Proste wskazówki promocji marki na Instagramie

Kiedy powstaje ten wstęp jest początek 2016 roku, wtorek przed godziną 11:00. Według Internet Live Stats na Instagramie opublikowano już w tym dniu ponad 30 milionów zdjęć. Nie sposób nadążyć za licznikiem danych, który kręci się jak opętany. Każda z tych informacji walczy o uwagę odbiorcy. Marki ze swoimi komunikatami rywalizują z treściami tworzonymi przez osoby prywatne, influencerów i inne firmy. Jak zatem stać się liderem na Instagramie?

W artykule znajdziesz 4 wskazówki promocji marki na Instagramie. Będziesz mógł wykorzystać je do przygotowania własnej strategii i wyróżnienia się w tym kanale social media.

1. Miej cel i opowiadaj historię 

Żeby Instagram działał na korzyść marki, trzeba przede wszystkim zacząć od zrozumienia tego kanału. Obserwuj użytkowników – to jakie zdjęcia publikują, jak kreują siebie na swoich profilach. Bardzo szybko zorientujesz się, że na Instagramie króluje estetyka (piękne, atrakcyjne fotografie) i kreatywność (ciekawe i inspirujące aranżacje jedzenia, mody, wnętrz itd.).

Jak już poznasz styl Instagrama  – odpowiedz sobie na pytanie: czy jestem w stanie wykorzystać go na korzyść marki, nie tylko po to, żeby tam po prostu być? Działania na Instagramie muszą być podporządkowane celom i wizji marki.

Jakie mogą być cele obecności marki na Instagramie?

  • prezentowanie produktu,
  • przekierowanie ruchu na stronę,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • dzielenie się codziennym życiem i kulturą firmy,
  • przyciąganie nowych pracowników (employer branding).

 

WSKAZÓWKA: Instagram może się okazać głównym kanałem angażowania odbiorców marki, ale może też po prostu wspierać jej działania na innym polu, np. odpowiadać za budowanie wizerunku pracodawcy. Obojętnie jaki to będzie cel powinien być jasno sprecyzowany. Dzięki temu łatwiej będzie tworzyć odpowiednie treści, które stworzą unikatową historię.

INSPIRACJA: Profil National Geographic (@natgeo) publikuje piękne zdjęcia z wielu zakątków świata, realizując tym samym przewodnią myśl: „Life is an adventure – enjoy the ride and world through the eyes of the National Geographic photographers”. Każde zdjęcie jest uzupełnione krótką historią i odsyła do profilu twórcy, gdzie można zobaczyć więcej fotografii. W ten sposób Nathional Geographic realizuje swój cel, jednocześnie opowiadając fascynującą historię. 

Profil społecznościowy natgeo

źródło: @natgeo

2.  Twórz zdjęcia we własnym stylu

Przygotuj przewodnik stylu marki, w którym określisz filtry, kolorystykę i kompozycję zdjęć. Poprzez konsekwentne trzymanie się własnego stylu marka pokazuje swój własny, niepowtarzalny charakter.

INSPIRACJA: Na profilu Bon Puf (@bonpuf)  – małego biznesu zajmującego się produkcją i zaopatrzeniem imprez w watę cukrową, znajdziesz zdjęcia utrzymane w stylistyce cukierkowej, utrzymane w pastelowej kolorystyce. Każde z nich od razu kojarzy się z działalnością firmy, nawet jeśli na zdjęciu nie ma samego produktu.

6 zdjęć przedstawiających watę cukrową

źródło: @bonpuf

Na Instagramie bardzo ważna jest kompozycja zdjęć, która na profesjonalnie prowadzonych profilach jest po prostu odpowiednio stylizowana. Na przykład: talerz zwykłej zupy pomidorowej będzie występował na zdjęciu w towarzystwie różnych akcesoriów (ładna serwetka, w tle widać świeże kwiaty, a dookoła można zobaczyć rozrzucone pomidorki koktajlowe). 

INSPIRACJA: Strona 17 (@strona17) to profil prywatny prowadzony przez dwie dziewczyny, które publikują przyciągające wzrok kompozycje z książką. Styl zdjęć można nazwać połączeniem artystycznego nieładu z minimalizmem. Na tym profilu nie ma przypadkowych ujęć i akcesoriów. Wszystko jest z gustem dobrane. Dzięki temu jak już raz zajrzy się na profil, nie pomyli się go z żadnym innym. Dziewczyny wytyczyły kierunek promocji książki i niewątpliwie mogą być inspiracją dla każdego wydawnictwa i nie tylko!

6 zdjęć przedstawiających książke

źródło: @strona17

INSPIRACJA: Z kolei na profilu Zary (@zara) panuje czysty minimalizm. Każdego dnia publikowane są stylizacje z wykorzystaniem ubrań marki, które nie są wspierane przez żadne dodatkowe przedmioty, a modelki występują na biały tle. W ten sposób marka zwraca na siebie uwagę i podkreśla, że to właśnie produkt jest tutaj najważniejszy.

 

6 zdjęć z różnymi kreacjami i kobietami

źródło: @zara

WSKAZÓWKA: Oprócz kompozycji pojedynczych zdjęć miej na uwadze to, jak prezentuje się profil całościowo. Zanim opublikujesz zdjęcie zastanów się, czy pasuje do reszty wpisów oraz czy razem z pozostałymi buduje spójną historię.

INSPIRACJA: Juliet Zulu (@julietzulu) – amerykańska agencja kreatywna tworzy ze zdjęć układanki. W ten sposób zwraca uwagę na to, że potrafi w niestandardowy  sposób wykorzystać Instagrama, co w tej branży na pewno zostanie docenione. 

6 zdjęć pokoju z człowiekiem

źródło: @julietzulu

3. Nie zapominaj o hashtagach

Hashtagi pełnia funkcję grupowania treści i są nieodłącznym elementem idealnego postu na Instagramie. Za ich pomocą użytkownicy odnajdują materiały, które ich interesują, np. miłośnicy książek używają: #bookstagram do oznaczania zdjęć książek.

Przygotuj zbiór hashtagów, które pasują do profilu marki i skrupulatnie ich używaj. Do tego celu możesz wykorzystać gotowe listy, np. TopLikeTags

Jakich hashtagów używać?

  • firmowe hashtagi – dedykowane marce lub konkretnej kampanii/produktowi, np. #mamsmakanamaka to hashtag promujący McDonalds Polska.

Połowa ołówka i połowa frytki mamsmakanamaka

źródło: @mamsmakanamaka

  • popularne hashtagi – np. Kawa Rzeszowska do tagowania zdjęć wykorzystuje hashtagi najczęściej używane przez miłośników kawy, np. #coffeelove, #coffebrake, #coffetogo.

Kanapka i kawa

 

źródło: @kawarzeszowska

WSKAZÓWKA: Nie przesadzaj z ilością hashtagów. Użytkownicy je uwielbiają, ale ich nadmiar pod twoimi postami może być traktowany jako spam. 

Dodatkowe informacje o hashtagach znajdziesz tutaj: „Mania hashtagowania – jak ją dobrze wykorzystać?„.

Na koniec…po prostu bądź człowiekiem

Pamiętaj, że na Instagramie jesteś przede wszystkim dla swojej społeczności. Angażuj się w rozmowy z fanami, odwdzięczaj się śledzeniem ich profili i repostuj posty nawiązujące do marki. Poprzez komentarze pokazujesz osobowość marki. Przygotuj się też na pytania fanów – Instagram również może być miejscem, w którym będziesz udzielać im pomocy. Budowanie społeczności marki na Instagramie na pewno zwróci się z nawiązką!

array(24) { ["ID"]=> int(6078) ["id"]=> int(6078) ["title"]=> string(16) "Paulina_Kaminska" ["filename"]=> string(21) "Paulina_Kaminska.jpeg" ["filesize"]=> int(3522) ["url"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["link"]=> string(35) "https://adnext.pl/paulina_kaminska/" ["alt"]=> string(17) "Paulina Kamińska" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(16) "paulina_kaminska" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-31 18:35:22" ["modified"]=> string(19) "2020-07-31 18:35:32" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(96) ["height"]=> int(96) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["thumbnail-width"]=> int(96) ["thumbnail-height"]=> int(96) ["medium"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["medium-width"]=> int(96) ["medium-height"]=> int(96) ["medium_large"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["medium_large-width"]=> int(96) ["medium_large-height"]=> int(96) ["large"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["large-width"]=> int(96) ["large-height"]=> int(96) ["1536x1536"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["1536x1536-width"]=> int(96) ["1536x1536-height"]=> int(96) ["2048x2048"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["2048x2048-width"]=> int(96) ["2048x2048-height"]=> int(96) ["thumbnail-archive-content"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(96) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(96) ["medium_medium"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["medium_medium-width"]=> int(96) ["medium_medium-height"]=> int(96) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(66) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Paulina_Kaminska.jpeg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(96) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(96) } }
Paulina Kamińska
linkedin

Paulina Kamińska

W branży marketingu internetowego pracuje od 2012 roku. Doświadczenie zdobywała w agencjach interaktywnych oraz w startupie, pracując jako copywriter i content manager. Od zawsze fascynują ją treści, stąd w marketingu najbardziej lubi content marketing. Wolny czas spędza na czytaniu i prowadzeniu bloga paulinakaminska.pl. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Jak wykorzystać psychologię, by sprzedawać więcej?

Czy zastanawiasz się czasem, dlaczego – skoro sam masz styczność z branżą marketingową i wiesz, o co tu chodzi –...

Autentyczność – klucz do skutecznej komunikację marki

Nakładem wydawnictwa Onepress pojawiła się niedawno książka Anny Piwowarskiej “Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i autentycznym przekazie?”....