Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Kody QR w komunikacji marki

Opportunity Alert #84: Daj nowe życie kodom QR

Odkryj nowe oblicze kodów QR! Wcześniej często niedoceniane, przeżywają drugą młodość w bezdotykowej, post-pandemicznej rzeczywistości.

Podstawową funkcją kodów QR (czyli Quick Response Code) jest zapisanie informacji w kilku możliwych formatach: od zwykłego tekstu przez dane adresowe czy treść SMS aż po przekierowanie do konkretnego url (np. firmowej strony www, podstrony produktu czy profilu firmy na FB lub LI).

Jak wykorzystać je w nowej normalności? Klienci poszukują aktualnie łatwych sposobów uzyskiwania dodatkowych informacji o firmach i produktach bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Mając to na uwadze WhatsApp wprowadził niedawno kody QR, które umożliwiają szybkie dodawanie nowego kontaktu, a także rozpoczęcie wątku rozmowy z firmą bezpośrednio po zeskanowaniu kodu.

Kody QR radzą sobie także świetnie w zupełnie innej branży. Krakowskie restauracje eliminują papierowe menu i zastępują je kodem, który otwiera wielojęzyczne menu w telefonie. W Warszawie kodami QR zaczęli posługiwać się przewoźnicy, którzy kierują nimi podróżnych do aktualnych rozkładów jazdy.

O nowych sposobach łączenia się z firmami na Whatsapp za pomocą QR kodów (i więcej) przeczytasz tutaj

Zobacz również

Zostań online: ruch w internecie w czasach kwarantanny

Pandemia COVID-19 spowodowała ogromne zmiany w najważniejszych obszarach życia, jasne jest więc, że wpłynęła również na zainteresowania, konsumpcję treści i…

Owned media

Owned media to pojęcie z zakresu PR i content marketingu, które w typologii branżowej oznacza firmową platformę lub wydzieloną przestrzeń…

Instagram Stories: jak się za to zabrać?

Instagram Stories spełnia marzenia marketingowców, którzy chcą docierać do dużego grona odbiorców. Bez konieczności płacenia lub stosowania jednego z tysięcy…