Co nowego na Facebooku?

“Znowu o zmianach na Facebooku?” – no cóż, naprawdę sporo się dzieje. Za nami kolejna konferencja F8, a to oznacza, że coś się zmienia. Z części nowości już możemy korzystać, a na niektóre musimy jeszcze poczekać. Tak czy inaczej – jest coraz ciekawiej! Chodźmy!

Czyszczenie historii

Jak można było się spodziewać – bardzo istotną rolę odgrywały zmiany dotyczące danych osobowych, które gromadzi Facebook. Trwają prace nad przygotowaniem funkcji “Wyczyść historię”.

Choć jeszcze nie znamy dokładnych informacji na temat działania tej funkcji – zgodnie z tym, co zapowiedział Erin Egan (VP and Chief Privacy Officer), po wyczyszczeniu historii będzie następować usunięcie danych umożliwiających identyfikację i powiązanie facebookowego konta z odwiedzanymi stronami internetowymi i aplikacjami.

Na przestrzeni ostatnich kilku tygodni reklamodawcy stosunkowo często natrafiali na problemy i zmiany w zakresie określania grup odbiorców. Niemniej jednak – Egan zapowiada, że możliwości dotyczące analizowania i optymalizacji skuteczności reklam nie ucierpią.

Jakich zmian w zakresie ochrony danych osobowych możemy się spodziewać? Wszystko będzie jasne za kilka miesięcy.

Przeczytaj również: Instagram w końcu sprzedaje!

Grupy, grupy, grupy

Facebook od dłuższego czasu stawia na umożliwienie tworzenia społeczności poprzez budowanie grup na Facebooku. Tym razem administratorzy grup dostali rozwiązania, które pomogą im zarządzać społecznościami.

“Administratorzy grup tworzą bezpieczne i wspierające społeczności, do których ludzie wracają każdego dnia. Wiemy, że administratorzy inwestują swój czas i energię, żeby zarządzać swoimi grupami, a niektórzy powiedzieli nam, że chcieliby narzędzi, które pomogą im rozwijać swoje społeczności i oferować więcej ich członkom”.

Alex Deve (Facebook, Product Director, Groups)

f8 1Nowa opcja czeka także na członków grup. Część z nich już może korzysta z zakładki poświęconej grupom, która ułatwia nawigację i korzystanie z udziału w społecznościach.

Randkowanie

Skoro ludzie i tak korzystają z Facebooka w celu randkowania, to dlaczego im tego nie ułatwić? Rozwiązanie zapowiada się interesująco. Użytkownicy będą mogli utworzyć profil randkowy, który będzie oddzielony od ich prywatnego profilu na Facebooku. I jak nietrudno się domyślić – w odróżnieniu od “standardowej” płaszczyzny – to, co użytkownicy będą robić w ramach randkowania, nie będzie pokazywane ich znajomym.

Wykorzystanie danych na temat zainteresowań, udziału w grupach czy wydarzeniach może być ciekawym sposobem na “swatanie” i tworzenie relacji z (nie)przypadkowymi osobami.

Czekamy na informacje o przeprowadzonych testach, które mają pojawić się jeszcze w tym roku.

Transparentne strony

“Nasz główny cel jest bardzo prosty. Chcemy zmniejszyć liczbę złych reklam, chcemy mieć pewność, że ludzie rozumieją to, co widzą, kto za to zapłacił i pełnię tego, co inni mogą zobaczyć”.

Sheryl Sandberg (Facebook COO)

f8 2

Możesz wejść na dowolny fanpage i sprawdzić, jakie reklamy pod kątem social media marketingu zamieszcza na Facebooku, Instagramie i w innych produktach firm Facebooka, wybrana strona. Widzisz reklamy wyświetlane grupom odbiorców do których nie należysz i co więcej – możesz nawet sprawdzać kreacje wyświetlane w innych krajach.

Działania mające na celu poprawę transparentności materiałów reklamowych dotyczą w znacznym stopniu kampanii dotyczących polityki.

“Jeśli chodzi o reklamę na Facebooku, ludzie powinni wiedzieć, kim jest reklamodawca i zobaczyć zamieszczane reklamy, zwłaszcza w przypadku reklam politycznych. Ten poziom transparentności jest dobry dla demokracji i dla procesu wyborczego. Transparentność pomaga wszystkim (…) w braniu odpowiedzialności przez reklamodawców za to, kim są i co mówią w różnych grupach”.

Rob Goldman (VP of Ads)

Czego jeszcze możemy się spodziewać? Czyszczenie historii, rozwój grup, poprawa transparentności reklam, narzędzie do nawiązywania znajomości i funkcja randkowania to tylko część z nadchodzących zmian.

Jak tylko zbierzemy więcej informacji o najnowszych i najważniejszych rozwiązaniach dla reklamodawców poinformujemy Was w kolejnych publikacjach!

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...