Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Kategorie produktowe w sklepie on-line

Opportunity Alert #59: Rekomenduj inne kategorie produktowe

Prowadzisz sklep online z produktami jednej kategorii? Spróbuj rozszerzyć ofertę o produkty z innego segmentu, mieszczącego się w podobnym kontekście użycia.

O skuteczności takiego zabiegu przekonało się Zalando, które zintegrowało segment kosmetyczny w modą w dziale Beauty. Cytując Head of Beauty marki: „60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze”.

Co prawda przykład mówi o wielkim brandzie, ale metoda przełoży się też na efekty sprzedaży u mniejszych sprzedawców. Zastanów się, jaką potrzebę chcą zaspokoić Twój klienci i jakie inne kategorie produktowe mieszczą się w podobnym kontekście. Sprzedajesz kosmetyki? Sprawdź akcesoria łazienkowe. Masz w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze? Spróbuj rozszerzyć ofertę o akcesoria do ich przechowywania.

Zobacz również

Real Time Marketing

Real Time Marketing to taktyka marketingowa zakładająca “przejęcie newsa” (news hijacking) ze świata rozrywki, kultury, sportu czy polityki i wykorzystanie…

Facebook Ads – reklama na Facebooku

Facebook Ads to nazwa systemu reklamowego serwisu społecznościowego Facebook. Przez wielu marketingowców jest obecnie uważany za jedną z najlepszych możliwości…

KPI (Kluczowe Wskaźniki Efektywności)

KPI (Kluczowe Wskaźniki Efektywności), czyli Key Performance Indicators, pozwalają firmom na mierzenie skuteczności prowadzonych działań. Dlaczego są tak istotne i…