Te kampanie Cię zainspirują! Mundial, czerwiec 2018

Tegoroczny czerwiec to dla większości z nas początek ogromnych emocji. Wielkie turnieje sportowe to dla marek okazja do tego, żeby zyskać sympatię odbiorców i pokazać ludzką twarz. Przed Wami kilka inspirujących kampanii reklamowych, które podbiły nasze serca w czerwcu!

A zanim przejdziemy do czerwca – zachęcamy też do zapoznania się z kampaniami, o których opowiadaliśmy w ubiegłym miesiącu. Jedna z nich dotyczy najnudniejszego billboardu na świecie.

No dobrze, wiemy, że odwiedzają nas także Ci, dla których dwudziestu dwóch facetów uganiających się za piłką to… niespecjalny powód do tego, żeby usiąść przed telewizorem. Dlatego na start – zabawna wymiana zdań na linii Budweiser – Burger King.

06a

06b06c06d06f

Później było mniej więcej tak.

06g

I tak dalej. Jeżeli chcecie zobaczyć całość – po prostu rzućcie okiem na Twittera.

Choć ta rozmowa jest po prostu świetnym, zabawnym działaniem dwóch marek – nie wzięła się znikąd. W latach 1999-2002 video “Whassup?” było częścią kampanii reklamowej marki Budweiser.

Niedawno Budweiser połączył siły z Burger King, by przypominając tę reklamę, stworzyć kapitalną akcję promującą nową kanapkę The American Brewhouse KING. Kanapka ma podbić serca klientów 4 lipca – w dniu święta, któremu towarzyszą burgery i piwo.

Zobacz też kultowe video “Whassup?”.

nikefootball i RONALDO vs. RONALDON’T

Prosta gra słów, świetne animacje i genialna koncepcja, która przedstawia walkę RonalDO z jego podświadomością w postaci RonalDON’T. Kampania zrealizowana we współpracy nikefootball i Cristiano Ronaldo.

Cristiano Ronaldo rozpoczął Mistrzostwa Świata od zdobycia hat-tricka (w tym jednej bramki z rzutu wolnego) w meczu Portugalii z Hiszpanią. Na Instagramowym profilu Cristiano Ronaldo pojawiła się seria animacji, w których piłkarz opowiada między innymi o tym, co powiedział do piłki przed oddaniem tego niesamowitego strzału.

06 cr2 06 cr1

 

IKEA zdobywcą Pucharu?

IKEA potrafi robić to naprawdę dobrze. Tym razem zabrali się za Mistrzostwa Świata i znów wyszło im to kapitalnie. Przedstawili produkty ze swojej oferty dopasowane do dwóch wariantów.

Opublikowali grafikę z dwoma “elastycznymi” zestawami sof. Pierwszy produkt odpowiada rodzinom, w których nie wszyscy chcą oglądać mecz – i chętniej usiądą tyłem do telewizora. Drugi – to kanapa, w której można oddzielić jedną część dla znajomego, który postanowi kibicować niewłaściwemu zespołowi.

06 ikea

To kolejny dobry przykład reklamy, której sukces opiera się na genialnej koncepcji – a nie gigantycznym budżecie reklamowym. Jak widać – w tym przypadku wystarczyło stworzenie chwytliwego, dopasowanego tekstu, by zwykłą ofertę zamienić w perełkę.

Wish

Wiesz, w jaki sposób spędzają czas wolny najlepsi gracze? Marka Wish stworzyła niesztampową kampanię z wykorzystaniem video i najlepszych zawodników (w większości – piłkarzy, którzy nie wzięli udziału w Mundialu), by wypromować swój produkt – aplikację do robienia zakupów przez Internet.

To sprytne nawiązanie, w którym marka Wish zaangażowała zawodników takich jak:

  • Gareth Bale (Walia),
  • Tim Howard (USA),
  • Robin van Persie (Holandia)
  • Gianluigi Buffon (Włochy)
  • Claudio Bravo (Chile)

a także zawodników, którzy zagrali na Mistrzostwach Świata

  • Paul Pogba (Francja)
  • Neymar (Brazylia)

by przedstawić zakupy oraz upiększanie jako sposób na spędzanie wolnego czasu.

Zobacz jeden z filmów tutaj.

UberEats

Kolejny przykład kampanii, w której udział wziął zawodnik reprezentacji, która nie zagrała na Mistrzostwach Świata. Andrea Pirlo i specyficzne poczucie humoru sprawia, że postanowiliśmy uwzględnić tę reklamę w naszym zestawieniu.

UberEats stawia na jedność, którą często wiąże się z wydarzeniami sportowymi, a jednocześnie podkreśla, że dostarcza teraz produkty McDonald’s. Andrea Pirlo, który był zrozpaczony brakiem udziału Włochów w międzynarodowym turnieju postanawia urządzić imprezę.

“Andrea, słuchaj. Bardzo Cię przepraszam. Ale zastanów się nad tym. Po raz pierwszy od szesnastu lat możesz oglądać Mistrzostwa Świata FIFA jako fan. Cały świat czeka na te Mistrzostwa. To świetny powód do zorganizowania imprezy!”

Zobacz całe video tutaj.

Kto Waszym zdaniem najlepiej wykorzystał to sportowe wydarzenie do promocji swojej marki?

Za nami kolejny miesiąc. A to znaczy, że już bierzemy się do pracy, by przedstawić Wam najbardziej inspirujące kampanie reklamowe z lipca. Bądźcie czujni!

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...