ePrivacy w Brukseli – co dalej?

Razem z innymi członkami IAB uczestniczyliśmy w konsultacjach dotyczących unijnego projektu rozporządzenia w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej i uchylającego dyrektywę. Odbyły się one 11 października 2017 r. w Brukseli.

W spotkaniu wzięli udział również przedstawiciele organizacji społecznych, biznesu, przedstawiciele Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, prezydencji estońskiej, nadchodzącej prezydencji bułgarskiej oraz polskie Ministerstwo Cyfryzacji.

Podczas konsultacji poruszony został temat negatywnego wpływu projektowanych regulacji na obecne modele biznesowe oparte na reklamach targetowanych, gwarantujących bezpłatny dostęp do treści w Internecie. Dodatkowo przedstawione zostały korzyści płynące z wykorzystywania plików cookies, które nierzadko służą przedsiębiorcom do ulepszania swoich usług z pożytkiem dla użytkowników Internetu.

Wraz z innymi członkami IAB liczymy, że spotkanie pozytywnie wpłynie ma dalszą współpracę z Ministerstwem Cyfryzacji w zakresie prac nad projektem rozporządzenia. Co więcej, mamy nadzieję, że stanowisko polskiego biznesu będzie się liczyć w toku dalszych negocjacji.

Warto wspomnieć, że w dotychczasowe działania dotyczące ePrivacy włączyło się również IAB Europe, które jest autorem kampanii informacyjnej – Like a bad movie.

Informacje o niej dostępne są na stronie: http://www.likeabadmovie.eu/

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...