Jak przekonać marketera do aktualizacji baz danych?

Celem marketingu bazodanowego jest budowanie relacji z klientami. Im bliższa relacja, tym większa skłonność klienta do kupowania, również po wyższych cenach.

Marketerzy chętnie oddają się kreatywnym pracom nad designem, copywrittingiem, testowaniem, itp. zapominając, że nawet najlepszy pomysł na kampanię nie przyniesie pożądanego efektu jeśli baza danych nie jest zaktualizowana.

Na szczęście reklamodawcy często decydują się na „odświeżenie” dawno nie wykorzystywanych baz danych. Dane kontaktowe w nich zawarte mają to do siebie, że się dezaktualizują – ludzie zmieniają numery telefonów, skrzynki mailowe, etc. Realizacja jakiejkolwiek kampanii na nieaktualnej bazie danych zawsze wiąże się ze sporymi stratami. Często pretekstem do sprawdzenia kondycji posiadanej bazy danych jest realizacja kampanii „antychurnowej” (zapobiegającej migracji klientów).

JetVerify to narzędzie, które w kilku prosty krokach pozwala zweryfikować dane zawarte w bazie. Posiada ono moduł umożliwiający wgranie bazy danych z pliku płaskiego (.csv) i wykonanie zestawu testów sprawdzających jej jakość i aktualność.

Intuicyjny interfejs ułatwi import bazy i w krótkim czasie (zależnym od liczby rekordów oraz weryfikowanych danych kontaktowych) pozwoli uzyskać informacje na temat rodzaju błędów w niej zawartych. Na koniec całej operacji można pobrać oczyszczony plik danych, osobno otrzymując błędne rekordy do wglądu.

Utrzymanie wysokiej higieny bazy danych pozwala na optymalne jej wykorzystanie. Regularne czyszczenie bazy generuje spore oszczędności pieniędzy, czasu, pracy ludzi i znacznie zwiększa efektywność kampanii marketingowych.

array(24) { ["ID"]=> int(6529) ["id"]=> int(6529) ["title"]=> string(7) "MLubisz" ["filename"]=> string(13) "MLubisz-1.png" ["filesize"]=> int(108385) ["url"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["link"]=> string(28) "https://adnext.pl/mlubisz-2/" ["alt"]=> string(13) "michal lubisz" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(9) "mlubisz-2" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2021-03-24 13:17:11" ["modified"]=> string(19) "2021-03-24 13:17:47" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(9) "image/png" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(3) "png" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(250) ["height"]=> int(259) ["sizes"]=> array(24) { ["thumbnail"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1-150x150.png" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium-width"]=> int(250) ["medium-height"]=> int(259) ["medium_large"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium_large-width"]=> int(250) ["medium_large-height"]=> int(259) ["large"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["large-width"]=> int(250) ["large-height"]=> int(259) ["1536x1536"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["1536x1536-width"]=> int(250) ["1536x1536-height"]=> int(259) ["2048x2048"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["2048x2048-width"]=> int(250) ["2048x2048-height"]=> int(259) ["thumbnail-archive-content"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(250) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(259) ["medium_medium"]=> string(58) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2021/03/MLubisz-1.png" ["medium_medium-width"]=> int(250) ["medium_medium-height"]=> int(259) } }
Michał Łubisz
linkedin

Michał Łubisz

Co-Owner SCOOP

Ponad 20 lat na rynku mediów. Współzałożyciel jednej z pierwszych w Polsce agencji influencer marketingu Szeriszeri oraz agencji Scoop specjalizującej się w działaniach contentowych, SEO oraz publikacjach w prasie specjalistycznej i branżowej, posiadającej własne narzędzia: panel SCOOP oraz NextClick. Wcześniej przez ponad 8 lat związany z branżą wydawniczą. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Powiadomienia push – 5 kroków do satysfakcji klienta

Obecnie największym wyzwaniem sklepów internetowych jest dostarczanie pozytywnych doświadczeń klientom, również w kwestii otrzymywanych powiadomień transakcyjnych. W branży e-commerce liczy...

Usuwaj subskrybentów: 5 kroków do zadbanej bazy

Baza mailingowa to serce niemal każdej kampanii marketingowej i nawet jeżeli nie jest wykorzystywana bezpośrednio do promocji, zbieranie adresów bezwzględnie...

Jak automatyzować procesy i nie stać się robotem?

To, czy automatyzujesz już procesy marketingowe w swojej pracy, czy jeszcze nie, ma na razie względne znaczenie. Za 3 do...