Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Kategorie produktowe w sklepie on-line

Opportunity Alert #59: Rekomenduj inne kategorie produktowe

Prowadzisz sklep online z produktami jednej kategorii? Spróbuj rozszerzyć ofertę o produkty z innego segmentu, mieszczącego się w podobnym kontekście użycia.

O skuteczności takiego zabiegu przekonało się Zalando, które zintegrowało segment kosmetyczny w modą w dziale Beauty. Cytując Head of Beauty marki: „60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze”.

Co prawda przykład mówi o wielkim brandzie, ale metoda przełoży się też na efekty sprzedaży u mniejszych sprzedawców. Zastanów się, jaką potrzebę chcą zaspokoić Twój klienci i jakie inne kategorie produktowe mieszczą się w podobnym kontekście. Sprzedajesz kosmetyki? Sprawdź akcesoria łazienkowe. Masz w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze? Spróbuj rozszerzyć ofertę o akcesoria do ich przechowywania.

Zobacz również

Czy social media zabiły newsletter?

Czy niepozorny newsletter wciąż ma znaczenie w strategiach marketingowych, czy też stał się reliktem z czasów, gdy dla mailingu nie…

Marketing szeptany (WOMM)

Marketing szeptany (Word of Mouth Marketing, WoMM) to rodzaj marketingu, które opiera się na dyskusji. W Internecie dotyczy przede wszystkim płaszczyzny…

Powiadomienia push i targetowanie użytkowników

Podstawowym przeznaczeniem powiadomień push jest zaangażowanie użytkowników, podtrzymanie kontaktu, zwiększenie ruchu w witrynie i informowanie o ofercie sklepów online. Jednak…