Treści – gdzie je publikować i jaką formę wybrać?

tresci

Serwis zewnętrzny, własna strona internetowa czy blog? Zamieszczanie indywidualnego przekazu w Internecie ma z zasady wzbudzić zainteresowanie konkretnego odbiorcy. Niekiedy ostatecznym celem materiału jest nakłonienie użytkownika do zapoznania się z ofertą handlową, zaś innym razem do poszerzenia wiedzy branżowej. To właśnie nastawienie na feedback reprezentantów grupy docelowej określa, jaką formę przybiorą publikowane treści.

Pod tym względem w sieci można znaleźć treści:

  • newsowe,
  • sprzedażowe,
  • poradnikowe,
  • rozrywkowe,
  • raportowe/analityczne,
  • evergreen content.

Te wymienione na końcu specjaliści określają jako przekazy o „długim terminie ważności”. Charakteryzują się one tym, że wyświetlone po kilku latach od opublikowania będą nadal gwarantować aktualność merytoryczną. Za przykład można podać: wywiady, przepisy kulinarne, artykuły historyczne lub recenzje filmów czy książek. Umieszczenie wybranych tekstów w odpowiednich nośnikach sieciowych uprawdopodobni oczekiwaną liczbę odsłon. Niekiedy może wręcz przewyższyć wstępne oczekiwania w tym względzie. Zwłaszcza przy aktualnych możliwościach online.

Dla jakich treści najlepsza będzie publikacja w serwisie zewnętrznym?

Strona prowadzona przez zewnętrznego dostawcę treści jest częstym wyborem marketingowców, copywirterów i osób indywidualnych, które zamieszczają tam treści newsowe oraz rozrywkowe. Są to najczęściej posty na portalach społecznościowych lub w popularnych, masowych serwisach internetowych. Szybka, przyjazna w odbiorze informacja ma zachęcać do kliknięcia w link, a także zapoznania się z resztą materiału.

Pamiętajmy, że przyciągnięcie zainteresowania i utrzymanie uwagi takiego odbiorcy wymaga specyficznego podejścia. W tym wypadku warto postawić na krótkie, precyzyjne oraz wyróżnione informacje. Najlepiej wzbogacić je atrakcyjną galerią zdjęć lub popularnymi memami – oczywiście o ile istnieje faktyczne uzasadnienie dla ich stworzenia. Zewnętrzne serwisy są idealne do wypromowania firmy, marki czy brandu w grupie masowych odbiorców, nawet gdy użytkownicy takich stron wyświetlają je w celu znalezienia innych informacji. Przy okazji trafią tam na przekaz klienta.

Dla jakiego contentu najlepiej wybrać własną stronę internetową?

Długofalowe działania promocyjne i marketingowe uzasadniają stworzenie własnej strony internetowej. Trzeba pamiętać, że jej atrakcyjność graficzna oraz treściowa może przyciągnąć odbiorców już od momentu uruchomienia witryny. Jeśli zatem nastawiamy nasze zasoby na sprzedaż produktów czy usług, liczy się zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Ewentualne błędy ciężko nadrobić po upływie czasu – szczególnie gdy grupa docelowa uzna daną markę za mało interesującą.

Gdy ukończymy pierwszy etap budowania zaufania oraz przywiązania klientów, kolejnym będzie systematyczna rozbudowa funkcjonalności strony wraz z ofertą handlową. W ten sposób logotyp i nazwa zakorzenią się w świadomości dotychczasowych nabywców, by równocześnie przyciągać nowych. Własną witrynę powinniśmy też wzbogacić o profile w najpopularniejszych portalach społecznościowych, a także aplikację na urządzenia mobilne. Oczywiście nie musimy udostępniać wymienionych elementów wraz z uruchomieniem strony, jednak nie warto zbyt długo zwlekać z wprowadzaniem takich rozwiązań.

Dla jakich treści najlepsze będzie prowadzenie bloga?

Stowarzyszenia, fundacje, freelancerzy i osoby zajmujące się na co dzień działalnością społeczną są nastawione na przekazywanie innych treści. Zazwyczaj chodzi im o promocję oraz upowszechnianie dobrych praktyk, akcji charytatywnych, specjalistycznej edukacji czy uczestnictwa w danym wydarzeniu. Nie muszą więc sprzedawać ani stosować oficjalnych prezentacji swoich zasobów. Właśnie dlatego tej grupie użytkowników polecam stworzenie własnego bloga. Jego prowadzenie nie jest przesadnie skomplikowane i nie wymaga umiejętności administratora dużej strony internetowej. Dodatkowo na blogu można w luźny, a nierzadko zabawny sposób odnieść się do sytuacji związanych z wybranymi zagadnieniami. Da się też zainspirować czytelników do własnych przemyśleń, wyrażanych w formie komentarzy pod danym artykułem. Taka opcja publikacji tekstów zapewnia wolność przekazu i swobodę wymiany myśli.

 

 

array(24) { ["ID"]=> int(6529) ["id"]=> int(6529) ["title"]=> string(7) "MLubisz" ["filename"]=> string(13) "MLubisz-1.png" ["filesize"]=> int(108385) ["url"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["link"]=> string(28) "https://adnext.pl/mlubisz-2/" ["alt"]=> string(13) "michal lubisz" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(9) "mlubisz-2" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2021-03-24 13:17:11" ["modified"]=> string(19) "2021-03-24 13:17:47" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(250) ["height"]=> int(259) ["sizes"]=> array(24) { ["thumbnail"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium-width"]=> int(250) ["medium-height"]=> int(259) ["medium_large"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium_large-width"]=> int(250) ["medium_large-height"]=> int(259) ["large"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["large-width"]=> int(250) ["large-height"]=> int(259) ["1536x1536"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["1536x1536-width"]=> int(250) ["1536x1536-height"]=> int(259) ["2048x2048"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["2048x2048-width"]=> int(250) ["2048x2048-height"]=> int(259) ["thumbnail-archive-content"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(250) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(259) ["medium_medium"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium_medium-width"]=> int(250) ["medium_medium-height"]=> int(259) } }
Michał Łubisz
linkedin

Michał Łubisz

Co-Owner SCOOP

Ponad 20 lat na rynku mediów. Współzałożyciel jednej z pierwszych w Polsce agencji influencer marketingu Szeriszeri oraz agencji Scoop specjalizującej się w działaniach contentowych, SEO oraz publikacjach w prasie specjalistycznej i branżowej, posiadającej własne narzędzia: panel SCOOP oraz NextClick. Wcześniej przez ponad 8 lat związany z branżą wydawniczą. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Ekomarketing, czyli ecofreak w social mediach

Ekologia to nie tylko styl życia osób dbających o środowisko naturalne, lecz także trend wykorzystywany w promocji marek. Ekopostawy zmieniają...

Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa,...

Blog, ebook, infografika: kończą się pomysły?

Gdy musisz przygotować kolejną kampanię, która będzie opierać się na treściach, dokonujesz dwóch, podstawowych wyborów: co powiedzieć i jak to...