Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Kategorie produktowe w sklepie on-line

Opportunity Alert #59: Rekomenduj inne kategorie produktowe

Prowadzisz sklep online z produktami jednej kategorii? Spróbuj rozszerzyć ofertę o produkty z innego segmentu, mieszczącego się w podobnym kontekście użycia.

O skuteczności takiego zabiegu przekonało się Zalando, które zintegrowało segment kosmetyczny w modą w dziale Beauty. Cytując Head of Beauty marki: „60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze”.

Co prawda przykład mówi o wielkim brandzie, ale metoda przełoży się też na efekty sprzedaży u mniejszych sprzedawców. Zastanów się, jaką potrzebę chcą zaspokoić Twój klienci i jakie inne kategorie produktowe mieszczą się w podobnym kontekście. Sprzedajesz kosmetyki? Sprawdź akcesoria łazienkowe. Masz w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze? Spróbuj rozszerzyć ofertę o akcesoria do ich przechowywania.

Zobacz również

Foodies – kim są i jak dotrzeć do nich z przekazem reklamowym?

Istnieje różnica pomiędzy osobami, które czerpią przyjemność z dobrego posiłku a prawdziwymi smakoszami. Foodies to właśnie ta specyficzna grupa docelowa,…

EdgeRank

EdgeRank to nazwa algorytmu stanowiąca integralną część portalu Facebook, który na podstawie tysięcy zróżnicowanych wskaźników decyduje, jaką treść wyświetlić użytkownikowi…

Analiza rynku

Analiza rynku jest niezbędna do tego, aby zrozumieć mechanizmy, zachowania i procesy rynkowe związane z potrzebami odbiorców i konsumentów. Dzięki…