Serwis Pinterest – oparty na treściach wizualnych: zdjęciach, infografikach i video – jest doskonałym narzędziem do napędzania ruchu do e-commerce.
Firmy mogą zakładać na Pintereście konta biznesowe z pinami kierującymi wprost do sklepu on-line i korzystać z narzędzi reklamowych dostępnych w serwisie. Czy warto? Warto – szczególnie, jeśli jesteś marką kobiecą!
• Na całym świecie z Pinteresta korzysta ponad 330 mln użytkowników (w Polsce – 3 mln użytkowników).
• Miesięcznie w serwisie ma miejsce prawie 2 miliardy wyszukiwań, a ponad 70% użytkowników Pinteresta zapisuje piny na później.
• Piny są udostępniane przez innych użytkowników nawet 100x częściej niż tweety.
• Pinterest zajmuje drugie miejsce na świecie (tuż za Facebookiem) pod względem wygenerowanego ruchu do sklepów on-line opartych na platformie Shopify.
• 71% użytkowników Pinteresta stanowią kobiety, z czego większość stanowią matki.
Więcej informacji o możliwościach, jakie niesie Pinterest dla e-commerce, znajdziesz tutaj.