Performance marketing w promocji szkolnictwa wyższego

reklama szkoły wyższej

Obecny niż demograficzny powoduje, że uczelnie wyższe oraz inne podmioty zajmujące się zawodowo edukacją młodych coraz mocniej muszą walczyć o nowych podopiecznych.

Wypełnienie auli słuchaczami staje się z roku na rok coraz trudniejsze – studentów jest coraz mniej, a podmiotów chcących edukować coraz więcej, dlatego uczelnie zaczynają sięgać po rozwiązania adresowane do maturzystów i pomagające przyciągać chętnych.

Jednym z najlepszych pomysłów na pozyskiwanie studentów w ramach działań marketingowych jest szeroka kampania promocyjna w Internecie, dzieląca się na dwie kompatybilne podkampanie – zasięgową i efektywnościową, które mogą pozwolić uczelniom wyższym nie martwić się o to, że do października nie znajdą się chętni na edukację. MasterMind Media, realizując podobne działania, poprzez właściwy dobór kanałów oraz dotarcie do określonych wcześniej targetów użytkowników prowadzi wiele kampanii dla uczelni wyższych, które potrafią zachęcać miesięcznie nawet 600 studentów do wybrania ich oferty.

Etapy kampanii:

  1. Kampania zasięgowa – Podstawowym celem kampanii jest dotarcie do jak największej ilości użytkowników, będących „targetem” uczelni. Zależnie od grupy docelowej (studenci polscy bądź zagraniczni oraz kierunki, jakie uczelnia ma w swojej ofercie ) kampania jest dzielona na kanały promocji (Facebook, Google, display, content oraz mailing) i kierowana do wybranego targetu z komunikacją budującą świadomość o istnieniu spełniającej ich wymagania uczelni.
    Kampania powinna być uruchomiona ok. 3 miesiące przed otwarciem listy,  by użytkownicy mieli czas zapoznać się z uczelnią, nabrać zaufania oraz zapisać w podświadomości informację o niej. Kampania będzie trwać tylko do momentu otwarcia list.
  2. Kampania efektywnościowa – Uruchomiona w dniu otwarcia zapisów na uczelnię ma na celu pozyskać jak najwięcej leadów – użytkowników, którzy tam zaaplikują/ zarejstrują się w systemie/ wypełnią formularz zgłoszeniowy. Rozliczanie następuje za zwalidowanego leada (sprawdzonego przez uczelnię i określonego jako „realny użytkownik”).  Kanały promocji, dzięki którym generowanie leadów da najlepszy efekt, to remarketing (docieramy w ten sposób do użytkowników, którym wyświetlaliśmy wcześniej komunikację uczelni i budowaliśmy świadomość jej istnienia), Facebook oraz mailing. Te 3 kanały pozwolą na pełną optymalizację efektywności i wygenerowanie najbardziej jakościowych wyników kampanii.

Wczesne planowanie strategiczne, dobór komunikacji, przygotowanie responsywnych landing page`ów, na których użytkownicy wypełniają formularze oraz kreacji graficznych pozwala na osiągnięcie niemal 100% efektywności, a konwersja może wzrosnąć nawet do poziomu 6%, dlatego bardzo ważne jest, by wybrać odpowiedniego partnera zarządzającego kampanią.

„Już od kilku lat regularnie – sezonowo bądź całorocznie – współpracujemy z uczelniami wyższymi, dla których obsługujemy całą ścieżkę pozyskiwania studentów w przestrzeni online. Początkowe budowanie relacji uczelni z użytkownikami, następnie tworzenie skutecznych materiałów graficznych i ciągła, równoczesna optymalizacja wszystkich kanałów promocji pozwala nam na pozyskiwanie znakomitej liczby aplikacji”

–mówi Agnieszka Tomczyk, dyrektor zarządzająca MasterMind Media

 

bool(false)
Agnieszka Tomczyk
linkedin

Agnieszka Tomczyk

Managing Director w Mastermind Media

15-letnie doświadczenie pracy z klientami zdobywane w sieciowym domu mediowym i pracy dla największych reklamodawców na rynku Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Jak wykorzystać psychologię, by sprzedawać więcej?

Czy zastanawiasz się czasem, dlaczego – skoro sam masz styczność z branżą marketingową i wiesz, o co tu chodzi –...

Autentyczność – klucz do skutecznej komunikację marki

Nakładem wydawnictwa Onepress pojawiła się niedawno książka Anny Piwowarskiej “Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i autentycznym przekazie?”....