W drodze na szczyt Google

Masz już stronę internetową i chcesz, aby w końcu zaczęła generować zysk? W takim razie nadszedł czas, by zająć się pozyskiwaniem ruchu. Dziś przyjrzymy się jednemu z najbardziej skutecznych sposobów na zdobycie odbiorców – a jest nim pozycjonowanie strony internetowej. Skupimy się na 3 aspektach, dzięki którym Twoja strona zacznie wędrować na szczyt Google.

Zanim jednak zaczniemy – musisz pamiętać, że warto patrzeć na te działania całościowo. Skupiając się tylko na wybranych elementach, możesz zaniedbać inne – równie proste, co istotne działania wpływające na pozycję w wyszukiwarce. Niemniej – przed Tobą 3 sposoby, które od wielu lat są piekielnie skuteczne.

Pozyskiwanie linków

Liczba i jakość linków prowadzących do Twojej witryny pełnią niesamowicie istotną rolę. Pojawia się jednak pytanie – skąd i w jaki sposób pozyskiwać linki? Już wyjaśniamy!

    • Zakup
      Możesz uruchomić własną sieć kontaktów, pozyskać zainteresowanych z grup w mediach społecznościowych lub skorzystać z platform wspomagających takie działania – i zapłacić wydawcy za to, że zamieści na własnej witrynie treści zawierające link do Twojej strony.
    • Współpraca
      Zamiast płacić wydawcy za zamieszczenie linków w jego witrynie, możesz również zaproponować współpracę, dzięki której obie strony pozyskają linki ze swoich witryn.
    • Fora internetowe
      Fora to dobry i sprawdzony sposób na pozyskiwanie linków. Możesz zamieścić link do witryny w opisie własnego profilu, w stopce albo w treści komentarza. Musisz jednak wiedzieć, że fora często są dziś przepełnione osobami, których praca polega na pozyskiwaniu linków w ten sposób. Zadanie jest coraz trudniejsze, ponieważ z jednej strony – czyhają na Ciebie osoby wynajęte przez konkurencję, a z drugiej – moderatorzy for, którym zależy na utrzymaniu wysokiej jakości dyskusji.
    • Blogi
      Podobnie jak w punkcie powyżej – możesz komentować i pozyskiwać linki z blogów. Sekcje komentarzy na blogach często są kontrolowane przez autora, a dodanie komentarza wymaga akceptacji moderatora. Jeżeli jednak przygotujesz obszerny, merytoryczny komentarz, który odpowiada treści wpisu – możesz liczyć na pozyskanie linków z komentarza na blogu.
    • SEO PR
      Wykorzystuj relacje lub organizuj niesztampowe akcje, które przykują uwagę innych wydawców i dziennikarzy internetowych. To stosunkowo prosty i skuteczny sposób na pozyskanie linków z serwisów informacyjnych i/lub biur prasowych.

Zanim rozpoczniesz pracę nad pozyskiwaniem linków, dowiedz się, czym są atrybuty dofollow i nofollow, a także zapoznaj się z zasadami Google. Prowadzenie działań niezgodnych z zasadami Google może zakończyć się nałożeniem kary na Twoją witrynę.

Optymalizacja witryny

Działania takie jak na przykład pozyskiwanie linków można prowadzić regularnie i w sposób ciągły. Optymalizacja witryny to zadanie, które nie wymaga ciągłych działań – natomiast warto być na bieżąco, aby odpowiadać na modyfikacje ze strony wyszukiwarki.

Warto zapoznać się z najważniejszymi wytycznymi i rozpocząć pracę od udoskonalenia meta tagów. Praca nad optymalizacją tagów powinna bazować na znajomości struktury witryny i określeniu kluczowych fraz.

    • Title
      Tworząc tagi tytułowe należy zwrócić uwagę na to, aby zawierały kluczowe frazy oraz by były krótkie i unikalne. Zwróć uwagę na adres URL. Tytuł jest istotny zarówno dla wyszukiwarki, jak też dla użytkowników.
    • Description
      Meta description również powinny zawierać kluczowe frazy, a także być stworzone w taki sposób, aby przyciągać uwagę użytkownika i zachęcać go do kliknięcia w dany wynik wyszukiwania.

Pamiętaj, że tagi, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, nie powinny zawierać fraz kluczowych kosztem jakości. Zawsze staraj się wkomponować frazę w kontekst tak, aby wyglądała naturalnie. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić – skup się na stworzeniu atrakcyjnego i skutecznego opisu.

Treści na stronie

Tworzenie treści, które jednocześnie odpowiadają na “potrzeby” wyszukiwarki oraz są wartościowe dla odbiorców, to element, nad którym należy ciągle pracować. Na szczęście – Google w tym przypadku docenia twórców.

Jeżeli nie masz doświadczenia z copywritingiem, tworzenie dobrych treści na początku może być dla Ciebie czasochłonne. Z biegiem czasu nabierzesz płynności. Większość SEOwców powie Ci, że “content is king”. Pamiętaj, by regularnie publikować treści atrakcyjne i unikalne, stworzone w sposób, który pozwoli je dobrze czytać zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarki.

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...