Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Pozycja zero w Google

Opportunity Alert #96: Zajmij pozycję zero w Google

Jak Google udziela odpowiedzi na pytania użytkowników? Podpowiadając linki do treści, które zawierają najbardziej trafne i kompletne informacje pasujące do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę. Cel firm, które pozycjonują się w Google, to zajęcie istotnego miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Od niedawna w Google istnieje także pozycja zero – bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika, sugerowana w wyróżnionym graficznie akapicie u góry strony wyników (wpisz w Google frazę “10 seo tips”, żeby zobaczyć przykład). Użytkownik otrzymuje odpowiedź na swoje pytanie bez konieczności klikania w artykuł (to tzw. no-click search). Google robi to po to, aby zapewnić użytkownikom szybką odpowiedź i zatrzymać ich wewnątrz swojego ekosystemu.

Dlaczego warto powalczyć o pozycję zero w Google? Pełna odpowiedź udzielona na pytanie użytkownika już w wyszukiwarce z jednej strony (teoretycznie) zmniejsza ruch na Twoją witrynę, ale z drugiej strony – buduje wiarygodność Twojego serwisu. Sprytnie stworzona odpowiedź na pytanie użytkownika zawiera tylko część kluczowych informacji lub niepełną listę z wyjaśnieniami i zachętę do zapoznania się z resztą materiału już po kliknięciu, w pełnym artykule.

Zobacz również

Kampania AdWords

Kampania AdWords to taktyka związana z marketingiem internetowym, polegająca na wyświetlaniu treści reklamowych w wyszukiwarce Google oraz na stronach wydawców stowarzyszonych…

Jak tworzyć strategię social media marketingu?

Wydarzenia z ostatnich tygodni po raz kolejny przypomniały marketingowcom, jak krucha może okazać się strategia oparta tylko na jednym kanale…

Marketing internetowy (marketing online)

Marketing internetowy, marketing online –  obejmuje działania marketingowe realizowane na płaszczyźnie Internetu. Umożliwia wyświetlanie komunikatów w szerokim zakresie dostępnych form…