Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Pozycja zero w Google

Opportunity Alert #96: Zajmij pozycję zero w Google

Jak Google udziela odpowiedzi na pytania użytkowników? Podpowiadając linki do treści, które zawierają najbardziej trafne i kompletne informacje pasujące do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę. Cel firm, które pozycjonują się w Google, to zajęcie istotnego miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Od niedawna w Google istnieje także pozycja zero – bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika, sugerowana w wyróżnionym graficznie akapicie u góry strony wyników (wpisz w Google frazę “10 seo tips”, żeby zobaczyć przykład). Użytkownik otrzymuje odpowiedź na swoje pytanie bez konieczności klikania w artykuł (to tzw. no-click search). Google robi to po to, aby zapewnić użytkownikom szybką odpowiedź i zatrzymać ich wewnątrz swojego ekosystemu.

Dlaczego warto powalczyć o pozycję zero w Google? Pełna odpowiedź udzielona na pytanie użytkownika już w wyszukiwarce z jednej strony (teoretycznie) zmniejsza ruch na Twoją witrynę, ale z drugiej strony – buduje wiarygodność Twojego serwisu. Sprytnie stworzona odpowiedź na pytanie użytkownika zawiera tylko część kluczowych informacji lub niepełną listę z wyjaśnieniami i zachętę do zapoznania się z resztą materiału już po kliknięciu, w pełnym artykule.

Zobacz również

Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa,…

Strategia – fundament content marketingu

Jako marketerzy ciągle stykamy się z nowinkami dotyczącymi rozwiązań, które możemy wykorzystywać w komunikacji z użytkownikami. Coraz więcej osób dostrzega…

Gdzie dystrybuować treści dla pokolenia Z?

Ten artykuł mógłby nazywać się np. “[SZOK!] – 3 rzeczy, których nie wiedziałeś o współczesnych nastolatkach”, albo “[ZOBACZ] [MEMY] Gdzie…