Trendy Instagram Marketingu (cz. 1)

Instagram się zmienia. Rozwija się w niesamowitym tempie. Wymaga większego zaangażowania w tworzenie treści i wykorzystania możliwości reklamowych do zbudowania jeszcze większej społeczności. Chcesz poznać trendy Instagram Marketingu na rok 2018? Chodźmy!

Na start jeszcze raz przyjrzyjmy się tym niesamowitym liczbom.

Rok 2013 – 100 000 000 użytkowników
Rok 2016 – 500 000 000 użytkowników
Rok 2017 (kwiecień) – 700 000 000 użytkowników
Rok 2017 (wrzesień) – 800 000 000 użytkowników

We wrześniu 2017 r. 500 000 000 użytkowników korzystało z Instagrama codziennie. Nie znamy jeszcze oficjalnych informacji na temat obecnej liczby użytkowników, ale prawdę mówiąc – nie ma to większego znaczenia. Niezależnie od tego, jak duży wzrost zanotował IG, jesteśmy przekonani, że warto jeszcze bardziej zaangażować się w ten kanał.

Nie tylko my. Liczba kont firmowych w lipcu 2017 wynosiła 15 milionów. W listopadzie było ich już 25 milionów. Zgodnie z oficjalnymi danymi Instagrama z listopada 2017 – aż 80% użytkowników obserwuje konta firmowe, a 200 milionów użytkowników odwiedza te profile każdego dnia.

Rozwój Instagrama robi wrażenie, ale czas przejść do sposobów na wykorzystanie tego gigantycznego potencjału!

Trend #1: Live streamy

Popularność formy video nie omija Instagrama. Choć video może czasami wywoływać mnie polubień niż zdjęcia – to daje możliwość zatrzymania uwagi odbiorcy na dłużej. Transmisje na żywo to kolejny poziom video. Są wyświetlane między innymi w sekcji Stories, a followersi otrzymują o nich powiadomienia. Obecnie możliwe jest również przesyłanie transmisji w wiadomościach prywatnych.

Możesz znaleźć kilka różnic pomiędzy relacjami live realizowanymi w różnych kanałach, ale ich istota się nie zmienia – pokazujesz swoją (lub firmy) prawdziwą twarz i skuteczniej budujesz relacje.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej – przeczytaj “Transmisje Live – jak Twoja firma może na tym skorzystać?”, gdzie opowiadamy o tym na przykładzie Facebooka.

Trend #2: Reklama w Stories

Wprowadzenie funkcji Stories było tym, co pozwoliło Instagramowi wejść na tak wysokie obroty. Stories daje potężne możliwości reklamodawcom. Można porównać je do reklam wyświetlanych przed filmem w kinie. Dlaczego? Bo właściwie nic innego nie odbiera wtedy uwagi użytkownika wpatrzonego w ekran. Jest jednak ważna różnica – znacznie łatwiej stworzyć reklamę, którą ludzie chętnie obejrzą pomiędzy innymi Stories niż reklamę, która nie zirytuje widowni czekającej od pół godziny na rozpoczęcie filmu. I jeszcze coś – reklamy w Stories przekierowują do strony z zakupami.

Przeglądanie Stories dla wielu użytkowników stało się główną czynnością prowadzoną na Instagramie. W związku z tym influencerzy często tworzą relacje, w których informują o publikacji nowego posta.

Bardzo istotne jest również wykorzystanie ich organicznego potencjału. Znajdź swój sposób na Stories, które będą angażować Twoich odbiorców i zapisuj wyróżnione relacje. Od 24 kwietnia 2018 r.  tworzenie relacji jest znacznie łatwiejsze i szybsze – możesz jednocześnie publikować wiele obrazów/filmów.

Trend #3: Shopping feature

Jeżeli prowadzisz sprzedaż przez Internet – teraz możesz korzystać z Instagrama do bezpośrednich przekierowań do Twojego sklepu. W innej publikacji pisaliśmy o bardzo dobrych – a właściwie najlepszych – wynikach Instagrama w zakresie wskaźnika interakcji. Teraz droga Twoich odbiorców do sklepu to dosłownie 3 tapnięcia.

i1

i2 i3 i4

 

O sprzedaży na Instagramie opowiemy więcej w jednym z kolejnych artykułów!

Trend #4: Mikroinfluencerzy

Współpraca z mikroinfluencerami to bardzo gorący temat 2018 roku. Instagram jest kolejnym kanałem, który kapitalnie sprawdza się w tym zakresie. Jeżeli bardziej niż na szerokim zasięgu zależy Ci na dotarciu do precyzyjnie określonej grupy docelowej i przełożeniu na wyniki zakupowe – współpracuj z mikroinfluencerami.

Zapoznaj się z case study porównującym wyniki kampanii prowadzonych przez influencera mającego 600 000 followersów i mikroinfluencera z ok. 10 000 followersów na Instagramie.

influ

Zobacz case study

 

Trend #5: User-Generated Content

Czy zgodzisz się z tym, że wykorzystywanie treści tworzonych przez Twoich odbiorców nigdzie nie sprawdza się tak dobrze jak na Instagramie? Hashtagi i oznaczanie spisują się w tym zakresie naprawdę świetnie. Wiele marek wykorzystuje User-Generated Content do skutecznej promocji.

Udostępnianie treści odbywa się jednak na zupełnie innej zasadzie niż choćby w przypadku Facebooka. W związku z naruszaniem praw – forma udostępniania materiałów na Instagramie prawdopodobnie ulegnie znaczącym zmianom. Dowiedz się więcej na temat Rights Managera.

Sposób udostępniania treści prawdopodobnie zmieni się w 2018 roku, ale na pewno nie zmieni się to, że użytkownicy będą tworzyć materiały powiązane z Twoją marką.

Dowiedz się, co zrobić, aby klienci pokazywali Twoją markę na Instagramie. Przeczytaj drugą część artykułu: Trendy instagram Marketingu cz. 2

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...