Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Kategorie produktowe w sklepie on-line

Opportunity Alert #59: Rekomenduj inne kategorie produktowe

Prowadzisz sklep online z produktami jednej kategorii? Spróbuj rozszerzyć ofertę o produkty z innego segmentu, mieszczącego się w podobnym kontekście użycia.

O skuteczności takiego zabiegu przekonało się Zalando, które zintegrowało segment kosmetyczny w modą w dziale Beauty. Cytując Head of Beauty marki: „60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze”.

Co prawda przykład mówi o wielkim brandzie, ale metoda przełoży się też na efekty sprzedaży u mniejszych sprzedawców. Zastanów się, jaką potrzebę chcą zaspokoić Twój klienci i jakie inne kategorie produktowe mieszczą się w podobnym kontekście. Sprzedajesz kosmetyki? Sprawdź akcesoria łazienkowe. Masz w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze? Spróbuj rozszerzyć ofertę o akcesoria do ich przechowywania.

Zobacz również

Jak nagrać podcast, który zatrzyma ludzi na długo?

Jeszcze kilka lat temu podcasty jawiły się jako dziwny medialny twór, który miałby „przejść bokiem”. Specjaliści stawiali na moc platform…

Instagram Stories: jak się za to zabrać?

Instagram Stories spełnia marzenia marketingowców, którzy chcą docierać do dużego grona odbiorców. Bez konieczności płacenia lub stosowania jednego z tysięcy…

Reklama display

Reklama display to najstarszy format marketingu internetowego, najczęściej spotykany w formie banerów. Dosłownie tłumacząc, to reklama odsłonowa, za którą reklamodawca rozlicza…