niezależnie od tego, jaką konwencję przyjmiesz – czytelnicy docenią to urozmaicenie, a przedstawienie bohatera zmagającego się z wyzwaniami to kolejny dobry wyzwalacz emocji.

Twórz chwytliwe nagłówki

Twórz tytuły, które rozbudzają ciekawość i utrzymuj napięcie odbiorcy dzięki odpowiednim śródtytułom.

Kilka sprawdzonych sposobów:

Podsumowując – staraj się tworzyć nagłówki, które w najbardziej emocjonujący, intrygujący, motywujący albo szokujący sposób oddają treść Twojej publikacji.

Pamiętaj o tym, że pisanie to jedna strona medalu. Druga dotyczy tego, w jaki sposób zadbasz o to, by Twój dobry tekst dotarł do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Przetestuj te sposoby na skuteczny content i przeanalizuj, jakie efekty udaje się dzięki nim wypracować!

Zobacz też: Czy związek SEO i content marketingu przeżywa kryzys?

Marta Hordyjewska
linkedin

Marta Hordyjewska

Head of Growth w Scoop

Marta Hordyjewska pracuje w Scoop (część Grupy AdNext) na stanowisku Head of Growth. Odpowiada za prowadzenie webinarów, szkoleń i warsztatów, a także za wsparcie merytoryczne i sprzedażowe dla Klientów oraz Pracowników AdNext. Występuje w roli eksperta content marketingu podczas wydarzeń branżowych, działa w Content Academy Polska. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami SKN Marketingu Szkoły Głównej Handlowej, jest również wykładowczynią studiów podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Od ponad roku prowadzi autorskie warsztaty "Content Boost", które zbierają entuzjastyczne recenzje uczestników. W szkoleniach wzięło udział już ponad 1500 osób. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Ekomarketing, czyli ecofreak w social mediach

Ekologia to nie tylko styl życia osób dbających o środowisko naturalne, lecz także trend wykorzystywany w promocji marek. Ekopostawy zmieniają...

Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa,...

Blog, ebook, infografika: kończą się pomysły?

Gdy musisz przygotować kolejną kampanię, która będzie opierać się na treściach, dokonujesz dwóch, podstawowych wyborów: co powiedzieć i jak to...