Zmiany w Google: więcej tekstu, mniej banerów

Śledzenie zmian wprowadzanych przez Google to niemałe wyzwanie – nie tylko dla specjalistów od SEO. Co najmniej od 3 lat AdWords skupia się na segmencie mobile – nic dziwnego, skoro jedna trzecia sprzedaży w e-commerce pochodzi właśnie z urządzeń przenośnych. Nie inaczej jest w tym roku. Co warto wiedzieć o najświeższych zmianach i udogodnieniach?

Expanded Text Ads

Jednym z efektów strategii mobile-first jest, jak przekonują twórcy, nawet dwukrotne zwiększenie limitu znaków w reklamach AdWords. Mimo kilku podobieństw, przez wydłużenie miejsca na treści tekstowe w nowych reklamach przypominają one w większym stopniu normalne wyniki wyszukiwania, co z kolei owocuje wzrostem wskaźnika CTR nawet o 20%. Jak dokładnie będą wyglądać zmiany, które zaczną obowiązywać 26 października?

W ramach ETA reklama zawiera dwa nagłówki zamiast jednego; ujednolicony zostaje natomiast opis- zamiast dwóch pól mamy jedno, ułatwiające szczegółowe przedstawienie oferty reklamodawcy. Adres reklamowanej domeny uzyskiwany będzie automatycznie. I oczywiście – ETA lepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych, a granica między reklamami desktopowymi i mobilnymi właściwie ulega zatarciu.

Grafika z bloga Google pokazuje podstawowe różnice formatów – po lewej stronie widzimy nową wersję, po prawej – format dotychczasowy:

 

adwords

 

Blokowanie pełnoekranowych bannerów

Agresywne banery nawet i bez niedawnej decyzji Google’a nie były najskuteczniejszą strategią reklamową, a po zapowiedzianych na styczeń 2017 zmianach możemy spodziewać się ich stopniowego odchodzenia do lamusa. Google ukarze niższą pozycją w wyszukiwarkach m.in.:

  • wydawców stosujących pop-upy zasłaniające cały content na stronie
  • banery wymagające przewinięcia strony dla dotarcia do treści

adwords2

Z drugiej strony, część banerów nadal będzie akceptowana przez firmę, jeśli:

  • dotyczą one obostrzeń prawnych, takich jak pozyskiwanie plików cookies lub weryfikacji wieku użytkownika
  • banery zajmujące przestrzeń pozwalającą nałatwe przejście do treści, takie jak w przypadku aplikacji Chrome’a czy Safari

 adwords3

Promoted Pins

Wg Google, jedna trzecia wszystkich wyszukań odnosi się do lokalizacji. Nic więc dziwnego, że dotychczas wolne od reklam Google Maps w wyniku zmian może być już zaprzęgnięte do Twojej strategii. Zapewne sam korzystasz z funkcji „szukaj w pobliżu”, będąc na wakacjach lub w obcym mieście – teraz wśród czołowych wyników wyszukiwania będziesz mógł znaleźć również oznaczone treści reklamowe. Wprowadzona w czerwcu funkcja to szansa zwłaszcza dla lokalnych biznesów, małych i średnich firm gastronomicznych, warsztatów i dostawców usług.

https://adwords.googleblog.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html

adwords4

Usunięcie oznaczenia o mobilności strony

2 lata po wprowadzeniu oznaczenia o przystosowaniu strony do wymogów urządzeń mobilnych oraz obniżeniu rangi stron pozbawionych tego typu funkcji, jego dalsze istnienie jest bezcelowe – przekonuje Google. Obecnie ponad 85% stron jest przyjazne wobec urządzeń mobilnych – zmiana nie wpłynie jednak na to, że nieprzystosowane strony przestaną być gorzej widoczne w wyszukiwarce.

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Pandemia i jej wpływ na konsumentów

Po falach pandemii firmy powinny dostosować się do nieznanych dotąd warunków na rynku i zbudować relacje z odbiorcami, oferując nową...

9 powodów skuteczności list [prezentacja]

Zobacz prezentację i odkryj dlaczego treści w formie listy są tak skuteczne. Poprzedni post Następny post

Generowanie leadów nie musi być nudne

Kim jest lead w B2B? Czy jest to bezosobowa masa a może postać biznesmena rodem z lat 50.? Jeśli tak...