Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Pozycja zero w Google

Opportunity Alert #96: Zajmij pozycję zero w Google

Jak Google udziela odpowiedzi na pytania użytkowników? Podpowiadając linki do treści, które zawierają najbardziej trafne i kompletne informacje pasujące do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę. Cel firm, które pozycjonują się w Google, to zajęcie istotnego miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Od niedawna w Google istnieje także pozycja zero – bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika, sugerowana w wyróżnionym graficznie akapicie u góry strony wyników (wpisz w Google frazę “10 seo tips”, żeby zobaczyć przykład). Użytkownik otrzymuje odpowiedź na swoje pytanie bez konieczności klikania w artykuł (to tzw. no-click search). Google robi to po to, aby zapewnić użytkownikom szybką odpowiedź i zatrzymać ich wewnątrz swojego ekosystemu.

Dlaczego warto powalczyć o pozycję zero w Google? Pełna odpowiedź udzielona na pytanie użytkownika już w wyszukiwarce z jednej strony (teoretycznie) zmniejsza ruch na Twoją witrynę, ale z drugiej strony – buduje wiarygodność Twojego serwisu. Sprytnie stworzona odpowiedź na pytanie użytkownika zawiera tylko część kluczowych informacji lub niepełną listę z wyjaśnieniami i zachętę do zapoznania się z resztą materiału już po kliknięciu, w pełnym artykule.

Zobacz również

Powiadomienia push i targetowanie użytkowników

Podstawowym przeznaczeniem powiadomień push jest zaangażowanie użytkowników, podtrzymanie kontaktu, zwiększenie ruchu w witrynie i informowanie o ofercie sklepów online. Jednak…

E-mail marketing

E-mail marketing to w uproszczeniu wykorzystywanie poczty elektronicznej do komunikacji marketingowej, której celem jest promowanie marki, produktów i/lub usług. E-mail…

Facebook Ads – reklama na Facebooku

Facebook Ads to nazwa systemu reklamowego serwisu społecznościowego Facebook. Przez wielu marketingowców jest obecnie uważany za jedną z najlepszych możliwości…