Stare, dobre sposoby na skuteczny content

Poszukiwanie złotych reguł, które pozwolą na stworzenie idealnego tekstu, to droga bez końca. Na szczęście, jest sporo sprawdzonych sposobów na skuteczny content. Proste zasady, dzięki którym Twoje teksty będą po prostu lepsze.

Content marketing to potężna ścieżka, która pozwala na osiąganie satysfakcjonujących efektów. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób możesz poprawić jakość Twoich treści – ta publikacja jest dla Ciebie. Zebraliśmy kilka zasad, które naszym zdaniem od wielu lat po prostu się sprawdzają.

“Rozwój content marketingu pokazuje, że biznes potrafi wykorzystać „dzielenie się informacjami” do osiągania celów sprzedażowych. Gwałtowny wzrost zainteresowania wokół tego zjawiska pozwala dziś rozpoznać kilka zasadniczych tropów, składających się na moc treści”.

Przeczytaj również: Sekretny składnik, który musisz dodawać do sosu content marketingowego

Emocje

Spraw, by czytelnicy byli:

  • zaskoczeni,
  • przestraszeni,
  • szczęśliwi,
  • zniesmaczeni,
  • podekscytowani,
  • źli.

W badaniu przeprowadzonym przez Wharton Business School, które oparto na analizie 7500 artykułów opublikowanych w New York Times, próbowano odkryć, jakie czynniki wpływają na potencjał viralowy materiałów. Okazuje się, że istnieje silne powiązanie pomiędzy emocjami a wirusowością. Wyróżniono sześć “najskuteczniejszych” emocji: zaskoczenie, strach, radość, smutek, złość, obrzydzenie.

Klarowność

Skuteczny content to tworzenie tekstów, które będą przydatne dla Twojego czytelnika. Jeżeli chcesz tworzyć dobre materiały, przetestuj ten schemat:

  • wprowadzenie do tematu,
  • wyjaśnienie prostym językiem (pisz jak do sześciolatka),
  • wyjaśnienie wpływu zjawiska/tematu na czytelnika,
  • przedstawienie swoich zaleceń (np. w formie wypunktowania),
  • dyskusja – jakie mogą być skutki tego zjawiska/tematu dla czytelnika w przyszłości,
  • podsumowanie i/lub wezwanie do działania

Wizualnie

Tworzenie treści, które publikujesz w Internecie, niemal wymaga już wykorzystywania grafik i/lub infografik w treści. Warto wybrać takie grafiki, które przyciągają uwagę czytelnika. Z drugiej strony – to także ważny element, który urozmaici wygląd podstrony z publikacją.

Opowiadaj historie

Storytelling to ogromna moc. Przetestuj to, w jaki sposób wprowadzenie historii wpływa na zaangażowanie Twoich czytelników i… szybko zorientujesz się, że warto robić to jak najczęściej.

Nie mów mi, że księżyc świeci. Pokaż mi blask światła na rozbitym szkle”. Antoni Czechow

Mózg lubi historie!

Możesz wykorzystać taki schemat:

  • Rozpoczęcie: przedstaw bohatera i jego zwykłą codzienność, w której pojawia się wyzwanie,
  • Problem: jakie zagrożenia czekają bohatera, jeżeli nie podejmie działania? jakie wyzwanie czeka go, jeżeli zechce je pokonać?
  • Wprowadź dialog. To proste – sprawi, że Twój tekst będzie jeszcze bardziej przypominał typowe opowieści i zainteresuje czytelnika.
  • Zakończenie: przedstaw, jaką rolę odegrał Twój produkt (lub cokolwiek, o czym piszesz) i w jaki sposób pomógł bohaterowi w rozwiązaniu problemu.

Postaraj się, żeby Twoja opowieść “miała charakter”. Niezależnie od tego, jaką konwencję przyjmiesz – czytelnicy docenią to urozmaicenie, a przedstawienie bohatera zmagającego się z wyzwaniami to kolejny dobry wyzwalacz emocji.

Twórz chwytliwe nagłówki

Twórz tytuły, które rozbudzają ciekawość i utrzymuj napięcie odbiorcy dzięki odpowiednim śródtytułom.

Kilka sprawdzonych sposobów:

Podsumowując – staraj się tworzyć nagłówki, które w najbardziej emocjonujący, intrygujący, motywujący albo szokujący sposób oddają treść Twojej publikacji.

Pamiętaj o tym, że pisanie to jedna strona medalu. Druga dotyczy tego, w jaki sposób zadbasz o to, by Twój dobry tekst dotarł do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Przetestuj te sposoby na skuteczny content i przeanalizuj, jakie efekty udaje się dzięki nim wypracować!

Zobacz też: Czy związek SEO i content marketingu przeżywa kryzys?

Daniel Kotliński
linkedin

Daniel Kotliński

Content Manager

Content manager, dziennikarz, copywriter. Odpowiadał za realizację kampanii reklamy natywnej m.in. dla Grupy naTemat, WP i Onet. Zobacz więcej tekstów tego autora
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *