Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

foodies

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa, nastawiona na poznawanie nowych smaków i wszystkiego, co wiąże się ze sztuką kulinarną. Jednak kim tak naprawdę jest pasjonat jedzenia, skoro wszyscy lubimy delektować się pysznymi potrawami?

Foodies, czyli miłośnicy dobrego i pięknego jedzenia

Foodie nie tylko chce dobrze zjeść, lecz także poczuć coś więcej, dlatego nie spotkamy go w przydrożnym fast foodzie. Kluczowe dla tej grupy osób jest odkrywanie nowych smaków, zarówno w zaciszu domowym, jak i w restauracjach. Przeważnie foodies sam potrafią gotować i stale poszerzają horyzonty kulinarne. To nie tylko miłośnicy jedzenia, lecz także grupa osób bogatych kulturowo, którzy posiadają wiedzę na temat sztuki kulinarnej. Nie brakuje konsumentów, którzy chętnie odwiedzają dobre restauracje, doświadczając kunsztu i perfekcji zamawianego jedzenia. Oczywiście foodies nie muszą gościć tylko w ekskluzywnych lokalach. Pasjonaci jedzenia równie chętnie odwiedzają mniejsze restauracje, w których posiłki są przygotowywane z lokalnych produktów i z najwyższą starannością. Foodies to nie tylko zamiłowanie do jedzenia – to styl życia.

Smakosze w sieci, czyli gdzie szukają informacji?

Tak naprawdę foodies to konsumenci trudni do zdefiniowania – nie da się stworzyć dokładanego profilu takiej osoby. Jednak istnieje dla nich wspólny mianownik, czyli pasja do jedzenia oraz wszystkiego, co się wiąże z jego kulturą i sposobem przygotowania. Foodie zna się na jedzeniu, wie, co zamawia i potrafi celebrować posiłek. Smakosze mają tendencję do eksperymentowania i są otwarci na nowości. Informacje z branży kulinarnej czerpią przede wszystkim z blogów, stron poświęconych jedzeniu czy mediów społecznościowych. Marki, które chcą dotrzeć z przekazem reklamowym do foodies, muszą przede wszystkim zbudować relację z grupą docelową, pokazując, że to również ich pasja, a nie tylko zysk. Dobrym sposobem na promocję swojej marki i dzielenie się doświadczeniami są wszelkiego rodzaju poradniki. Foodies chcą być informowani na temat technik przygotowywania potraw, trendów kulinarnych czy wykorzystaniu składników. Warto pamiętać, że pasjonaci „jedzą oczami”, dlatego warto postawić na komunikację z uwzględnieniem profesjonalnych zdjęć.

Jak komunikować się z foodies?

Niemal każda marka, która funkcjonuje w branży gastronomicznej, może docierać do foodies – zarówno restauracje, kawiarnie, marki spożywcze, jak i firmy oferujące sprzęt AGD, sklepy spożywcze, a nawet gospodarstwa, które zajmują się sprzedażą lokalnych produktów. Podstawowym narzędziem w komunikacji z odbiorcami jest content marketing, który dostarcza treści związane z zainteresowaniami.

Foodie zna aktualne trendy kulinarne, wie, jakie technologie pomagają w przygotowywaniu posiłków oraz jest na bieżąco z nowościami i „smaczkami” branżowymi. Wszelkiego rodzaju poradniki, infografiki, grafiki, wideo czy e-booki będą dla tego typu odbiorców najlepszymi źródłami informacji. Treści warto dystrybuować za pomocą newsletterów, powiadomień push oraz oczywiście mediów społecznościowych. Foodies są otwarci na wszelkiego rodzaju rabaty i oferty specjalne, dlatego chętnie wchodzą w relacje z markami, które nie tylko pokazują wspólną pasję, lecz także oferują dodatkowe korzyści. Dobrym sposobem na dotarcie do grupy docelowej jest influencer marketing – foodies inspirują się liderami opinii, którzy opanowali sztukę kulinarną do perfekcji. Warto też pamiętać, że marka powinna być transparentna w przekazach reklamowych – pasjonaci oczekują rzetelnych informacji, inspiracji, ciekawych porad, a nie suchej komunikacji.

array(24) { ["ID"]=> int(6529) ["id"]=> int(6529) ["title"]=> string(7) "MLubisz" ["filename"]=> string(13) "MLubisz-1.png" ["filesize"]=> int(108385) ["url"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["link"]=> string(28) "https://adnext.pl/mlubisz-2/" ["alt"]=> string(13) "michal lubisz" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(9) "mlubisz-2" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2021-03-24 13:17:11" ["modified"]=> string(19) "2021-03-24 13:17:47" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(250) ["height"]=> int(259) ["sizes"]=> array(24) { ["thumbnail"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium-width"]=> int(250) ["medium-height"]=> int(259) ["medium_large"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium_large-width"]=> int(250) ["medium_large-height"]=> int(259) ["large"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["large-width"]=> int(250) ["large-height"]=> int(259) ["1536x1536"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["1536x1536-width"]=> int(250) ["1536x1536-height"]=> int(259) ["2048x2048"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["2048x2048-width"]=> int(250) ["2048x2048-height"]=> int(259) ["thumbnail-archive-content"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(250) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(259) ["medium_medium"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium_medium-width"]=> int(250) ["medium_medium-height"]=> int(259) } }
Michał Łubisz
linkedin

Michał Łubisz

Co-Owner SCOOP

Ponad 20 lat na rynku mediów. Współzałożyciel jednej z pierwszych w Polsce agencji influencer marketingu Szeriszeri oraz agencji Scoop specjalizującej się w działaniach contentowych, SEO oraz publikacjach w prasie specjalistycznej i branżowej, posiadającej własne narzędzia: panel SCOOP oraz NextClick. Wcześniej przez ponad 8 lat związany z branżą wydawniczą. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

3 sposoby na skuteczny prawdziwy marketing szeptany

Przed kilkoma dniami portal Forbes opublikował artykuł, w którym postanowiono pokazać marketing szeptany “od kuchni”. Z treści tekstu wynika, że...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...

Pomoc Ukrainie – jak skutecznie wspierać (również siebie)?

PORADNIK CZĘŚĆ 2: Pomoc Ukrainie – jak skutecznie wspierać (również siebie)? Porządkujemy najważniejsze informacje Pierwsza część poradnika dotyczy sposobów wyszukiwania...