Powiadomienia push – 5 kroków do satysfakcji klienta

powiadomienia push

Obecnie największym wyzwaniem sklepów internetowych jest dostarczanie pozytywnych doświadczeń klientom, również w kwestii dostarczalności powiadomień transakcyjnych. W branży e-commerce liczy się niezawodność i szybkość, dlatego warto zadbać o automatyzację ścieżki zakupowej klienta na podstawie wcześniej przygotowanych scenariuszy. Jakie powiadomienia push powinien otrzymywać użytkownik w trakcie procesu sprzedażowego?

1) Welcome message

To szczególny typ wiadomości transakcyjnej, którą otrzymuje użytkownik po rejestracji na stronie internetowej. Jest to pierwsze powiadomienie powitalne, które pozwoli już na wstępie podziękować odbiorcy za zainteresowanie się ofertą i zbudować pozytywne wrażenie. Wiadomość powinna być krótka, treściwa i przekazywać najważniejsze informacje na temat sklepu lub produktów.

2) Potwierdzenie transakcji

Po zakupie danego produktu w sklepie internetowym klienci oczekują wiadomości potwierdzającej zamówienie. Powinna być wysłana w możliwie najkrótszym czasie – kilka minut to zdecydowanie za długo. W przypadku wiadomości transakcyjnych sklepy online wykorzystują narzędzie do marketing automation. Dynamiczne powiadomienia one-to-one to jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie funkcji monitorującej zachowanie każdego z klientów.

3) Zmiana statusu zamówienia

Należy również zbudować automatyczną ścieżkę, dzięki której klient będzie na bieżąco informowany o przebiegu procesu zamówienia. Narzędzie do marketing automation PushAd pozwala wysyłać powiadomienia do klienta o rozpoczęciu procedury kompletowania oraz przygotowania produktu do wysyłki. W wiadomości warto zawrzeć informacje takie jak numer zamówienia, cena produktu, koszt i szacowany czas dostawy.

4) Porzucone koszyki

Powiadomienia push to bardzo efektywne narzędzie do marketing automation, które pozwala przywrócić porzucone koszyki, a co za tym idzie, zaangażować potencjalnego klienta w interakcję i zwiększyć sprzedaż. Podczas zakupów online użytkownicy mogą napotkać problemy, które zniechęcają do dokonania transakcji, np. zbyt wysoki koszt dostawy. W tym przypadku, aby zachęcić potencjalnego klienta do realizacji zamówienia, można zaoferować mu darmową wysyłkę, wykorzystując notyfikacje. Nic tak nie przyciąga użytkowników jak promocje na pożądane produkty. Za pomocą notyfikacji można ich poinformować o zmianie ceny (price alert), bazując na dedykowanych scenariuszach automatyzacyjnych opartych o triggery.

5) Ocena obsługi

Poza wiadomościami transakcyjnymi i działaniami promocyjnymi można wykorzystać notyfikacje do badania satysfakcji klientów. Po sukcesywnym dostarczeniu zamówienia warto wysłać krótką ankietę z pytaniami dotyczącymi jakości produktów czy obsługi. Jest to również dobry sposób na przypomnienie użytkownikowi o marce i zachęcenie go do ponownej interakcji.

 

Jarosław Sokołowski
linkedin

Jarosław Sokołowski

Dyrektor Zarządzający w PushAd

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego na podyplomowych kierunkach Marketing Internetowy oraz Handel Elektroniczny i promotor projektów końcowych poświęconych reklamie online. Pracował wcześniej jako Head of Marketing Automation and Lead Management w T-Mobile Polska i Head of Marketing & e-Commerce w Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego na SGH. Od ponad 20 lat związany z branżą turystyczną (także hobbystycznie) oraz reklamą tradycyjną i internetową. Zobacz więcej tekstów tego autora
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *